HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Az újonc bajnok, az orosz menekült, a zöldfülű, meg az F1-es tesztpilóta

2014.04.02. 01:01 Real Simon says

Hétfőtől csütörtökig a Hungaroringen tesztelnek a Német Túraautó Bajnokság (DTM) legjobbjai. A Mercedes-Benz motorsport-részvételének 120. évfordulója, a legendás Ezüstnyilak 80. évfordulója, illetve a DTM 30. születésnapja alkalmából sajtóbeszélgetésre hívta az SzC_blogot a csillagos márka, ahol a Mercedes csillagai, Gary Paffett, Paul di Resta, Vitalij Petrov és Pascal Wehrlein válaszoltak a kérdéseinkre.

Szöveg: Simon István (SzC_blog)
Fotók: Speedlight, Kaiser Erika Photo, SzC_blog, Csordás Gábor

DTM_teszt_052_600.jpgA Mercedes-Benz négy muskétása 2014-ben: Di Resta, Paffett, Wehrlein és Petrov. Előtérben a tavasszal bemutatkozó AMG C-Klasse a Hungaroringen

Négy, csillagos pólóba öltözött autóversenyző ül egy hosszú asztalnál a Hungaroring Knézy Jenőről elnevezett interjúszobájában. Az asztalt kíváncsi újságírók ülik körbe, amikor a Száguldó cirkusz blog szerkesztője betoppan (muszáj volt megállni, körbejárni a hófehérre glancolt Mercedes Actros kamionokat, na!), fényképezőgépek kattognak. A hangulat azonban kifejezetten barátságos, mindenesetre sokkal közvetlenebb, mint egy Formula-1-es sajtótájékoztatón, ugyanebben a teremben.

Egy tapasztalt róka – Gary Paffett, egy személyben a McLaren F1-es tesztpilótája –, egy visszatérő bajnok – Paul di Resta, akit az elmúlt három évben még a Force India F1-es versenyzőjeként ismertünk – egy orosz „menekült” – Vitalij Petrov, aki két éve még a Renault F1-es pilótája volt – és egy alig 20 éves snájdig legény – Pascal Wehrlein, aki tavaly még újonc volt – ül az asztal egyik végében. Valamennyien alig várják már, hogy kipróbálhassák a Mercedes 2014-es versenygépét, az AMG C-Klassét, amely a hétfőn kezdődött, négynapos teszten mutatkozik be a Hungaroringen. Ők már tudják, amit talán sok magyar sportrajongó még nem: idén május 30. és június 1. között újra Mogyoródon versenyez a DTM mezőnye – először 1988 óta!

Rika_diResta_Mercedes_600.jpgDi Resta kedden a 4. legjobb időt autózta az új Mercedes AMG C-Klasséval

Gary Paffett a hibátlan modorú, kedves angol úr, aki több mint tízéves DTM-pályafutást tudhat maga mögött. 2005-ben megnyerte a bajnoki címet a Mercedesnek, és bár azóta háromszor is karnyújtásnyira került a titulushoz (2012-ben az utolsó futamon bukta el), dupláznia nem sikerült. Talán majd idén. „Nem vagyok feszült emiatt” – mondja Gary, aki szabadidejét általában Wokingban tölti, az F1-es szimulátorban, hogy tapasztalatával, tanácsaival segítse Jenson Button és Kevin Magnussen munkáját a McLaren beállításait illetően. „Sokkal jobban bosszantana, ha azóta egyszer sem lett volna lehetőségem a bajnoki címért küzdeni" – mondja. Majd hozzáteszi: „Norbert (Haug, a Mercedes korábbi motorsport-főnöke, aki 2012 végén vonult nyugdíjba – a szerk.) mindig is nagy támogatóm volt, és idén visszatér a DTM-be – de nem mint sportmenedzser, hanem mint a DTM-futamokat közvetítő Das Erste szakkommentátora.”

Vitalij Petrov kissé izgágán üli végig a félórás sajtóbeszélgetést. Egy teszten már részt vett új munkaadójánál, de elárulja: „egyáltalán nem vagyok elégedett azzal, ahogy jelenleg vezetem a Mercedest. Sokféle versenyautót vezettem már, a Le Mans-i prototípusoktól kezdve a GP2-es kocsikon át az F1-es autókig, de a DTM-autó különleges vezetési technikát követel meg. Ami a Hungaroringet illeti, kedvelem ezt a pályát, főleg azért, mert amikor még az F1-ben versenyeztem, évről évre egyre több orosz szurkoló utazott el ide, hogy szurkoljon nekem. Remélem, nem lesz ez másként idén júniusban, a DTM-futamon sem!” Az SzC_blog csak megerősíteni tudja, mennyire kitartóak az orosz autósport-rajongók: első hungaroringi képeink kiposztolása óta kb. 90 százalékkal nőtt az SzC_blog orosz kedvelőinek száma!

Petrov_0451_Merc_600.jpgVitalij Petrov egy év kihagyás után tér vissza a versenyzéshez, a Mercedes DTM csapatával

Pascal Wehrlein az ártatlan, őzbarna szemű versenyző-tanonc megtestesítője. A Mercedes-Benz tavaly vette fel csapatába, miután 2012-ben második lett a DTM betétversenyének számító F3 Euroszériában. A séró már stimmel, jöhetnek az eredmények! Pascal azért nem egy elveszett ember, nem kell félteni a rutinos Paffett, Petrov és Di Resta társaságában. Arra a kérdésre, hogy miért jó, hogy a DTM a kínai és a tervbe vett japán futammal egyre inkább nemzetközi bajnoksággá válik, azt válaszolta: „Fiatal vagyok, szeretném bejárni a világot”.

Paul di Resta az elmúlt három évben a Force India-Mercedes F1-es pilótájaként kereste a kenyerét. A száguldó cirkusz könyörtelen világa azonban kissé megkeseredetté tette a még mindig csak 28 éves skótot, aki – miután nem talált barátokra az F1-ben – idén visszatér egykori sikerei színhelyére. „Én most is újonc vagyok. Meg kellett csinálnom a DTM újonctesztjét, úgyhogy technikailag még mindig újoncnak számítok” – viccelődött Paul, aki láthatóan sokkal lazább, kiegyensúlyozottabb volt, mint F1-es korában bármikor. „Ez lesz a harmadik alkalom idén, hogy vezethetem a Mercedest, de az új autóval a Hungaroringen fogok menni először. Elég keskeny a pálya, és nyáron, a nagy melegben ez az egyik legnehezebb versenyhelyszín. Lépésről lépésre kell visszaszoknom a túraautózáshoz, nincsenek túl nagy elvárásaim idén magammal szemben.”
Rendben.

Rika_Audi_Rockenfeller_600.jpgAz első két napon az Audi dominált. A bajnok Mike Rockenfeller csapattársa, Molina RS5-ösét vezette

A jól időzített egysoros gyomrosokra mindig kapható Di Restának a következő forró témát az új F1-es motorok adták. Főleg a hangjuk. „Az F1-rajongók elsősorban az autók hangja miatt nézik a versenyeket, ezért kapcsolják be a tévét. Az idei hibrid turbómotorok hangját azonban inkább nem kommentálnám...”  jegyezte meg sokat sejtetően Paul, majd egy személyes történetet is elmesélt. „Egyszer Isztambulban, talán 2011-ben elvéreztem az időmérő edzésen a Q2-ben. Ahogy ballagtam vissza a depó felé, meghallottam a többi autó V8-as motorjának a hangját, akik a Q3-ba jutottak. Fantasztikus élmény volt – azt hiszem, az F1-rajongók javarészt ezért mennek ki a versenypályákra.”

Mészáros Sándor kollégám (Origo F+1 blog) kérdésével fején találta a szöget, amikor Norbert Haug és Toto Wolff eltérő szerepeire kérdezett rá a Mercedes-pilótáknál. „Norbert volt az, aki lerakta a Mercedes mai F1-es sikereinek alapjait. Toto már más karakterű vezető, de ugyanolyan nagy figyelemmel végzi a munkáját” – válaszolta Paffett. „Toto nehéz feladatot vállalt magára, amikor a Mercedes sportmenedzsere lett, de nagyon jól csinálja. Ugyanakkor óriási tisztelet jár Norbertnek, akinek a jelenléte még mindig érződik a Formula-1-es csapat egész működésén” – tette hozzá Di Resta.

Rika_BMW_Farfus_600.jpgA brazil Augusto Farfus tavaly 3 győzelmet szerzett a BMW M3 DTM-mel

A tesztelésen egyelőre nem ment olyan jól a Mercedesnek, mint várták. Az elő tesztnapot (hétfőn) az Audi kvartettje zárta az élen, a spanyol Miguel Molina 1:37,792 perc alatt ért körbe a Hungaroringen, megelőzve Adrien Tambayt, a címvédő Mike Rockenfellert és Jamie Greent. Legjobb mercisként Paul Di Resta végzett, 2,7 másodperces hátránnyal. Kedden folytatódott a négykarikások sorozata: Nico Müller jegyezte a legjobb időt 1:37,505 perccel, megeőzve Mattias Ekströmöt (Audi) és Gary Paffettet (Mercedes), aki 1:37,927 perces eredményével csak két tizedmásodperccel verte régi-új csapattársát, Paul di Restát.

Ekstrom_DSC_3340_600.jpgMattias Ekström (Audi) GoPro kamerával rögzítette első kalandozását a Hungarorigen

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr425890013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz