Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

HTML

Száguldó cirkusz blog

Hirdetés

Utolsó kommentek

A McLaren-főnök figyelmeztette Hamiltont, Sam Michael fejét követelik a rajongók

2012.06.26. 12:24 Real Simon says

Montreali győzelme után a McLarent ismét elnyelte a hibák tengere Valenciában. Lewis Hamilton első kerékcseréje rekordgyorsaságúra sikeredett, a második boxkiállás azonban elment az emelőszerkezet hibáján. A team rajongói Sam Michael sportigazgató fejét követelik, miközben a csapatfőnök figyelmeztette Hamiltont: jobban teszi, ha legközelebb óvatosabb lesz Pastor Maldonadóval.

McLaren-Valencia6489_res600.jpg
Az előző öt futamon sorozatos bakik csúsztak a McLaren kerékcseréjébe. Valenciában rekordot döntöttek Hamilton szerelői, de az elromlott emelő miatt mindent elvesztettek
(Fotó: McLaren)

Lewis Hamilton első kerékcseréje a valenciai Európa Nagydíj 15. körében mindössze 2,6 másodpercig tartott. Ez egyrészt új Formula-1-es rekord (a wokingiak beállították a Mercedes tavaly, Koreában elért idejét), másrészt visszaigazolta a cserecsapat fejlődését, ami egyúttal a tavaly novemberben kinevezett új sportigazgató, a Williamstől érkezett Sam Michael erőfeszítéseit is dicsérte.

A McLaren az idény negyedik versenye, a Bahreini Nagydíj óta folyamatosan elrontja valamelyik pilótája kerékcseréjét. Eleinte a bal hátsó kerék(anya) ragadt be Buttonnál (Szahír), majd Hamiltonnál (Barcelona), azután Monacóban Lewis áthajtott a hátsó kerék előtt felejtett csavarpisztolyon, amin az MP4-27-es jókorát zökkent, összerázva a kocsi eletronikus rendszerét. Montrealban sem ment simán Hamilton kerékcseréje, amit végül kétcserés stratégiája révén végül győzelemre tudott fordítani az angol. Buttonnak ráadásul az elmúlt öt futamon sorozatosan meggyűlt a baja a gumikkal, ami a rossz beállításokra vezethető vissza.

Ha a boxutcába való beállás és kiállás között eltelt időt vesszük, senki sem dolgozott jobban a McLarennél Valenciában. Hamilton tokkal-vonóval 19,36 másodperc alatt végzett az első kiállásával, míg Button a második legjobb depózást regisztrálta 19,64 másodperccel. A 2008-as világbajnok második cseréjénél azonban ismét probléma adódott: ezúttal az első emelő nem működött rendesen, ami miatt Hamilton elvesztette a második helyet Fernando Alonsóval szemben. (A McLaren egyébként Monaco óta újfajta emelőt használ, amit a Ferrari mintájára oldalról is lehet irányítani.) Ha ez nem történik, Hamilton másodikként jött volna vissza a pályára, és nagy valószínűséggel nem kellett volna csatába bocsátkoznia Pastor Maldonadóval a futam végén, ami végzetes következményekkel járt.

SamMichael_Whitmarsh_res600.jpg
A McLaren rajongói már Sam Michael sportigazgató (balra) fejét követelik a Twitteren

A McLaren felháborodott rajongói közben már Sam Michael fejét követelik, erről árulkodnak az Európa GP utáni Twitter-bejegyzések. Az egyik gunyoros bejegyzés szerint „A McLaren ragyogó volt, a Williams pocsék. Aztán Sam Michael csapatot váltott...”. Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke azonban védelmébe vette a sportigazgatót: „Az eszköz [emelő] romlott el, az első emelő visszaejtette az autót, ki kellett cserélnünk. Senki sem volt hibás, persze így is bosszantó az eset. De összességében nem ez volt a legnagyobb gondunk.”

Whitmarsh közben úgy nyilatkozott, hogy Hamiltonnak a jövőben óvatosabbnak kell lennie, ha Pastor Maldonado ellen csatázik. „Utólag visszanézve azt kell mondjam, hogy ha legközelebb egy ilyen [heves vérmérsékletű] pilóta ellen csatázik, másképpen kell hozzáállnia” – jelentette ki Whitmarsh.

Hamilton és Maldonado már a 2011-es Monacói Nagydíj végén is egymásra talált, akkor a venezuelai húzta a rövidebbet. A vasárnapi Európa Nagydíj utolsó előtti körében Maldonado Williamse egyértelműen gyorsabb volt, mint Hamilton kocsija, ám amikor a venezuelai az utolsó előtti körben, a DRS-zóna után megtámadta a McLarent. Az angol – kockásra fékezett gumijai ellenére – nem engedett, aminek ütközés lett a vége. A verseny után a sportfelügyelők 20 másodperces büntetést (egy boxutcán áthajtásos büntetés megfelelője) szabtak ki Maldonadóra, aki így a tizedik helyett a 12. helyen végzett. Hamilton a gumifalba rohant és a helyszínen kiesett. A nemzetközi szaksajtó – élén az angollal – szintén Maldonadót kárhoztatta, de ha visszanézzük a felvételeket, kiderül, hogy a Williams pilótájának is van némi igaza. Maldonado a hátsó egyenesben kihúzódott Hamilton mellé, fél autóhosszal már előtte is volt, ám a belső íven érkező angol kivezette a pályáról – noha egy 2012-es szabály szerint legalább egy autónyi helyet hagynia kellett volna a Williamsnek.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr624612129

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

szvakeniko 2012.06.26. 12:56:38

Igen, sajnos a McLaren fontos helyen, a bokszban bakizik, de ha már itt tartunk akkor vegyük csak sorra:
1., Igen a Mclaren idén kritikán alul dolgozik a boxban.
2., A Mercedesnél néha egy öt éves gyerek jobb időmérő stratgiát rak össze mint ők. Lásd Schumi nem jut be Q2be sem.
3., Massa néha alszik a Ferrariban a pályán, ha nem akkor kiesik. Kedvelem a srácot de az elmúlt pár szezon végig aludta. Más kérdés ha már nem megy, vagy fél, ne erőltesse, mert akkor otthagyja a fogát, és másokra is veszélyes.
4., Red Bull Vettel nyilatkozatai... Már elnézést, de még tőle is erős hogy miért is volt biztonsági autó a versenyen, és ilyen sokáig? Kérem szépen....
5., Karthikeyan doggem vezetési stílusa.
és stb....
Szóval mindenkinek van mit söprögetni a háza táján nem is keveset.
Ha vissza emlékszünk 1999 Euróa Nagydíj, Ferrari, egy Eddie Irvine nevű fickó, és egy bal hátsó ki nem vitt kerék a kerékcseréhez. Annak idején a Ferrari volt "mester " abban hogy kell a bokszban elveszíteni egy futamot, most fordult a kocka.
Nincs itt semmi szégyelni való, kérem szépen, akkor az olasz sajtó akart fejeket, most az angol.
Majd megoldják, és tanulnak belőle.
Jó kis "öreg csapat" sok lóvéval, nem is baj.
Hamilton vs. Maldonado?
Hmmm.
Schumacher vs. Grosjean, vagy Vettel vs Webber, esetleg Senna vs. Prost?
Nagyon akar a szarka, és...
Két akaratos versenyző sem egy csapatban, sem egy pályán nem fér meg, ilyet is láttunk már, ez időre időre megismétlődik.
Ahogy Nicole Kidman mondja a Min a villámban:" Infantilis egoista őrültek!" De ezért szeretjük őket, mert mi csak álmodunk arról ami az ő világuk, és néha a valóság kicsit defektes.
Előbb utóbb helyreáll a világ rendje, vagy nem. :D
Üdv :)

szvakeniko 2012.06.26. 12:58:12

U.I: Kiegészítés, és ha emlékezetem nem csal annak idején Schumi fejét követelték a tofosik mert oda merték szerződtetni a Ferrarihoz.... gyorsan változik ez, mint az időjárás.

Sünmami 2012.06.26. 13:24:21

Martin Whitmarsh mind a két esetről jól beszél, én tökéletesen egyetértek vele. Tényleg katasztrofális volt látni amit a szerelők műveltek, és kellemetlen lehet már mindenki számára hogy sorozatosan ilyen bakik előfordulnak. De. Murphy törvénye szerint ami el tud romlani, az el is romlik. Én amikor láttam az esetet, egyáltalán nem arra gondoltam hogy milyen bénák, hanem arra, hogy ez a cucc elromlott, rosszkor, rossz helyen. Láttunk már ilyet. Cserélhetik itt minden futamon az összes brigádot, ha valami porszem kerül a gépezetbe, akkor cseszhetik. A sportigazgató meg pont azért váltott csapatot, hogy bebizonyítsa, mennyire nem tud irányítani. Úgyhogy én ezt a szurkolók részéről túlzásnak tartom. És Hamilton legyen akár mekkora nagy tehetség, tudomásul kell vennie a pályán egyrészt a szabályokat, másrészt pedig azt, hogy ezek a pofátlan pimasz fiatalok jönnek, és nem kérdeznek:)

Gyurcats 2012.06.26. 23:27:50

Azért én egy kicsit másképp értelmezem ezt a szabályt a két irányváltásról. 1 irányváltás: Hamilton behúzódik középre, Maldonado mellé ér. 2. irányváltás: Hamilton az ideális ív felé húzódik, de legalább egy autónyi hely van, hiszen Maldonado már fél autónyival előtte/mellette volt. Utána bevették a síkán első kanyarját egymás mellett, és a kanyar után Hamilton kiterelte Maldonadót. Szerintem mivel túl voltak a kanyaron már nem kellett helyet hagynia maga mellett.
Abban igazad van hogy ha simán elengedi akkor negyedik hely megvan , viszont Maldonado is elvehette volna a gázt és várni még két kanyart. Így utólag már könnyű eldöntenem hogy mi lett volna a jó megoldás :)

Gyurcats 2012.06.26. 23:32:34

Azért bízom benne, hogy előbb utóbb (inkább előbb) megoldják ezeket a kerékcserés bakikak. A Ferrari-ról lehetne példát venni, három évvel ezelőtt még Ők bakiztak sokat a kiállásoknál (mondjuk akkor még volt tankolás), most meg szinte hihetetlen hogy milyen gyorsan dolgoznak.
Száguldó cirkusz