Budapest, 2011. március 3. (Zengő Motorsport) - A Zengő Dension Team bejelenti, hogy a BMW Magyarországgal kötött együttműködés keretében Michelisz Norbert egy BMW 320 TC versenyautóval áll rajthoz a 2011-es túraautó-világbajnokságon (FIA WTCC). A csapat első versenye április 24-én Európában, a belgiumi Zolder pályáján lesz, ahol Michelisz már az új, turbómotoros autóval léphet színre a WTCC második fordulójában.
A versenyautó a tavaly még gyári alakulatként versenyző BMW Team RBM egyik autója volt, amelyet az előző szezon folyamán a brazil Augusto Farfus vezetett. A 2011-re vonatkozó szabálymódosítások miatt szükséges átalakításokat, és a csapat betanítását a háromszoros világbajnok, belga RBM Team végzi. A változtatások leginkább az erőforrásokat érintették: az 1,6-os turbómotorok bevezetésével egy új korszak kezdődik a világbajnokság, így a csapat történetében is.
Michelisz Norbert tavaly sporttörténelmet írt, amikor Makaóban a Túraautó- világbajnokság első magyar futamgyőztese lett. A 26 esztendős versenyző 2010-ben megnyerte az újoncok számára kiírt Rookie Challenge-et, és az összesítésben a kilencedik helyen zárt. A Zengő Dension Team köszönetet mond a SEAT Sport munkatársainak a három éves együttműködésért, amely során Michelisz Norbert (2009) és Wéber Gábor (2010) révén két alkalommal is megnyerték a SEAT Leon EuroCup-ot.
A 2011-es szezon folyamán harmadik évébe lép Michelisz Norbert és főszponzora, az autós multimédia illesztőket és alkalmazásokat gyártó Dension Audio Systems együttműködése is. A magyar cég támogatásával a Zengő Dension Team a gyorsasági autósport történetének első, és máig egyetlen világbajnoki szinten versenyző magyar csapata lett.
Michelisz Norbert:
„Nagyon boldog vagyok! Ha minden álmom így fog valóra válni, akkor sok örömet szerzek a magyar szurkolóknak idén is. Nagyon büszke vagyok rá, hogy a BMW Motorsport kiemelt figyelmet fordít rám és a csapatomra. Át kell állítanom az agyam a hátsókerék hajtásra, de nagyon várom. Rengeteg tanulnivalónk van még, hogy megismerjük az autót. Ha az első futam helyett tudunk egyet tesztelni, akkor lépünk nagyot igazán. Ha összeáll minden, az élmezőnyt szeretném ostromolni.”
Kapcsolódó cikkek az SzC_blogon:
- Kritizálja a turbómotort a WTCC világbajnoka
- WTCC: Előnyben lesz a hátsókerékhajtású BMW?
Utolsó kommentek