Vége a találgatásoknak, a titkolózásnak! A Zengő Motorsport ma (péntek) reggel hivatalosan bejelentette, hogy Wéber Gábor lesz Michelisz Norbert új csapattársa, a magyar csapat két BMW 320TC-t indít az FIA túraautó-világbajnokságon. A tengerentúli futamokra – a főszponzor kiszállása miatt, anyagi okokból – továbbra is csak egy autót küld a csapat.
Régi csibészek: Michelisz Norbi és Wéber Gábor a SEAT León EuroCup egy korábbi futamán
Ahogy a Száguldó cirkusz (SzC) blog már három nappal ezelőtt megszellőztette a Facebookon, a Zengő Motorsport két magyar pilótával, illetve autóval nevez a 2012-es túraautó-világbajnokságra (WTCC). Michelisz Norbert új csapattársa Wéber Gábor lesz, így a magyar csapat rögtön két Európa-kupa győztessel, többszörös magyar bajnok versenyzővel vág neki a világ legnagyobb túraautós sorozatának. Mindkét pilóta a tavaly már kiismert, ezért idén várhatóan még jobb eredményekre jogosító BMW 320TC-vel áll rajthoz.
A Zengő-csapat hivatalos oldalán megjelent cikkből kiderül: az eddigi főszponzor, a Dension és a gárda útjai különválnak, az autóelektronikai termékeket gyártó és forgalmazó cég nem támogatja tovább Zengő Zoltán csapatát. „Ez mondjuk éppen rossz hír, de valahogy kimozogjuk” – kommentálja a szakítást a zengomotorsport.hu.
„Köszönettel tartozunk egykori névadónknak, izgalmas, küzdelmes három évet töltöttünk együtt. A társaság stratégiát váltott, más marketing eszközökkel kívánja megvalósítani ismertségének növelését. Elfogadjuk a döntést, nem is tehetünk mást. Köszönünk minden ránk fordított energiát!”
Az előzetes információk alapján nagyon erős mezőny jött össze a 2012-es WTCC-sorozatban.
A három új, gyári Chevrolet „egy körön, ad egy kört a tavalyi autóknak”, de már a Bamboo fiókcsapat is az új Chevy-technikát kapja, a tavalyinál erősebb pilótákkal (Pasquale di Sabatino és Alex MacDowell). Várható a SEAT-ok erősödése is, hiszen Gabriele Tarquini és Alekszej Dudukalo már február eleje óta teszteli a vadonatúj, 1.6-os turbómotort, amelyet a SEAT Customer Sport részlege fejlesztett ki. Megkapja a spanyolok új erőforrását Tom Boardman is, aki a SEAT León EuroCupban volt a magyar fiúk kemény ellenfele, még 2008-ban.
Két Focus RS-sel érkezik a Ford, a BTCC-ben sikeres, angol Team Aon profi felkészítésében, erős gyári befolyással, Tom Chilton és James Nash vezetésével. Nem szabad leírni a kellemetlen, erőszakos vezetési stílusáról ismert Tiago Monteirót sem – a portugálok egykori F1-es pilótája továbbra is egy félgyári SEAT Leónnal megy majd. Év végén, várhatóan a japán és a kínai futamon érkezik a Honda is, amely két vadiúj Civicet állít csatasorba. És akkor még nem beszéltünk Tom Coronel „kapitányról”, aki új csapattársat kapott a szemtelenül fiatal és hasonlóan gyors olasz, Alberto Cerqui személyében.
Ebben az erős mezőnyben kell helytállnia Michelisz Norbinak és Wéber Gabinak a kissé túlkoros BMW 320TC-vel, amelynek fejlesztésére bevallottan kevesebb idő és energia jut majd Münchenben, az időközben beindult DTM-program mellett.
„Az egyik legnagyobb árnyékunkat, ha időlegesen is, de megugrottuk. Igazi csapatként, több információból, több kreativitásból dolgozhatunk” – áll a Zengő Team sajtóközleményében. „Nem lesz gond a szélárnyék és a taktikázás és a beállításokban is két irányba indulhatunk, egy darabig... Mert, hogy az is tény, hogy jelenleg csak azon dolgozhatunk, hogy az európai szakaszra kitartson a forrás, és még ez [a léc] is rezeg. Nem szeretnénk csalódást okozni, tudnotok kell az igazat. Az a realitás jelenleg, hogy a tengeren túli futamokat Michelisznek ismét egyedül kell teljesítenie. Bár, ne adjuk fel, okozhatunk meglepetést és év közben sem fogunk senkit sem elkergetni, ha be akar szállni a támogatók közé.”
A WTCC idei versenysorozata március 10-11-én kezdődik Monzában. Magyarországra a tavalyinál egy hónappal korábban, május első hétvégéjén látogat el a mezőny.
Utolsó kommentek