Egyik versenyzőjét a pole pozícióig repítette, a másikat cserbenhagyta a Mercedes csapata a Német Nagydíj időmérő edzésén. Lewis Hamilton Sebastian Vettelt lepipálva szerezte meg idei harmadik, pályafutása 29. edzéselsőségét, ezzel utolérte Juan Manuel Fangiót az F1-es örökranglistán. Nico Rosberget nem engedte ki csapata a garázsból a Q2 végén, és miután Räikkönen javítani tudott az idején, a német nem jutott tovább a Q3-ba. Vettel és Mark Webber révén a Red Bullok zártak a 2. és 3. helyen, megelőzve Räikkönen és Grosjean Lotusait. A Ferrari csak a középkemény gumikat használta a Q3-ban; Felipe Massa a hetedik, Fernando Alonso a nyolcadik rajthelyről várhatja a nürburgringi futam rajtját.
Lewis Hamilton Sanghaj és Silverstone után a Nürburgringen is a leggyorsabb volt. A Mercedes angolja 29. pole pozíciójával utolérte a nagy Fangiót
Csak a Mercedes és a Red Bull versenyzői használták a lágy abroncsokat az időmérő edzés első szakaszában, mégis e két csapat között dőlt el a pole pozíció kérdése a Nürburgringen. A legtöbben két etapot (egy felvezető kört, egy gyorskört és egy levezető kört) teljesítettek a Q3-ban, és az első „felfutás” után Lewis Hamilton birtokolta a legjobb időt. A másodikban aztán jött Sebastian Vettel – aki még sohasem tudott a pole pozícióból indulni a hazai nagydíján, és sohasem nyert még F1-es futamot júliusban – és 1:29,501 percre javította a legjobb időt, elsőként tudott másfél perc alá kerülni idén a Nürburgringen. Hamilton azonban nem hagyta magát: az angol nem futott tökéletesen tiszta kört, de így is sikerült 1:29,398-ra lefaragnia a legjobb időt, amivel megszerezte idei harmadik edzéselsőségét.
Szép és illendő dolog, hogy a Mercedes angol villámembere éppen az Ezüstnyilak hazai pályáján állította be az argentin legendája, Juan Manuel Fangio pole pozícióinak számát. Most már mindketten 29 edzéselsőséggel rendelkeznek.
„Ez az eredmény több, mint kielégítő. Nagyon büszke vagyok a pole pozícióra, akkor is, ha ezért nem adnak pontot. Az első szabadedzés nagy részében csak senvedtem, a második és a ma délelőtti, harmadik tréning pedig katasztrofálisan sikerült. Egyáltalán nem éreztem jól magam az autóban” – panaszolta Hamilton. „Aztán beültünk a kamionba [a csapatok rendszerint az egyik, műholdas kapcsolattal és laptokokkal bőségesen felszerelt kamion belsejében tartják a technikai tanácskozásokat – a szerk.], megpróbáltuk kiértékelni az adatokat és rengeteg dolgot megváltoztattunk az autón, remélve, hogy ettől jobb lesz. Szerencsére beváltak a változtatások, én pedig ki tudtam hozni belőle a szükséges köridőket. Hálásan köszönöm a fiúknak, hogy ilyen keményen dolgoztak – megérte!”
A Red Bull-Renault-k – Silverstone-hoz hasonlóan - „csak” a második (Vettel), illetve harmadik (Webber) rajthelyet szerezték meg a Nürburgringen, de a versenytempójuk szokás szerint nagyon erős, ezért bizakodóak. „Noha délelőtt még voltak problémáim az autóval, a kvalifikáción már jól ment. Most sokkal közelebb vagyunk a Mercedeshez, mint Silverstone-ban voltunk. Az első sorban vagyunk, elvégeztük a házi feladatunkat – most rajtunk a sor, hogy a versenyen megmutassuk, mit tudunk” – értékelt a világbajnok, aki ezúttal is adós maradt a pole pozícióval a saját közönségének.
„Nagyon érzékenyek az autók, amit jelez, hogy Lewis kocsija délelőtt még egyáltalán nem ment jól [délután viszont ő lett a leggyorsabb]. Azt hiszem, hogy az első szektorban vesztettünk időt, de az egész időmérő nagyon szoros volt. Összességében jó ez a harmadik hely” – tette hozzá Mark Webber.
A másik Mercedes-pilóta, Nico Rosberg is esélyes lehetett volna egy első soros rajthelyre – ha a csapat nem tartotta volna a garázsban a Q2 végén, amikor a többiek kimentek még egy gyorskörre. Az előző három futamból kettőt megnyerő német nagyon csalódott volt amiatt, hogy csak a 11. rajthelyről vághat neki a versenynek. Rosberg egyáltalán nem titkolta, hogy haragszik a csapatára. „Ez hihetetlen, igazi sokk! Könnyedén befértem volna az első rajtsorba, de a csapat résszul mérte fel a helyzetet, nem vette figyelembe, hogy a pálya folyamatosan gyorsul, változik. Nem volt semmiféle megbeszélés, a csapat egyszerűen úgy döntött, hogy nem enged ki. Nekik kellene látniuk [az eseményeket és a pálya változását], hiszen ők figyelik a köridőket” – mérgelődött Nico, nem alaptalanul. Ross Brawn csapatfőnök erre annyit válaszolt: „Azért Nico Q2-es köre sem volt optimális...”
A Red Bullok mögött a két Lotus-Renault végzett, amely immár mindkét autóján bevetette a dupla DRS-rendszert. Kimi Räikkönen 0,67 másodperccel előzte meg Romain Grosjeant. Daniel Ricciardo (Toro Rosso) feltűnése a legjobb hatban már-már nem is számít szenzációnak, az ausztrál láthatóan nagyon igyekszik, hogy a Red Bull őt válassza ki az év végén visszavonuló Mark Webber helyére. Igaz, Ricciardo előkelő rajthelyéhez az is kellett, hogy a Ferrari visszafogja magát. Stefano Domenicali csapatfőnök a Q2 után (amelyen Felipe Massa érte el a legjobb időt) úgy döntött, hogy csak egy gyorskört futnak mindkét autóval, és csak a keményebb (közepes) gumikat használják, hogy több lágy maradjon a versenyre. Massa ebben az évben harmadszor kalapálta el Fernando Alonsót időmérő edzésen.
Rajtuk kívül még Jenson Button és Nico Hülkenberg jutott be a legjobb tíz közé, ami mind a McLaren, mind a Sauber szempontjából bizakodásra adhat okot. Miután sem az angol, sem a német nem futott értékelhető kört a Q3-ban, szabadon választhatnak gumit a versenyre. Valószínűleg mindketten a Pirelli lágy (sárga színezésű) abroncsát fogják választani, amellyel könnyebb lesz pozíciót fogni a rajtnál, amikor még mindenki nehézkesen mozog a sok üzemanyag miatt.
Német Nagydíj, Nürburgring
Az időmérő edzés végeredménye:
1. HAMILTON (GB) Mercedes AMG 1:29,398
2. VETTEL (D) Red Bull-Renault 1:29,501
3. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault 1:29,608
4. RAIKKÖNEN (FIN) Lotus-Renault 1:29,892
5. GROSJEAN (FRA) Lotus-Renault 1:29,959
6. RICCIARDO (AUS) Toro Rosso-Ferrari 1:30,528
7. MASSA (BRA) Ferrari 1:31,126
8. ALONSO (SPA) Ferrari 1:31,209
9. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes idő nélkül
10. HÜLKENBERG (D) Sauber-Ferrari idő nélkül
11. ROSBERG (D) Mercedes AMG 1:30,326
12. DI RESTA (GB) Force India-Mercedes 1:30,697
13. PÉREZ (MEX) McLaren-Mercedes 1:30,933
14. GUTIÉRREZ (MEX) Sauber-Ferrari 1:31,010
15. SUTIL (D) Force India-Mercedes 1:31,010
16. VERGNE (FRA) Toro Rosso-Ferrari 1:31,104
17. BOTTAS (FIN) Williams-Renault 1:31,693
18. MALDONADO (VEN) Williams-Renault 1:31,707
19. PIC (FRA) Caterham-Renault 1:32,937
20. BIANCHI (FRA) Marussia-Cosworth 1:33,063
21. VAN DER GARDE (NL) Caterham-Renault 1:33,734
22. CHILTON (GB) Marussia-Cosworth 1:34,098
Utolsó kommentek