HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Hamilton az Ezüstnyilak hazájában érte utol Fangiót

2013.07.06. 18:24 Real Simon says

Egyik versenyzőjét a pole pozícióig repítette, a másikat cserbenhagyta a Mercedes csapata a Német Nagydíj időmérő edzésén. Lewis Hamilton Sebastian Vettelt lepipálva szerezte meg idei harmadik, pályafutása 29. edzéselsőségét, ezzel utolérte Juan Manuel Fangiót az F1-es örökranglistán. Nico Rosberget nem engedte ki csapata a garázsból a Q2 végén, és miután Räikkönen javítani tudott az idején, a német nem jutott tovább a Q3-ba. Vettel és Mark Webber révén a Red Bullok zártak a 2. és 3. helyen, megelőzve Räikkönen és Grosjean Lotusait. A Ferrari csak a középkemény gumikat használta a Q3-ban; Felipe Massa a hetedik, Fernando Alonso a nyolcadik rajthelyről várhatja a nürburgringi futam rajtját.

GP09GER_HAMILTON_res600.jpgLewis Hamilton Sanghaj és Silverstone után a Nürburgringen is a leggyorsabb volt. A Mercedes angolja 29. pole pozíciójával utolérte a nagy Fangiót

Csak a Mercedes és a Red Bull versenyzői használták a lágy abroncsokat az időmérő edzés első szakaszában, mégis e két csapat között dőlt el a pole pozíció kérdése a Nürburgringen. A legtöbben két etapot (egy felvezető kört, egy gyorskört és egy levezető kört) teljesítettek a Q3-ban, és az első „felfutás” után Lewis Hamilton birtokolta a legjobb időt. A másodikban aztán jött Sebastian Vettel – aki még sohasem tudott a pole pozícióból indulni a hazai nagydíján, és sohasem nyert még F1-es futamot júliusban – és 1:29,501 percre javította a legjobb időt, elsőként tudott másfél perc alá kerülni idén a Nürburgringen. Hamilton azonban nem hagyta magát: az angol nem futott tökéletesen tiszta kört, de így is sikerült 1:29,398-ra lefaragnia a legjobb időt, amivel megszerezte idei harmadik edzéselsőségét.

Szép és illendő dolog, hogy a Mercedes angol villámembere éppen az Ezüstnyilak hazai pályáján állította be az argentin legendája, Juan Manuel Fangio pole pozícióinak számát. Most már mindketten 29 edzéselsőséggel rendelkeznek.

Webber RedBull GPDeutschland_res600.jpg

„Ez az eredmény több, mint kielégítő. Nagyon büszke vagyok a pole pozícióra, akkor is, ha ezért nem adnak pontot. Az első szabadedzés nagy részében csak senvedtem, a második és a ma délelőtti, harmadik tréning pedig katasztrofálisan sikerült. Egyáltalán nem éreztem jól magam az autóban” – panaszolta Hamilton. „Aztán beültünk a kamionba [a csapatok rendszerint az egyik, műholdas kapcsolattal és laptokokkal bőségesen felszerelt kamion belsejében tartják a technikai tanácskozásokat – a szerk.], megpróbáltuk kiértékelni az adatokat és rengeteg dolgot megváltoztattunk az autón, remélve, hogy ettől jobb lesz. Szerencsére beváltak a változtatások, én pedig ki tudtam hozni belőle a szükséges köridőket. Hálásan köszönöm a fiúknak, hogy ilyen keményen dolgoztak – megérte!”

A Red Bull-Renault-k – Silverstone-hoz hasonlóan - „csak” a második (Vettel), illetve harmadik (Webber) rajthelyet szerezték meg a Nürburgringen, de a versenytempójuk szokás szerint nagyon erős, ezért bizakodóak. „Noha délelőtt még voltak problémáim az autóval, a kvalifikáción már jól ment. Most sokkal közelebb vagyunk a Mercedeshez, mint Silverstone-ban voltunk. Az első sorban vagyunk, elvégeztük a házi feladatunkat – most rajtunk a sor, hogy a versenyen megmutassuk, mit tudunk” – értékelt a világbajnok, aki ezúttal is adós maradt a pole pozícióval a saját közönségének.

„Nagyon érzékenyek az autók, amit jelez, hogy Lewis kocsija délelőtt még egyáltalán nem ment jól [délután viszont ő lett a leggyorsabb]. Azt hiszem, hogy az első szektorban vesztettünk időt, de az egész időmérő nagyon szoros volt. Összességében jó ez a harmadik hely” – tette hozzá Mark Webber.

Vettel-Red-Bull GPDeuschland_res600.jpg

A másik Mercedes-pilóta, Nico Rosberg is esélyes lehetett volna egy első soros rajthelyre – ha a csapat nem tartotta volna a garázsban a Q2 végén, amikor a többiek kimentek még egy gyorskörre. Az előző három futamból kettőt megnyerő német nagyon csalódott volt amiatt, hogy csak a 11. rajthelyről vághat neki a versenynek. Rosberg egyáltalán nem titkolta, hogy haragszik a csapatára. „Ez hihetetlen, igazi sokk! Könnyedén befértem volna az első rajtsorba, de a csapat résszul mérte fel a helyzetet, nem vette figyelembe, hogy a pálya folyamatosan gyorsul, változik. Nem volt semmiféle megbeszélés, a csapat egyszerűen úgy döntött, hogy nem enged ki. Nekik kellene látniuk [az eseményeket és a pálya változását], hiszen ők figyelik a köridőket” – mérgelődött Nico, nem alaptalanul. Ross Brawn csapatfőnök erre annyit válaszolt: „Azért Nico Q2-es köre sem volt optimális...”

A Red Bullok mögött a két Lotus-Renault végzett, amely immár mindkét autóján bevetette a dupla DRS-rendszert. Kimi Räikkönen 0,67 másodperccel előzte meg Romain Grosjeant. Daniel Ricciardo (Toro Rosso) feltűnése a legjobb hatban már-már nem is számít szenzációnak, az ausztrál láthatóan nagyon igyekszik, hogy a Red Bull őt válassza ki az év végén visszavonuló Mark Webber helyére. Igaz, Ricciardo előkelő rajthelyéhez az is kellett, hogy a Ferrari visszafogja magát. Stefano Domenicali csapatfőnök a Q2 után (amelyen Felipe Massa érte el a legjobb időt) úgy döntött, hogy csak egy gyorskört futnak mindkét autóval, és csak a keményebb (közepes) gumikat használják, hogy több lágy maradjon a versenyre. Massa ebben az évben harmadszor kalapálta el Fernando Alonsót időmérő edzésen.

Grosjean-Lotus GPDeutschland_res600.jpg

Rajtuk kívül még Jenson Button és Nico Hülkenberg jutott be a legjobb tíz közé, ami mind a McLaren, mind a Sauber szempontjából bizakodásra adhat okot. Miután sem az angol, sem a német nem futott értékelhető kört a Q3-ban, szabadon választhatnak gumit a versenyre. Valószínűleg mindketten a Pirelli lágy (sárga színezésű) abroncsát fogják választani, amellyel könnyebb lesz pozíciót fogni a rajtnál, amikor még mindenki nehézkesen mozog a sok üzemanyag miatt.

Német Nagydíj, Nürburgring
Az időmérő edzés végeredménye:

1. HAMILTON (GB)     Mercedes AMG        1:29,398
2. VETTEL (D)            Red Bull-Renault      1:29,501
3. WEBBER (AUS)     Red Bull-Renault      1:29,608
4. RAIKKÖNEN (FIN)  Lotus-Renault           1:29,892
5. GROSJEAN (FRA)  Lotus-Renault           1:29,959
6. RICCIARDO (AUS)  Toro Rosso-Ferrari    1:30,528
7. MASSA (BRA)        Ferrari                      1:31,126
8. ALONSO (SPA)      Ferrari                      1:31,209
9. BUTTON (GB)         McLaren-Mercedes    idő nélkül
10. HÜLKENBERG (D) Sauber-Ferrari          idő nélkül
11. ROSBERG (D)       Mercedes AMG         1:30,326
12. DI RESTA (GB)      Force India-Mercedes 1:30,697
13. PÉREZ (MEX)        McLaren-Mercedes    1:30,933
14. GUTIÉRREZ (MEX) Sauber-Ferrari           1:31,010
15. SUTIL (D)              Force India-Mercedes 1:31,010
16. VERGNE (FRA)     Toro Rosso-Ferrari     1:31,104
17. BOTTAS (FIN)       Williams-Renault        1:31,693
18. MALDONADO (VEN) Williams-Renault    1:31,707
19. PIC (FRA)             Caterham-Renault      1:32,937
20. BIANCHI (FRA)      Marussia-Cosworth    1:33,063
21. VAN DER GARDE (NL) Caterham-Renault 1:33,734
22. CHILTON (GB)      Marussia-Cosworth     1:34,098

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr615393886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása