Sir Frank Williams az egyetlen csapatfőnök, aki 1986 óta mind a huszonöt Magyar Nagydíjon részt vett. Az élet nehézségeire a tolószékből is rákacsintó, humoros, halkszavú csapatfőnök véleményére ma is mindenki ad - pedig ma már csak formálisan vezetője a nevét viselő csapatnak. Naná, hiszen kilencszeres konstruktőr-világbajnok!
(Részlet az Autó Magazin számára készített interjúból)
Mr. Williams, az ön autói hagyományosan jól szerepelnek a Hungaroringen. Milyen emlékei vannak a legelső Magyar Nagydíjról?
- Az 1986-os Magyar Nagydíj volt a második versenyem azután, hogy egy autóbalesetben kitörtem a nyakamat. Emlékszem, rettentő meleg volt, és a pálya környékén mindenütt felriadt darazsak köröztek. De semmi sem tántoríthatott el attól, hogy eljöjjek Budapestre!
Akkoriban az ön két pilótája, Nigel Mansell és Nelson Piquet csatázott a vb-címért, és elhangzottak olyan vádak, hogy a brazil jobb motort kapott a Hondától a Hungaroringre, mint Mansell. Igaz ez?
- Már nem emlékszem a részletekre, de meg lennék lepve, ha ez igaz volna. Nelson kiváló adottságokkal rendelkező, taktikus, ügyes versenyző volt, aki mindig úgy bánt a gumijaival, hogy egy kétórás versenyt is végigbírjanak. Nigelt akkoriban gyakran a szíve hajtotta előre, ezért nem tudta úgy beosztani a kocsija erejét, mint Nelson. Az ő nevéhez fűződik a verseny „arany pillanata” is, amikor az első kanyarban keresztbe csúszva vette át a vezetést Sennától. Imádtam azt az előzést!
Annak idején Cosworth motorokkal törtek be az élvonalba, a mostani már a harmadik partnerkapcsolat a motorgyártóval. Ez egy love story?
- Inkább gyakorlatiasságnak nevezném. A Cosworth központja néhány kilométerre van a Williams főhadiszállásától, és való igaz, hogy az első két vb-címünket is az ő motorjukkal nyertük. A kölcsönös bizalom tehát adott. Már utaltam rá, hogy egy nagy motorgyártó „hozománya” megkönnyítené a csapat életét is, de ha versenymotorokról van szó, a Cosworth tapasztalatait nem lehet felülmúlni.
Technikai szempontból a központi vitatéma a Ferrari és a Red Bull első szárnya, amely nagy sebességnél lehajlik. Mit szól ehhez?
- Nagyon elégedetlenek vagyunk ezzel a helyzettel. A mi mérnökeink is tudják, hogyan kell „flexi-szárnyat” csinálni, ismerik annak minden előnyét, de miután tiltják a szabályok, mi nem használunk ilyeneket. Úgy tűnik, az FIA képtelen rászánni magát a határozott állásfoglalásra ez ügyben, amit nagyon sajnálok.
Melyik csapat nyeri a konstruktőr-világbajnoki címet?
- A szimpátiám a Red Bullé. Az autójuk eddig mindenféle pályán nagyon erős volt, ráadásul jól ismerem Adrian Newey-t, aki az RB6-ot tervezte, és korábban számunkra is sok nyerő versenyautót épített. De a Ferrari és a McLaren is nagyon erős lesz a hajrában, ebben biztos vagyok.
A teljes interjú az Autó Magazin augusztus közepén megjelenő számában (AM 2010/09 - szeptember) lesz olvasható
Utolsó kommentek