A Red Bull olyan elektronikai rendszer tökéletesítésén dolgozik, ami a kipörgésgátlóhoz hasonlóan befolyásolja a motor teljesítményét – állítja az Auto, Motor und Sport. Fernando Alonso úgy véli, a bikások új rendszere ugyan szokatlan, de „teljesen legális”, Lewis Hamilton szerint viszont Sebastian Vettel kanyarokat követő kigyorsításai a 2008-as, még kipörgésgátlóval felszerelt autókat idézik.
Vettel Red Bullja utcahosszal járt a Mercedesek és Ferrarik előtt Szingapúrban. Valamit csináltak a Renault-motorral - állítja a konkurencia (Fotó: Red Bull/GEPA)
Egyre nehezebben nyelik le a Red Bull nyári szünet óta tapasztalható dominanciáját az ellenfelek. Csak idő kérdése volt, mikor csapják ki a „kipörgésgátló” szóval fémjelzett adu ászt, ami a Koreai Nagydíj előtt be is következett.
A német Auto, Motor und Sport szaklap úgy értesült, hogy a Milton Keynes-i alakulat egy olyan új (meglehetősen bonyolult) elektronikai rendszert vetett be Szingapúrban, amely képes arra, hogy bizonyos körülmények között a Renault V8-as motornak csak négy hengere üzemeljen. Ezzel a mérnökök befolyásolni tudják a meghajtott hátsó kerékre jutó nyomatékot, ami hatásmechanizmusában a 2009-ben betiltott kipörgésgátlóra emlékeztet.
A találgatásokat a korábbi F1-es csapatvezető, Giancarlo Minardi indította el, aki szerint Vettel sokkal hamarabb tudott a gázpedálra lépni a kanyarok kijáratánál Szingapúrban, mint a többiek. Minardi azt mondta a verseny után, hogy a Red Bull–Renault-nak „hasonló hangja volt azokhoz a motorokéhoz, amelyeknél még kipörgésgátlót használtak a korábbi években”.
„Biztos vagyok benne, hogy a hátralévő versenyeken tovább fogjuk tökéletesíteni a rendszert, hogy még többet profitáljunk belőle” – jelentette ki Sebastian Vettel a Formula1.com-nak adott interjúban. Vettel a hétvégi Koreai Nagydíj helyszínén, Jeongamban kijelentette: „A többiek sohasem fognak rájönni, hogyan csináljuk.”
A Mercedes korábbi világbajnoki esélyese, Lewis Hamilton úgy nyilatkozott, Vettel kigyorsításai rendkívüliek voltak Szingapúrban. „Sebastian legalább húsz méterrel hamarabb tud a gázra lépni a kanyarok kijáratánál, mint bárki közülünk. Az utolsó alkalom, hogy én ilyen hamar teljes gázt adhattam, 2007-2008 táján volt, amikor még mind kipörgésgátlót használtunk.”
Vettel bajnoki riválisa, Fernando Alonso viszont nem gyanít semmiféle csalást a Red Bull trükkös rendszere mögött. „Valamit másképpen csinálnak, mint a többi csapat, de abban biztos vagyok, hogy teljesen szabályosan. Az autóik minden technikai ellenőrzésen átmennek, így csak rajtunk múlik, hogy jobban dolgozzunk” – mondta a spanyol a BBC-nek.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner értetlenkedve rázta a fejét. „Szóval, azt állítják, hogy kipörgésgátló van a kocsinkban, amit a McLaren által szállított, és az FIA által jóváhagyott ECU-n (Electronic Control Unit – elektronikai ellenőrző egység) keresztül működtetünk? Ez elég nagy hülyeségnek tűnik” – mondta Horner Jeongamban.
Vannak dolgok, amik sohasem változnak a száguldó cirkuszban...
Utolsó kommentek