Továbbra sem csinálnak titkot abból a Ferrarinál, hogy fenik a fogukat Adrian Newey-ra. Luca di Montezemolo elnöknek azonban vannak kétségei a Red Bull sztártervezőjének Olaszországba költözése felől.
Itt Adrian Newey bámulja a Ferrari szerelőit, pedig valójában az olaszok fenik a fogukat a kiváló angol szakemberre (Fotó: XPB)
Ha Adrian Newey egyszer ráunna a mézeskalácsra Milton Keynes-ben, Maranellóban tárt karokkal várnák. A Red Bull Racing technikai igazgatója által tervezett F1-es masinák az elmúlt 20 évben 27 győzelmet, nyolc egyéni és ugyanannyi konstruktőr-világbajnoki címet szereztek, ami jól tükrözi az 53 éves szakember kvalitásait.
Stefano Domenicali, a Ferrari csapatvezetője nem titkolja, hogy évek óta figyelemmel kíséri newey pályafutását, lesve az alkalmat, mikor tudná megszerezni az olasz istálló számára. „Adrian elmúlt években nyújtott eredményei mély benyomást tettek ránk. Hogy mit hoz számára a jövő, azt pedig meglátjuk” - árulta el sejtelmesen a Sky Sports Newsnak.
A Ferrari már korábban is kivetette a hálóját a sztártervezőre, ám akkor – 1997-ben, amikor még a McLaren alkalmazásában állt – különféle okok miatt nem tudtak megegyezni.
„Az 1997-es találkozónk nem zajlott valami pozitívan” – nyilatkozta Luca di Montezemolo elnök a Gazzetta dello Sportnak. Állítólag Newey felesége, Marigold semmi pénzért sem akart Itáliába költözni, ami útját állta a megállapodásnak. „A felesége Olaszországról alkotott elképzelései közel álltak egy harmadik világbeli országéhoz. De ha a közeljövőben mégis elérhetővé válna számunkra, és megváltoztatnák a véleményüket, akkor miért ne?” - tette hozzá a Presidente.
Newey "professzor" és Patrick Head technikai dirigálása alatt a Williams öt konstruktőr-vb-címet nyert az 1990-es években
A Ferrarinál egyébként nagy hagyományai vannak a brit szakemberek alkalmazásának. A hatvanas években a kiváló tesztpilóta, Mike Parkes végezte a 312-es modell tesztelését, aki később F1-es és sportkocsi-világbajnoki szerepléshez is jutott a Ferrari révén. Dr. Harvey Postlethwaite tervezte a Ferrari első szénszálas F1-es kasztniját, a 126C-t, amellyel a csapat konstruktőr-vébét nyert 1982-ben és '83-ban. John Barnard nevéhez fűződik a Formula-1 első elektronikus vezérlésű kormányváltóműve (1989), amelynek segítségével Alain Prost karnyújtásnyira került az 1990-es vb-címhez. A Ferrari 1997-ben kezdődött, egy évtizeden át tartó sikerszériája is brit szakemberek vállán nyugodott: Ross Brawn volt a technikai igazgató, a dél-afrikai/angol származású Rory Byrne a főtervező és Nigel Stepney dirigálta a szerelőcsapatot.
Jelenleg Pat Fry a karosszéria-fejlesztés vezetője, akit 2010-ben a McLarentől igazolt le a Scuderia.
Utolsó kommentek