HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Kizárták a BMW-ket, Yvan Muller a WTCC bajnoka!

2010.11.16. 22:37 Real Simon says

Egy váratlan fordulattal már az utolsó két futam eredményétől függetlenül eldőlt a Túrakocsi-világbajnokság (WTCC) idei bajnoki címe.

A Nemzetközi Autós Szövetség Fellebbviteli Bizottsága helybenhagyta a Chevrolet csapat óvását, amelyet a BMW új szekvenciális váltója ellen adtak be még október 30-án, Japánban. A Bizottság utólag kizárta Andy Priaulx és Augusto Farfus gyári színekben indított BMW 320si kocsijait, ezzel mindenki előrébb lépett egyet a végső rangsorban.

Az első futam győztese így Robert Huff (Chevrolet) maradt, csapattársa, Yvan Muller viszont – Priaulx kizárása folytán – előrelépett a második helyre. A második futamot megnyerő Farfus kizárása révén a félgyári BMW-t kormányzó Colin Turkington kapta a 25 pontot, Muller pedig itt is a második helyre lépett elő.

Mindez egyet jelent a 43 éves francia Chervolet-pilóta világbajnoki címével. A vb-tabella második helyén álló Gabriele Tarquini (SEAT) hátránya ugyanis így 55 pontra nőtt, ami azt jelenti, hogy a hétvégén esedékes makaói verseny - két futam - eredményétől függetlenül már nem lehet megelőzni az egykori jégrali-bajnokot.

A Zengő DENSION Motorsport versenyzője, Michelisz Norbert is előrébb lépett a rangsorban : az első futamban a harmadik, a másodikban a hetedik helyen rangsorolták a 26 éves magyar autóst. Ezzel továbbra is a bajnokság 10. helyén tanyázik, három ponttal megelőzve újonc riválisát, a dán Michael Nykjaert.


Nem korai öröm: Rob Huff; az új bajnok Yvan Muller és Alain Menu, a Chevrolet WTCC-triumvirátusa

3 komment

Címkék: botrány; balhé; chevrolet; chevy; wtcc; túrakocsi vb; túraautó; muller; yvan; vb cím; világbajnok; bmw; kizárás; okayama

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr372453705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Putz Patrik · http://ppf1.blog.hu 2010.11.17. 06:02:21

Ha azt vesszük, hogy a BMW szekvenciális váltóját azért engedélyezték eredetileg, hogy Zanardi tudjon kézzel mindent kezelni a saját kocsijában, akkor jogos a kizárás.

Real Simon says 2010.11.17. 09:01:57

@Putz Patrik: Igen. Az is fura, hogy a BMW bevállalta ezt, pedig tudták, hogy határeset a műszaki előírások szerint. Lehet hogy már a DTM-re tesztelnek??

zevilaga 2010.11.17. 22:54:26

A BMW elkövethet egy ilyen hibát? Mennyi időt, energiát öltek bele? És nem vették észre, hogy ez szabálytalan?
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása