A Ferrari idén ejti az elmúlt két évben használt vonórudas első felfügesztést, helyette visszatér a hagyományos, tolórudas (push-rod) megoldáshoz - értesült egy megbízható német szaklap.
A 2013-as Ferrari (balra) magasan húzódó orra még lehetővé tette a vonórudas felfüggesztést, a 2014-es modell alacsonyabb orra viszont a klasszikus megoldást követeli meg (Grafika: Giorgio Piola / AMuS)
Nem csak Kimi Räikkönen visszatérése jelent komoly változást 2014-ben a Ferrarinál. A maranellói gárda a elmúlt két idényben a vonórudas első felfüggesztést alkalmazta F1-es autóin, idén azonban a Ferrari visszatér a hagyományos, tolórudas (push-rod) első futóműhöz – értesült az Auto, Motor und Sport.
A Scuderia hosszú idő után az F2012-n alkalmazta először a vonórudas megoldást, abban a szezonban Fernando Alonso az utolsó futamig versenyben volt a világbajnoki címért. Sokakat meglepett, amikor a McLaren is hasonló megoldással állt elő a tavalyi MP4-28-as januári bemutatóján.
Az FIA 2014-től 10 centiméterrel csökkentette az autók orrának magasságát
A váltást nem feltétlenül az indokolta, hogy a rendszer ne váltotta volna be a hozzá fűzött reményeket. Sokkal inkább az új szabályok, melyek értelmében 62,5 cm-ről 52,5 cm-re, vagyis 10 centiméterrel kell csökkenteni a kocsi orrának magasságát az első tengely vonalában. Az alacsonyabban húzódó orr lehetővé teszi, hogy a versenyzők lábfeje is alacsonyabbra kerüljön. Ez több teret enged a rugók és lengéscsillapítók elhelyezésére a kocsi orrának felső részében, ugyanakkor az orrkúp aerodinamikailag kiemelten fontos alsó része szabadon finomítható.
Ilyen csúf lehet az idei Ferrari (és a többi F1-es autó) orra az új technikai előírások miatt
Mindez a Ferrari mérnökeinek meglátása szerint a hagyományos, tolórudas (push-rod) első felfüggesztés visszaállítása mellett szól.
Utolsó kommentek