HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Szalayék újra indulnak a Dakaron!

2011.10.25. 15:18 Real Simon says

Két év kihagyás után ismét lesz komoly magyar párosa a Dakar-ralinak. A Szalay Balázs, Bunkoczi László, Opel Antara RR trió indulását kedden délelőtt, sajtótájékoztatón jelentették be Chile magyarországi konzulja, Jorge Vidal Rodríguez jelenlétében. Az SzC_blog is ott volt.

A 2005-ben abszolút 21. helyen végzett magyar egység két év szünet után tér vissza a Dakarra. Balról jobbra: Németh Ottó csapatvezető, Szalay Balázs pilóta és Bunkoczi László navigátor (Fotó: Pataky Péter)

Szalay Balázs elrévedezve mesélte a sajtótájékoztatón: már 15 éve annak, hogy először elindult a világ legkeményebb sivatagi erőpróbáján. A múlt és a jelen közös vonása a versenyző személyén kívül az, hogy valamennyi alkalommal a General Motors konszern autójával - legtöbbször Opellel - vágott neki a több mint kéthetes erőpróbának.

A 2008-as Dakar-rali lefújása után a mezőny a Magyarországon és Romániában megrendezett Közép-Európa Ralin (CER) kárpótolhatta magát, amelyet Carlos Sainz és a Volkswagen nyert meg. A Szalay-Bunkoczi kettős - második legjobb magyarként - a 15. helyen zárta azt a viadalt. Szalayék tavaly megnyerték a magyar tereprali-bajnokságot, idén pedig a Közép-európai Zónatrófeát hódították el. Ezek után a csapat és a szponzorok - elsősorban a Henkel, az MVM Partner és a Generali - indokoltnak látták, hogy ismét elinduljanak a Dél-Amerikába átköltöztetett Dakar-ralin.
 
"Két évig arra spóroltunk, hogy újra ott tudjunk lenni a Dakaron. A nehéz gazdasági helyzet ellenére én továbbra is arról álmodtam, hogy egyszer visszatérek erre a sivatagi versenyre. Remélem, most már Bunkoczi Laci is be fog tudni segíteni az ásásba, ha elmerülnénk az Atacama-sivatag homokjában" - viccelődött Szalay Balázs.
 
Bunkoczi László (aki néhány éve komoly versenybalesetet szenvedett, a gerince és az alsó csigolyái megsérültek, ezért esett nehezére az ásás) várakozással vegyes izgalommal készül a január 1-jén rajtoló viadalra. "Én először hét évvel ezelőtt készülődtem a Dakarra. Akkor is izgultam a sajtótájékoztatón, két évvel ezelőtt szintén izgultam, és ma is úgy ébredtem, hogy izgulok. Ez szerintem arra utal, hogy noha az idő telik, mi mégsem öregszünk."
 
Az Antara RR-nek ez lesz a negyedik Dakarja. Az autó új motort kap a sivatagi futamra, és javítanak a tömegközéppontján is (Fotó: Opel Dakar Team)
 
A Szalay Dakar Teamnek nemcsak névadó szponzora, hanem technikai partnere is az Opel. Kovács Tamás, az Opel Hungary Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: "Három szóval tudnám jellemezni a csapatunkat: csapatszellem, profizmus és lendület. Technológiai partnerként immár több mint tíz éve részt veszünk az autó és a csapat felkészítésében, miként a mostani Dakar előtt is. A csapatszellem töretlen; a profi hátteret a versenyzők, az Opel és a többi partner adja, a lendület pedig azt jelenti, hogy az Opel továbbra is vezeti a magyarországi személyautó-eladásokat, vagyis lendületben vagyunk."
 
Szalay az SzC_blog kérdésére kifejtette, hogy az Opel Antara RR-en csak kisebb változtatások várhatók. A GM amerikai fejlesztői új motort építettek, amely kb. 3%-kal nagyobb teljesítményre képes. Emellett csökkenteni fogják az autó tömegközéppontját, valamint kisebb aerodinamikai változtatásokat hajtanak végre a karosszérián.
 
A Szalay Dakar Team egy versenykamiont is indít, a legeredményesebb magyar kamionos Dakar-induló, Darázsi Zsolt vezetésével. Navigátorai Vörös Ferenc és Hoffmann Péter lesznek. A T4 kategóriában egy MAN fogja képviselni a magyar színeket. Egy szervizkamiont is benevezett a csapat, amely alkatrészekkel és más segítséggel fogja ellátni Balázsékat és Zsoltiékat.
 
A 2012-es Dakar-rali lebonyolítási rendje annyiban változott, hogy az argentin és chilei szervezők szakítottak a körszakaszos rendszerrel. A verseny az argentínai üdülővárosból, Mar del Platából rajtol majd január 1-jén, és Chile (az Atacama-sivatag) átszelése után Peru fővárosában, Limában ér célba január 16-án. 
 

Az eseményen a csapat meghívására megjelent Jorge Vidal Rodríguez, a Chilei Köztársaság magyarországi konzulja is, aki azt kívánta a Szalay Dakar Teamnek, hogy járjanak sikerrel, emeljék magasra a magyar zászlót országában.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr583329147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alho 2011.10.25. 21:42:02

Nem tudom ki írta ezt a cikket, de én vagyok az a KOMOLYTALAN résztvevő aki idén is indult a Dakaron! Komolytalan vagyok, de én vagyok az első olyan magyar navigátor akit a teljesítménye alapján külföldi csapat bízott meg navigálással, mellesleg a jelenlegi Abszolút Magyar Tereprali Bajnok navigátor is én vagyok. Legyen szíves és nézzen körül mielőtt sértő hülyeségeket ír! SportbarátiTisztelettel
Horn Albert

Real Simon says 2011.10.26. 09:04:34

Tisztelt Horn Albert úr! Én autós újságíró vagyok, 2005-2008 között a 4x4 Dakar Magazin (különszám) szerkesztője voltam. Akkoriban sokat tanultam a hazai terepralisportról és a Dakar-rali történetéről. Őszintén sajnálom, ha a "komoly magyar résztvevő"-vel megbántottam. Természetesen tudom, hogy kit tisztelhetünk Önben, illetve, hogy a horvát Drazen Curic navigátoraként részt vett a 2010-es Dakaron. Természetesen olyan értelemben kívántam publikálni a Szalay-Bunkoczi kettős 2012-es indulását, mint tiszta magyar párosét (pilóta és navigátor). Ha félreérthető voltam, elnézését kérem.
Sportbaráti tisztelettel: Simon István / SzC_blog

alho 2011.10.26. 09:31:20

Tisztelt Simon István Úr!
Ne haragudjon, de ezen nincs mit félreérteni! A szép Magyar nyelvünk alkalmas rá, hogy úgy írjunk le dolgokat ahogy gondoljuk, hát Ön így gondolta. Na igen, a tényekkel mindig csak a baj van... Én a 2011-es Dakaron indultam...
Sportbaráti tisztelettel
Horn Albert

Real Simon says 2011.10.26. 10:07:48

@alho: Emberek vagyunk, néha hibázunk. Ön jelezte, én reagáltam, javítottam és elnézést kértem. Ahgy elnézést kérek most a "2010-es" Dakarért is. Természetesen 2011-re céloztam, de a "tavalyi Dakar" beazonosításával, mivel mindig nagyon az év elején van, sokszor van problémájuk az olyan embereknek, mint én, akik nem születtek matekzseninek.
Ami a magyar nyelv helyes használatát, illetve az itt megjelenő cikkek valóságtartalmát ("hülyeség") illeti, kérem, olvasson bele más írásainkba is. Ha továbbra is úgy találja, hogy tele van magyartalanságokkal, illetve "hülyeségekkel", várom szíves visszajelzését.
Még egyszer elnézését kérem, a jövőben igyekszem még körültekintőbben eljárni, ha cikket írok az SzC_blogra.

ZYLO 2011.10.26. 15:14:49

Kimoderáltál, pedig amit írtam, nem volt hülyeség. Ellenben a rossz megfogalmazás továbbra is ott van a cikkben. Nem egy européer megoldás... na, mindegy.

Real Simon says 2011.10.27. 13:36:12

@ZYLO: Hello Zylo! Bocs a kimoderálásért, jogos az észrevételed. Mostanában, amikor megjelenik egy-egy cikkem a TC-n, megszaporodtak a kákán is csomót kereső (hogy is mondjam finoman) fikázógépek, akik sosem azt nézik, hogy egy adott hír feldolgozása, cikk megírása mögött mennyi utánajárás, munka van. Kipécéznek maguknak egy-egy kifejezést, és azon lovagolnak, hogy az helyes-e vagy sem. Ezeket akartam eltüntetni, mert nem volt kedvem válaszolgatni a kukacságaikra. A te megjegyzésed jogos, legközelebb nem tömegközéppont-csökkentést fogok írni, hanem igyekszem pontosabban fogalmazni. Pisz.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása