Mindkét pilótáját megnevezte a Caterham F1 Team, ezzel teljessé vált a Formula-1 rajtlistája. Kobajasi Kamui egy év szünet után visszatér, míg a GP2-ből érkezett Marcus Ericssonnal háromra nőtt az újoncok száma.
Kobajasi (balra) egy év kihagyás után tér vissza a száguldó cirkuszba (Fotó: Sauber F1 Team)
Kobajasi Kamui egy év kihagyás után visszatér a száguldó cirkuszba, méghozzá a Caterham színeiben – jelentette be kedden a brit kiscsapat főnöke, Cyril Abiteboul. A leafieldi gárda mindkét tavalyi pilótájának, Charles Picnek és Giedo van der Gardénak is búcsút intett, így a másik pilütaülést a svéd újonc, Marcus Ericsson foglalhatja el.
„Nagyon örülök, hogy visszakerültem a Formula-1-be, ez egy fontos lehetőség számomra. Remélem, jó évadunk lesz a Caterhammel!" – jelentette ki Kobajasi, aki az elmúlt évben az FIA GT-sorozatban versenyzett az AF Corse Ferrari színeiben, miközben F1-es visszatérésére koncentrált.
Ericsson tavaly két futamot (Nürburgring, Hungaroring) nyert a GP2-sorozatban, második lett Spában és Szingapúrban, összesítésben a hatodik helyen végzett. Tehetsége, gyorsasága és apja jól menő vállakozása miatt a szakemberek régóta esélyesnek tartották az F1-es beugrásra. „Nagyon büszke vagyok ma mindenkire, aki segített az F1-es álmom valóra váltásában. Izgatottan várom a szezont, különösen az első futamot Ausztráliában" – jelentette ki Ericsson, aki az első svéd F1-es pilóta lesz az egykori Ferrari- és McLaren-pilóta, Stefan Johansson óta.
Ericsson - a képen a tavalyi, hungaroringi GP2-es győzelme után - az első svéd lesz az F1-ben Stefan Johansson óta (Fotó: GP2 Media)
Cyril Abiteboul csapatfőnök is nagy reményekkel várja a 2014-es idényt, pláne, hogy a Caterham tavaly a konsruktőr-vb utolsó helyén zárt. „Nagyon örülök, hogy sikerült visszahoznunk Kamuit. Rendkívül népszerű versenyző, jót fog tenni az egész csapatnak, hogy egy ilyen izgalmas pilótát tudtunk szerződtetni a fejlődésünk eme kritikus szakaszában. A gyorsasága önmagáért beszél, a versenyautók fejlesztése terén szerzett tapasztalatai – különösen amíg a Toyotánál versenyzett – pedig rendkívül hasznosak lesznek számunkra, miközben az F1 egyik legnehezebb szezonjára készülődünk."
Kobajasi eredetileg a 4-es rajtszámot szerette volna, ám miután ezt Max Chilton már lefoglalta magának, a 10-est választotta. Ericsson választása a 9-es rajtszámra esett.
Utolsó kommentek