A 2011-es Red Bull-fölényt idéző, remek formában kezdte meg a Belga Nagydíj hétvégéjét a világbajnok istálló. Sebastian Vettel és Mark Webber között alig 6 század döntött, az üldöző mezőny közel egy másodpercet kapott a bikás autóktól Spában, a második szabadedzésen. Vettel és Fernando Alonso jobb hátsó defektje után azonban új aggályok merültek fel a Pirelli abroncsaival kapcsolatban. A pilóták arra kérték Charlie Whiting versenyigazgatót, tegyen határozott lépéseket, hogy az olasz gyártó garantálja a gumik biztonságát a hétvégén.
Erősen kezdett a Red Bull Spában: az eltérő beállítások ellenére 0,059 mp döntött Vettel és Webber között (Fotó: Red Bull/GEPA)
A délelőtti edzésen még a szokásos, nyársirató arcát mutatta az időjárás az Ardennekben, délutánra azonban kisütött a nap, és arrafelé szokatlanul nagy, 22-23 fokos melegben kerülhetett sor a második szabadedzésre Spa-Francorchamps-ban.
Az első tréningen a félig vizes, félig száraz pályán még nem derültek ki az erőviszonyok, a délutáni edzésen annál inkább. Sebastian Vettel első, illetve Mark Webber alig 6 századdal gyengébb második legjobb ideje alapján látszik, hogy a Red Bull-Renault-kat kell legyőznie ezen a hétvégén annak, aki a pole pozícióról álmodik. A második tréning közepén, a kemény abroncsokon a német állt a lista élére, de Webber fél óra elteltével felrakatta a közepes gumikat és egy másodperccel megelőzte Vettelt. A világbajnok hamarosan követte a példáját, megfutotta 1:49,331 perces legjobb körét, amivel annak ellenére az élen maradt, hogy az utolsó 20 percben már nem mehetett ki a pályára. Az 1-es számú Red Bull ugyanis jobb hátsó defektet kapott, a futófelület szinte egyben levált a gumi válláról, így a csapat jobbnak látta, ha nem küldi ki többet a németet.
A Red Bull egyébként eltérő beállítással küldte ma pályára a két pilótáját. Vettel autóját kisebb leszorítóerőre állították, amellyel a német a pálya igazán tempós első és utolsó harmadában tudott gyors lenni. Webberét éppen fordítva, nagyobb leszorítóerővel küldték a pályára, amivel az ausztrál 0,8 mp-cel gyorsabb tudott lenni a kanyargós középső szektorban. Mint a végeredmény mutatja, elhanyagolható a különbség a két beállítás között, bármelyikkel megszerezhető a pole pozíció – ha az időjárás nem szól bele...
Felipe Massa az életéért küzd a Ferrarinál - a brazil hosszú idő után ismét gyorsabb volt Alonsónál pénteken (Fotó: Ferrari Media)
Miután Fernando Alonso Ferrarija is hasonlóan járt (a spanyol szintén a pálya 13-as és 14-es kanyarjai, a Fagnes és a Stavelot között járt pórul), a versenyzők biztonsági szervezete, a GPDA azzal kéréssel fordult Charlie Whiting versenyigazgatóhoz, tegyen meg mindent a Pirellinél annak érdekében, hogy ne fordulhasson elő hasonló, veszélyes szituáció a hétvége során. (Erre egyébként kicsi az esély, mivel szombatra és vasárnapra is esőt mond a meteorológia, és a vizes gumik a szilárdabb konstrukció, valamint a kisebb tempó miatt kevésbé hajlamosak a meghibásodásra.)
A Pirelli mérnökei begyűjtötték a defektes gumikat, jelenleg is vizsgálják, mi okozhatta a két balesetet. Paul Hembery, a Pirelli motorsportfőnöke az edzés után azt mondta, Alonso defektjét nagy valószínűséggel a pályán maradt törmelék okozta, Vettel esetében pedig „valami beszorulhatott a padlólemez és a gumi közé”.
A Lotus máris elvetette a dupla DRS-rendszert erre a hétvégére (az indoklás szerint azért, mert túl keveset mehettek a pilóták száraz pályán), ám a Hungaroringen a legszebb előzést bemutató Romain Grosjean így is harmadik lett. A franciát Felipe Massa (Ferrari) és Jean-Eric Vergne (Toro Rosso-Ferrari) választotta el csapattársától, Kimi Räikkönentől, aki közel egy másodpercet kapott a két Red Bulltól.
Fernando Alonso (aki nem vette észre, hogy hátsó defektet kapott, a csapat figyelmeztette rádión keresztül) a 7. időt jegyezte pénteken, megelőzve a jelentősen átalakított McLarennel remeklő Sergio Pérezt. Nem kezdett jól a Mercedes: Nico Rosberg kilencedik, a Hungaroringen győztes Lewis Hamilton a 12. idővel zárt pénteken. Paul di Resta és Adrian Sutil osztotta meg az Ezüstnyilakat, de a Force India pilótái már délelőtt is remekeltek: a skót a második, a német a harmadik időt futotta.
Hamilton kevés leszorítóerővel kezdett Spában, de tempója csak a 12. helyre volt elég. Ami azt illeti, pénteken még a Hungaroringen sem volt sehol az angol... (Fotó: Mercedes-Benz)
„Kijelenthetjük, hogy sokkal előrébb tartunk most, mint egy hónapja Budapesten, de mindig tudtuk, hogy ez a pálya sokkal jobban kedvez majd az autónknak, mint a Hungaroring. Úgy tűnik, hogy a legjobb tízbe tartozunk, de az időmérő edzésre tovább kell gyorsulnunk. Könnyen lehet, hogy holnap esni fog, ezért készen kell állnunk a helyzet kihasználására” – értékelt di Resta.
A Belga Nagydíj időmérő edzése szombaton 14:00-kor kezdődik.
Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
A második szabadedzés eredménye:
versenyző |
autó |
köridő |
kül. |
kör | |
---|---|---|---|---|---|
1 |
1:49.331 |
22 |
|||
2 |
1:49.390 |
0.059” |
34 |
||
3 |
1:50.149 |
0.818” |
34 |
||
4 |
1:50.164 |
0.833” |
27 |
||
5 |
1:50.253 |
0.922” |
28 |
||
6 |
1:50.318 |
0.987” |
33 |
||
7 |
1:50.510 |
1.179” |
21 |
||
8 |
1:50.536 |
1.205” |
27 |
||
9 |
1:50.601 |
1.270” |
33 |
||
10 |
1:50.611 |
1.280” |
27 |
||
11 |
1:50.629 |
1.298” |
30 |
||
12 |
1:50.751 |
1.420” |
27 |
||
13 |
1:50.972 |
1.641” |
33 |
||
14 |
1:50.991 |
1.660” |
28 |
||
15 |
1:51.195 |
1.864” |
28 |
||
16 |
1:51.447 |
2.116” |
26 |
||
17 |
1:51.568 |
2.237” |
28 |
||
18 |
1:51.644 |
2.313” |
26 |
||
19 |
1:53.157 |
3.826” |
21 |
||
20 |
1:53.251 |
3.920” |
29 |
||
21 |
1:53.482 |
4.151” |
28 |
||
22 |
1:54.418 |
5.087” |
12 |
Utolsó kommentek