Egyesülhet a két bajban lévő újonc istálló, a Campos Meta és a US F1 Team - szellőztette meg a német MotorsportTotal.com. A hír egyelőre nem hivatalos, de több, az elmúlt napokban erre utaló történés is erre enged következtetni. Az amerikai-spanyol fúziós csapat létrejötte ráadásul megnyitná az utat a szerb-német Stefan GP előtt is a 2010-es szezonban való részvételre.
A Campos Meta a mai napra (szerda) ígérte idei versenyautójának és csapatának a bemutatását, ez azonban pénzügyi befektetők hiányában lemaradt. Mint ismeretes, Adrián Campos csapata 3 millió euróval tartozik a Dallarának, amely a 2010-es előírásoknak megfelelően elkészítette a csapat F1-es versenyautóját.
Hasonló gondok gyötrik a US F1 csapatát, amely Charlotte-ban alakította ki a főhadiszállását. Egyelőre azonban csak egy pilótával rendelkezik (José-María López, akárcsak a Campos, Bruno Senna személyében), meg egy motorszerződéssel a Cosworth-szal, amelyet viszont még szintén nem fizettek ki teljesen. Mivel a Cosworth csak a teljes vételár kiegyenlítése után szállít, úgy hírlik, az amerikai mérnökök kénytelenek voltak egy műanyagból készült motorutánzatot beépíteni a készülő kasztniba…
Arról is szivárognak hírek, hogy a US F1 kitalálója és motorja, Peter Windsor belefáradt a szélmalomharcba, és néhány napja lemondott a sportigazgatói posztról. Ez annak a következménye, hogy a YouTube videomegosztó alapítója, Chad Hurley (az első komoly befektető, aki üzletet látott az amerikai Formula-1-es gárdában) leállította az anyagi forrásokat addig, amíg nem látja készen a versenyautót az üzemben, illetve nem ismeri a másik versenyző kilétét.
Logikusnak tűnik, hogy a félig kifizetett Cosworth-motorral rendelkező US F1, illetve a félig kifizetett Dallara-kasztnival rendelkező Campos Meta egyesítse erőit. Annál is inkább, mert az amerikaiak eredetileg is úgy tervezték, hogy létrehoznak egy spanyolországi bázist (a Motorland Aragón közelében), ahonnan a csapat alkatrész-ellátását intézik a versenyszezon európai szakaszában.
A két újonc istálló egyesülése egyúttal utat nyitna a rajtengedély hiányában is töretlen lelkesedéssel készülődő Stefan GP számára is az idei világbajnoki szerepléshez. Zoran Stefanović csapata a hírek szerint rendelkezik egy versenykész kocsival, amely a Toyota 2010-es tervein alapul (a szerb olimpiai mozgalom piros-fehér színeiben, ami egészen véletlenül megegyezik a Toyota gyári színeivel…), egy másikról pedig már csak a lakréteg hiányzik. Pilótaként a Williamstől kiebrudalt japán Nakadzsima Kazukit, valamint az elmúlt két szezont a DTM-ben töltött Ralf Schumachert emlegetik.
Stefanović állítólag már útjára is indított két nagy konténert Bahrein felé, amely a Stefan GP boxutcai felszerelését tartalmazza, arra az esetre, ha egy (vagy két) istálló mégsem tudna ott lenni a szezon rajtjánál. A Stefan GP mához egy hétre (február 25.) tervezi a csapat hivatalos bemutatóját Portimaóban.
Utolsó kommentek