HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Egyesülhet a Campos és a US F1 – mégis indul a Stefan GP?

2010.02.17. 11:55 Real Simon says

Egyesülhet a két bajban lévő újonc istálló, a Campos Meta és a US F1 Team - szellőztette meg a német MotorsportTotal.com. A hír egyelőre nem hivatalos, de több, az elmúlt napokban erre utaló történés is erre enged következtetni. Az amerikai-spanyol fúziós csapat létrejötte ráadásul megnyitná az utat a szerb-német Stefan GP előtt is a 2010-es szezonban való részvételre.

A Campos Meta a mai napra (szerda) ígérte idei versenyautójának és csapatának a bemutatását, ez azonban pénzügyi befektetők hiányában lemaradt. Mint ismeretes, Adrián Campos csapata 3 millió euróval tartozik a Dallarának, amely a 2010-es előírásoknak megfelelően elkészítette a csapat F1-es versenyautóját.

Hasonló gondok gyötrik a US F1 csapatát, amely Charlotte-ban alakította ki a főhadiszállását. Egyelőre azonban csak egy pilótával rendelkezik (José-María López, akárcsak a Campos, Bruno Senna személyében), meg egy motorszerződéssel a Cosworth-szal, amelyet viszont még szintén nem fizettek ki teljesen. Mivel a Cosworth csak a teljes vételár kiegyenlítése után szállít, úgy hírlik, az amerikai mérnökök kénytelenek voltak egy műanyagból készült motorutánzatot beépíteni a készülő kasztniba…

Arról is szivárognak hírek, hogy a US F1 kitalálója és motorja, Peter Windsor belefáradt a szélmalomharcba, és néhány napja lemondott a sportigazgatói posztról. Ez annak a következménye, hogy a YouTube videomegosztó alapítója, Chad Hurley (az első komoly befektető, aki üzletet látott az amerikai Formula-1-es gárdában) leállította az anyagi forrásokat addig, amíg nem látja készen a versenyautót az üzemben, illetve nem ismeri a másik versenyző kilétét.

Logikusnak tűnik, hogy a félig kifizetett Cosworth-motorral rendelkező US F1, illetve a félig kifizetett Dallara-kasztnival rendelkező Campos Meta egyesítse erőit. Annál is inkább, mert az amerikaiak eredetileg is úgy tervezték, hogy létrehoznak egy spanyolországi bázist (a Motorland Aragón közelében), ahonnan a csapat alkatrész-ellátását intézik a versenyszezon európai szakaszában.

A két újonc istálló egyesülése egyúttal utat nyitna a rajtengedély hiányában is töretlen lelkesedéssel készülődő Stefan GP számára is az idei világbajnoki szerepléshez. Zoran Stefanović csapata a hírek szerint rendelkezik egy versenykész kocsival, amely a Toyota 2010-es tervein alapul (a szerb olimpiai mozgalom piros-fehér színeiben, ami egészen véletlenül megegyezik a Toyota gyári színeivel…), egy másikról pedig már csak a lakréteg hiányzik. Pilótaként a Williamstől kiebrudalt japán Nakadzsima Kazukit, valamint az elmúlt két szezont a DTM-ben töltött Ralf Schumachert emlegetik.

Stefanović állítólag már útjára is indított két nagy konténert Bahrein felé, amely a Stefan GP boxutcai felszerelését tartalmazza, arra az esetre, ha egy (vagy két) istálló mégsem tudna ott lenni a szezon rajtjánál. A Stefan GP mához egy hétre (február 25.) tervezi a csapat hivatalos bemutatóját Portimaóban.

3 komment

Címkék: egyesülés adrián campos campos meta stefan gp stefanovic us f1 team bahreini gp újonc csapatok peter windsor

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr122211659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_150906 2010.02.17. 13:18:13

A Stefan GP tudhat valamit, mert ha kell hanem, ők pakolnak..:-))) Egyébként szerintem várható volt, hogy vagy nem lesznek ott, vagy valami nagy húzás kell. Őszintén szólva nem igazán értem, az ilyen kis csapatokat mi motiválja, mikor a legnagyobb költségvetésű Toyota sem bírta tovább. Bár 2009-ben a Brawn megmutatta, de ahhoz kellet az a két pilóta, és Ross Brawn is

Ismeretlen_148360 2010.02.17. 14:21:44

Az motiválja az újoncokat, hogy idén már 100 millió dolláros éves költségvetés alatt ki lehet hozni a szezont (a Toyota ennek 4-5-szöröséből gazdálkodott)! A legnagyobb baromság ilyenkor kivonulni, mert most rendeződik át a terep a gazdasági realitásoknak megfelelően. Igaz ez a Hondára, BMW-re, Toyotára: mind óriási bakot lőtt! Most a Lotus meg a Virgin lesz a rendszeres pontszerző, jobb esetben dobogós, a Sauber meg a vb-címért fog csatázni... Szívás!

Ismeretlen_150906 2010.02.17. 14:33:01

Az rendben van, hogy relatíve olcsóbbá vált a versenyzés, de ez nem motiváció, hiszen egy ilyen kis csapatnál rövid távon nincsen mérhető hozadéka, és ha már az elején anyagi gondok vannak, mi lesz később.Mert azért a Forma1 a sport mellett az innovációról, és főleg a PÉNZRŐL szól. A Toyota és a BMW meg valőszínű, hogy technikailag logisztikailag...stb úgy rendezkedett be, hogy nem tudott nagyot vágni a költségeken...
Száguldó cirkusz