HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Whiting: Schumachernek ismernie kellene a szabályokat...

2012.08.14. 13:04 Real Simon says

Az F1 versenyigazgatója, Charlie Whiting megdorgálta Michael Schumachert és a Mercedest, amiért a német rosszul állt fel a rajtrácsra a Magyar Nagydíjon, emiatt meg kellett ismételni a rajtprocedúrát. Az egykori F1-es pilóta, Marc Surer szerint a hétszeres világbajnok minden egyes futammal rontja a saját, páratlan statisztikáját, ezzel károsítja az imázsát...

Schumacher_incar_HUN12_600.jpg
Schumacher két kezdőhibát is elkövetett a Hungaroringen. Kezd alábbhagyni a német híres koncentráló-képessége? (Fotó: Mercedes AMG)

Michael Schumacher úgy nyilatkozott a Hungaroringen, hogy legszívesebben azonnal törölné az emlékezetéből a Magyar Nagydíjat. A Mercedes pilótája előbb rosszul állt fel a rajtrácsra (a 19. rajtkockát foglalta el a tizenhetedik helyett), majd miután Charlie Whiting versenyigazgató villogó sárga jelzésre váltotta a zöld lámpákat, a német leállította a motort.

„Michaelnek ismernie kellene a szabályokat. Ő idézte elő a rajtprocedúra megszakítását, mivel túl nagy helyet hagyott maga és Kobajasi Sauberja között” – nyilatkozta Whiting a Bildnek. „Az FIA abból indul ki, hogy egy csapat tisztában van a szabályokkal, amikor elkezd az F1-ben versenyezni. Mindig a csapat felelős azért, hogy a munkatársai, a versenyzői ismerjék a szabályokat.”

2005 óta érvényes az a szabály, miszerint ilyenkor újabb felvezető körre indul a mezőny, azután kapják meg a pilóták a startjelzést. Schumacher tehát még aktívan versenyzett a Ferrarinál, amikor már a jelenlegi előírások vonatkoztak az elrontott rajtprocedúrára.

Schumacher állítása szerint azért állította le a motort a rajtrácson, mert emelkedni kezdett az olaj hőfoka. Ezután betolták a W03-ast a boxutcába, ennek során lassúdefektet kapott a Hungaroring egyik csatornafedelének peremén. Mindennek a tejetébe Schumi átlépte a 60 km/órás megengedett sebeséget, amikor a mezőny után eredt a boxutcában, ami áthajtásos büntetést vont maga után. Ezt követően az utolsó helyeken tanyázott, amíg 11 körrel a leintés előtt meg nem elégelte az értelmetlen körözést és – motorhibára hivatkozva – végleg beállt a Mercedes-garázsba.

Az egykori F1-es pilóta, Marc Surer közben úgy nyilatkozott, hogy Schumacher jobban tenné, ha visszavonulna. „Mit akar még elérni a Formula-1-ben? Két év tanulóidő után végre újra magára talált. Megértem, amikor azt mondja, hogy most már jó az autó, ezért idén, vagy jövőre akár versenyt is nyerhet vele. De nem megnyert már mindent? Úgy értem, kinek és mit akar bizonyítani?”

A német Sky televízió F1-es szakértője szerint Schumacher a legnagyobb hibát 2006 végén követte el, amikor visszavonult. „Én a helyében sohasem vonultam volna vissza. Ő egy mítosz volt, utolérhetetlen volt, de visszatért (a nyugdíjból) és most azt látjuk, hogy ő sem képes csodát tenni. Minden versennyel rontja a saját statisztikáit.”

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr624711844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Imurai 2012.08.17. 16:52:59

Két kérdés:
Ki ismeri Marc Surer-t?
És ki ismeri Schumacher-t?
Úgy értem, ha egy valódi nagy név, Irwine. Lauda, akárki mondaná ezt, talán lenne is súlya a szavainak, de így? LOL

Real Simon says 2012.08.22. 15:36:24

@Imurai: Először is, Marc Surer az 1970-es és 1980-as években versenyzett. Futamokat nyert az F2-ben, korának egyik leggyorsabb, legtehetségesebb fiatal pilótájának tartották. Az F1-ben (több kiscsapat mellett) versenyzett az Arrowsnál, 1985-ben pedig Piquet csapattársa volt a Brabhamnél. Iszonyú balszerencsés volt, sokszor esett ki technikai hibák miatt egy erős rajthelyezés után, így nem érte el a tehetsége alapján őt megillető eredményeket. 1986-ban óriásit bukott egy raliversenyen, a navigátora meghalt, Surer pályafutása kettétört. A 90-es évek óta a svájci TV, majd a német SKY Digital F1-es szakértője. Svájcban, Németországban, Ausztriában igen komoly szaktekintélynek számít - nálunk (ahogy a hsz-odból is kiderül) talán kevésbé ismert. De egy fokkal sem kisebb szaktekintély, mint Niki Lauda, vagy (pláne) Eddie Irvine. LOL?!

Imurai 2012.08.22. 16:38:20

A fact is a fact is a fact. Schumi ide már csak hobbiból jött vissza. Innen nézve igen szép a 2. karrierje.
Tény, ismerhetném, de azt hiszem, nem mindenki akkora kockája az F1 világának, h a születése előtti pilótákat is ismerje ('85-ös vagyok)
Részben megkövetem Surer-t, de akkor sem érzem hitelesnek a Schumacher felé irányuló kritikáit, ha utóbbi a 7-ből 4 VB címéért a kisujját mozgatta legfeljebb. Ha azokat elvesszük, akkor is marad 3.
Sajnálom, a másodikokra senki sem emlékszik.

Real Simon says 2012.08.22. 18:54:49

@Imurai: A véleményedet természetesen tiszteletben tartjuk - nem kell feltétlenül egyetérteni velünk. Olvasd rendszeresen az SzC_blogot, és tudni fogod, ki az a Marc Surer. ;) - A szerk.

Imurai 2012.08.22. 19:53:24

Vica versa :)
De megnehezíthetnéd/tek a nyomon követést a némileg gyakoribb posztolással :)) A minőségre viszont nem lehet panasz.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása