Súlyosan megsérült egy olaszországi raliversenyen Robert Kubica. A Renault F1-es pilótája, aki a valenciai tesztelés zárónapján a legjobb időt futotta, egy Skoda Fabia S2000-es autóval indult a Ronde di Andora raliversenyen. A lengyel pilóta - úgy tűnik - megmenekült jobb karja amputálásától, de hogy lesz-e még valaha teljes értékű F1-es pilóta, erősen kérdéses.
Kubica négy és fél kilométerrel az első gyorsasági szakasz rajtja után, San Lorenzo város mellett egy templom falának ütközött, majd egy acélkorlátnak csapódott. A korlát széle olyan erővel fúródott át a Fabia S2000 motorterén és lábterén, hogy a motor gyakorlatilag megsemmisült. Navigátora, Jakub Gerber elmondása szerint Kubica "sikáig öntudatánál volt, majd később eáljult." A mentést nehezítette, hogy a baleset egy keskeny útszakaszon történt, ezért a tűzoltóknak több mint egy órába telt, mire hozzáfértek a kocsihoz és ki tudták vágni Kubicát a roncsból.
A 26 éves lengyel kiválóságot mentőhelikopterrel a Pietra Ligure-i kórházba szállították, majd alapos kivizsgálás után a műtőbe vitték. A lengyel autós sérüléseiről különböző hírforrások eltérően számolnak be. A BBC értesülései szerint a Renault pilótájának sérülései súlyosak, de nem életveszélyesek.
A Motorsport-Total úgy tudja, Kubica combcsonttörést szenvedett, sőt, bal karját az amputálás veszélye fenyegeti. Navigátora, Jakub Gerber nem sérült meg a balesetben, amit Facebookon is megerősített. „I am OK” – írta a lengyel mitfahrer.
Kubica szinte biztosan nem állhat rajthoz az évadnyitó Bahreini Nagydíjon, és az azt követő szereplése is kérdéses. Az első hírek szerint a télen a HRT-től a Renault-hoz igazolt Bruno Senna ülhet be a lengyel helyére a szezon első (néhány) futamán.
Update 1. A pilóta menedzsere, Daniele Morelli szerint "A sebész szakorvosok ezekben a percekben próbálják helyreállítani a jobb karjában az izmok működését. Robertnek nagyon nagy akaratereje van, meg fog küzdeni ezzel is." Kubica személyi edzője, dr. Riccardo Ceccarelli a baleset hírére azonnal a helyszínre utazott, és azon dolgozik, hogy a legjobb olasz specialistákat gyűjtse össze a műtétek sikere érdekében.
Update 2. Kubicának eddig két komoly balesete volt versenyzői pályafutása során. Első Formula-3-as szezonjában, 2003-ban a bal karja több helyen szilánkosra tört, amikor falnak fohant egy teszten. Felépülése akkor három hónapig tartott. Második - és eddig legemlékezetesebb - bukását 2007-ben a Kanadai GP-n szenvedte el, amikor Jarno Trulli Toyotájával ütközött. Kubica akkor 75G-vel csapódott neki a hajtűkanyar előtti betonfalnak, vagyis a saját testsúlya 75-szörösét volt kénytelen elviselni. A lengyel könnyű lábsérüléssel és agyrázkódással megúszta a hatalmas becsapódást.
Utolsó kommentek