A csapatvezetőkből, valamint a FOM illetékeseiből álló Formula-1-es Tanács (F1 Commission) kedden újabb változtatásokat fogadott el a 2010-es szezonra. A legújabb változtatások a pontozási rendszerre és a gumiabroncsok használatára vonatkoznak.
Az új pontrendszerrel a sportág irányítóinak és szereplőinek célja az, hogy még értékesebbé tegyék a győzelmet, illetve a dobogós helyezéseket. Hátulütője, hogy a korábban 60 éven át csak kisebb módosításokkal alkalmazott pontrendszer (8-6-5-4-3-2 és 1 pont a leggyorsabb körért, majd 9 pont a győzelemért, végül 10-8-6-5-4-3-2-1) alapján kialakult statisztikák teljesen elveszítik a jelentőségüket.
Az új pontrendszer a következő:
1. hely: 25 pont (korábban 25)
2. hely: 18 pont (korábban 20)
3. hely: 15 pont (korábban 15)
4. hely: 12 pont (korábban 10)
5. hely: 10 pont (korábban 8)
6. hely: 8 pont (korábban 6)
7. hely: 6 pont (korábban 5)
8. hely: 4 pont (korábban 3)
9. hely: 2 pont (korábban 2)
10. hely: 1 pont (korábban 1)
Még érdekesebb változást jelentenek a gumiszabályok. Ennek értelmében 2010-től ugyanazzal a garnitúra gumival kell kiállni a verseny rajtjához, amelyet a kvalifikáció utolsó szakaszában használtak (ez a megkötés csak a legjobbakra vonatkozik).
További szigorítás, hogy a pénteki második szabadedzés előtt egy, a harmadik tréning előtt pedig további két garnitúra gumit kell visszaszolgáltatni a Bridgestone-nak. Ezzel az a cél, hogy fokozzák a pénteki edzésnap izgalmait, illetve, hogy az autók a lehető legtöbb időt töltsék kint a pályán.
Végül (de nem utolsósorban) egybehangzó döntés született a duplafedeles diffúzorok végleges betiltásáról - igaz, csak 2011-től.
A fenti módosítások akkor válnak hivatalossá, ha az FIA Motorsport Világtanácsa ezen a héten ratifikálja azokat, ami – tekintve, hogy a csapatok egybehangzó akaratát jelentik – várhatóan formalitás lesz csupán.
Utolsó kommentek