HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

WTCC esélylatolgatás 2014: a Citroën a titkos favorit

2014.03.23. 10:14 Real Simon says

Három hét múlva, április 13-án Marrakesben rajtol az FIA túraautó-világbajnokság idénye. Három gyári csapat - Citroën, Honda, Lada - versenygépei mellett az RML Group által felkészített hét Chevrolet Cruze-zal lesz teljes a mezőny. A tesztelések már javában zajlanak - a Zengő Motorsport nélkül...

HONDA CIVIC WTCC_1.jpgA Castrol Honda január óta négyszer tesztelte az új Civic WTCC-t. A Zengő Motorsport még egyszer sem... 

CITROEN

A Citroën nem viccel. Amióta a franciák szeptemberben, a Párizsi Autószalonon hivatalosan bejelentették, hogy 2014-ben részt vesznek a WTCC futamain, egyik tesztelés a másikat éri. A gyári pilóták, a négyszeres WTCC-címvédő, Yvan Muller és a kilencszeres ralivilágbajnok, Sébastien Loeb azóta tesztelt már Le Castellet-ben (kétszer is), a Slovakiaringen, a Hungaroringen, Oscherslebenben, januárban ötnapos megatesztet hajtottak végre Abu-Dzabiban, most pedig Valenciában koptatják az aszfaltot.

CITROEN C-Elysee WTCC.jpgA gyár igyekszik lehűteni az új C-Elysée-vel kapcsolatos várakozásokat, Loeb és Muller azonban meglepetésre készül

A Citroën vezetése úgy döntött, Muller és Loeb mellett egy harmadik C-Elysée-t is elindít, a kétszeres argentín ST2000-bajnok José-María Lópezzel, sőt, öt versenyre egy negyedik autót is benevez a kínaiak egykori F1-es reménysége, Ma Csing-Hua számára.

Muller és Loeb nagyon szerényen nyilatkozik, pedig valójában merész álmokat dédelgetnek. Egy gyártó aligha szórna el eurószázezreket a folyamatos tesztelésre, ha nem futamgyőzelmekre, sőt, a világbajnoki címre hajtana. Kapásból, már 2014-ben.

CITROEN WTCC2014-sebastien-loeb-yvan-muller.jpgSzuperpáros: Sébastien Loeb és Yvan Muller összesen 13 FIA világbajnoki cím tulajdonosa

HONDA
Legkomolyabb ellenfelük a Castrol Honda csapata lehet, amely az átalakuló WTCC-szabályzat miatt egy átmeneti autóval kezdte meg a teszteket januárban, az aragóni pályán. Ezután Barcelona és Le Castellet következett, ezen a héten pedig Valenciában élesítették a vadonatúj Civic WTCC karmait.

A tesztelés oroszlánrészét az idén 52 éves (!) Gabriele Tarquini végezte, akinek tapasztalatához senkié nem mérhető a WTCC mezőnyéből. Tiago Monteiro csak Valenciában vezethette először az új TC1-es Civicet, de el volt ragadtatva a kocsi úttartásától, a motor nyomatékától és erejétől, amit 381 lóerőre becsülnek.

"Minden vadonatúj: a kasztni, a motor, a futómű, az aerodinamikai alkatrészek - még a kerekek mérete is megváltozott! (17-ről 18 collra - a szerk.). Ha figyelembe vesszük, hogy csak 2013 szeptemberében láttunk hozzá az új autó fejlesztéséhez, nagyon rövid idő alatt rengeteg munkát végeztünk el" - mondja Andrea Adamo, a JAS Engineering főtervezője. Horiucsi Dajszuke, a Honda WTCC motorprogramjának vezetője hozzáteszi: "Azon kívül, hogy új motorblokkot készítettünk, nagy lépést tettünk előre a levegőbeszívás és az égés tökéletesítése terén is. Az első tesztek viszaigazolták a próbapadon elvégzett szimulációink eredményeit. Mostantól nincs más dolgunk, mint hogy finomhangoljuk a motorvezérlést."

WTCC_honda_civic_valencia_test-600.jpgA Honda 2014-es pilótái: Tarquini, Monteiro, Michelisz és Bennani Valenciában 

A Zengő Motorsportnak nemcsak a motor finomhangolására, hanem magára a versenyautóra is várnia kell még. Ez a privát csapatok sorsa: egy új modell első kész példányait mindig a gyári csapat használhatja, tesztelheti. Ráadásul a magyar alakulatnak mostantól osztoznia kell a technikán, a viszonylag lassan készülő alkatrészeken a Proteam csapatával is, amely Mehdi Bennani számára készíti fel a Civic TC1-et 2014-ben.

LADA
Viktor Sapovalov csapatánál már az új szabályok elfogadása előtt, 2013. kora tavaszán tudták, hogy új autót kell építeniük az elavult Granta Sport helyett. Az új Lada Granta TC1-et a tömegközéppont lehető legalacsonyabban tartása köré tervezték és építették az oroszok, így nemcsak külsőleg lett sokkal vagányabb, mint az elődje, de a várakozások szerint jobb versenyautó is lesz.

WTCC Lada-Granta-2014-forare_600.jpgThompson (balra) erős csapattársat kapott Rob Huff személyében, ketten igyekeznek valóra váltani a LADA merész terveit a Granta TC1-gyel

"Mérnökeink a tavalyi megszerzett tapasztalatok felhasználásával, az új aerodnimaikai előírások rugalmasságával, illetve az új fejlesztésű futóművek segítségével sokkal jobb autót építettek. Ugyanakkor, továbbra is élvezzük a Granta rövidebb tengelytávját, ami különösen pozitív hatással van a vezethetőségre" - jelentette ki Sapovalov. Az új 1.6-os turbómotort a francia ORECA fejlesztette és építette, ez magyarázza, hogy az oroszok Magny-Cours-ban hajtották végre az új Granta TC1 első tesztelését.

A 2012-es világbajnok, Rob Huff leigazolása komoly fenyvertény a Lada számára, James Thompsonnal együtt ugyanis immár két gyors és tapasztalt versenyzőjük van, akik képesek fejleszteni és előre húzni a csapatot. Mihail Kozlovszkij állítólag sokat tanult tavalyi első szezonjában, de még mindig tanulnia kell, ha lépést szeretne tartani a WTCC menőivel. A LADA Sport Lukoil team még egy tesztet tervez a szezon kezdetéig, valamelyik spanyol pályán.

CHEVROLET (RML)
A Chevrolet gyári kivonulása után addigi partnerük, a Ray Mallock Ltd. (RML) vette kézbe a Cruze-ok fejlesztését. A brit mérnöki gárda idén négy csapatot - a ROAL-t, a Campost, a Nikát és a Münnich Motorsportot - lát el új fejlesztésű Cruze WTCC-kkel, ami összesen hét autót jelent.

WTCC Coronel-livery-all-angles.jpgA két Tommal, Coronellel és Chiltonnal felálló ROAL Motorsport lehet a Chevrolet legeredményesebb csapata idén a WTCC-ben

A legkomolyabb győzelmi esélyekkel a Tom Coronellel és Tom Chiltonnal felálló, Roberto Ravaglia által dirigált ROAL Motorsport rendelkezik, amely kilenc év után váltott BMW-ről Chevyre. A Campos idén kétautós csapattá bűvült, Hugo Valente mellett a szerb Dusan Borkovic is részt vesz a bajnokságban. A NIKA Racing még nem nevezte meg idei pilótáját (Michel Nykjaert tavaly szemrebbenés nélkül kirakták, mert nem tudott szponzort hozni, pedig a dán akkor éppen a vb 2. helyén állt!), René Münnich csapatánál viszont egy igazi túraautós nagyágyú tér vissza, az egykori F1-es pilóta, Gianni Morbidelli személyében.

Továbbra sincs helye a 2014-es rajtrácson Pepe Oriolának, aki pedig számos alkalommal bizonyította már tehetségét, rátermettségét. A spanyol számára a NIKA Racing, vagy a Campos csapata dobhat mentőövet, de minden a pénzen fog múlni.

Zengo_Chn1.jpgZengő Zoltán csapatfőnöknek van még mit megreparálnia a csapat 2014-es indulásáig

Januárban jelentették be az egykori F1-es istálló, az Onyx érkezését a túraautó-vb-re, mostanában azonban sokkal rosszabb hírek érkeznek Mike Earle gárdájáról. Úgy tűnik, mégsem állt össze a pénzügyi háttér, ami meghiúsíthatja a brit csapat 2014-es indulását a WTCC-ben. 

A 2014-es WTCC rajtlista:

Honda (JAS Motorsport) Honda Civic WTCC
Gabriele Tarquini (ITA) / Tiago Monteiro (POR)

Zengő Motorsport  Honda Civic WTCC
Michelisz Norbert (HUN)

CITROEN Racing  Citroën C-Elysée
Sébastien Loeb (FRA) / Yvan Muller (FRA) / José-María López (ARG)

Lukolil LADA Motorsport Lada Granta TC1 
Rob Huff (GB) / James Thompson (GB) / Mihail Kozlovszkij (RUS)

Proteam Motorsport  Honda Civic WTCC
Mehdi Bennani (MOR)

ROAL Motorsport  Chevrolet Cruze 1.6T
Tom Coronel (NL) /Tom Chilton (GB)

Campos Chevrolet Cruze 1.6T
Hugo Valente (FRA) / Dusan Borkovic (SRB)

Münnich Motorsport  Chevrolet Cruze 1.6T
Gianni Morbidelli (ITA) / René Münnich (D)

Team Engstler  BMW 320d
Franz Engstler (D) / TBA*

Nika Racing  Chevrolet Cruze 1.6T
TBA*

Campos Seat León WTCC 
John Filippi (FRA) / Pepe Oriolá (SPA) (?)

* A pilóta személyét később jelentik be

Szólj hozzá!

Címkék: fr

A bejegyzés trackback címe:

http://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr565874930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz