HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Whitmarsh szerint sürgősen változtatni kell az F1 szabályain

2010.03.14. 21:23 Real Simon says

A Formula-1 irányítóinak azonnal meg kell vizsgálnia, hogyan tehetnék látványosabbá, izgalmasabbá a versenyeket – jelentette ki Martin Whitmarsh. A McLaren csapatvezetője a Bahreini Nagydíj után fejtette ki véleményét, amely a gumik váratlan tartóssága miatt kifejezetten unalmas versenyt, nagyon kevés valódi pozícióharcot hozott.

Whitmarsh elismerte: csapatvezetőként és a FOTA vezetőjeként őt is felelősség terheli amiatt, hogy az új szabályok – elsősorban a tankolás betiltása – nem hozták meg a remélt látványos küzdelmet. A Bahreini GP általában az elmúlt évek egyik legunalmasabb versenye volt, és ha a sokáig vezető Sebastian Vettel egy műszaki hiba miatt nem lassul le a futam végére, még kevesebb említésre méltó esemény történt volna.

A kiszámítható procedúrához nagyban hozzájárult, hogy a Bridgestone abroncsai jóval tartósabbnak bizonyultak a forró aszfalton, mint azt a szakemberek várták. A szuperlágy gumik a 17-20. körig kitartottak, így a legjobbak egyetlen kerékcserével végig tudták csinálni a futamot. A kocsik által keltett légörvények szintén nehezítették a párharcok kialakulását. Michael Schumacher megjegyezte, hogy hiába tudott az előtte haladók közelébe férkőzni a verseny elején, a légörvények miatt nem tudott előzni.  

„A McLaren egyike annak a három csapatnak, amely azt szorgalmazta, hogy tegyék kötelezővé a két kerékcserét, mert aggódunk az egyetlen csere miatt. Azt hiszem, ezt most újra meg kellene tárgyalnunk. Úgy gondolom, nyomást kell gyakorolnunk a Bridgestone-ra, hogy még 'versenyszerűbb' abroncsokat gyártson; olyan szuperlágy gumikra van szükség, amelyek valóban elkopnak húsz kör alatt. Egy szuperlágy guminak nem lenne szabad ilyen tartósnak lennie, mint ahogy a keményebb abroncs sem teljesíthetne egy fél versenytávot gond nélkül” – kritizálta a japán gumigyártót Whitmarsh.

„A két gumifajta [teljesítménye] sokkal közelebb állt egymáshoz a versenyen, mint vártuk, ami rányomta a bélyegét a látványosságra. Egyszerűen nem koptak komolyan. Csak azért nyitottuk meg a kerékcserék sorát [Hamiltonnal – a szerk.], mert Nico Rosberg elé akartunk visszatérni és mindenki abban az időszakban hajtott ki a boxba.”

Whitmarsh eljátszott a gondolattal: mi lett volna, ha a biztonsági autót is beküldik a pályára? „Ha az ötödik körben beküldték volna a safety cart, mindannyian a boxba hajtottunk volna, középkemény gumikra váltunk és gond nélkül lefutottuk volna a teljes versenytávot. Ennek a veszélye valóban fennállt” – rémisztgetett a McLaren csapatfőnöke.

„Nem akarom a Bridgestone-ra hárítani a felelősséget, hiszen ez
[a kevésbé kiszámítható, izgalmas versenyek] mindannyiunk érdeke. De személy szerint úgy vélem, hogy a nagyobb kihívást jelentő gumik hozzásegíthetnek a show színvonalának emeléséhez, és ennek érdekében be kellene vezetni a két kötelező kerékcserét.”

Még csak egy futamon vagyunk túl, ám a jelek szerint a 2010-es idény sem kezdődik csendesen. Ezúttal azonban legalább annak örülhetünk, hogy a csapatok egységesen a sportág jobbítására törekednek, a nézők érdekeinek szem előtt tartásával.

11 komment

Címkék: kritika mclaren mercedes csapatvezető martin whitmarsh szabályváltozások gumiszabályok bahreini gp

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr732211707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

viktria 2010.03.15. 09:14:59

Na igen, azt tudtuk, h a Bridgestone megerősítette az abroncsok szerkezetét, na de ennyire??? Reméljük minél előbb megoldják minimum ezt a kötelező két kiállást. Bár igaz, h vannak ennél izgalmasabb pályák, de csak ha a tavalyi bahreini futamot nézzük, azért több esemény volt. Hááát nem nagyon akar összejönni ez a "több előzés, látványosabb futamok" ötletelés :( Max. annyi volt az izgalom benne, hogy már nagyon vártuk :) De gyanús volt már pl. a Hamilton nyilatkozat is, hogy szerinte nem lesz az idén több előzés, max. az új szabályok izgalma....ezt meg mi nézők kb. 3 futam után megszokjuk.

gardendesigner 2010.03.15. 09:23:18

Egy közhely, ami most is igaz, " A puding próbája az evés". Ez most így sikerült első körben. Szerintem a FIA alapvető érdeke, hogy ha kell akár felülbírálva saját döntését, év közben is módosítsa a szabályokat a versenyek izgalmasabbá tétele érdekében. És úgy tűnik ebben a csapatok is partnerek, így reális remény az, hogy változtatnak majd. Ettől függetlenűl az a tény, hogy végre elkezdődött, sokunknak nagy öröm...:-)

gardendesigner 2010.03.15. 10:14:46

Jobban végig gondolva a két gumicserét, szerintem önmagában elég öncélúnak tűnik,csak azért kiállni, hogy legyen két gumi csere, még ha az a verseny izgalmasabbá tétele irányába is hatna. Szerintem megoldás lehetne az, ha a csapatoknak minden versenyen futni kellene a szuper lágy gumikkal, és a legkeményebb gumival, és a harmadik pedig a Bridgestone által hozott gumi lenne, lágy vagy közepesen lágy.

Ismeretlen_152981 2010.03.15. 15:39:56

De érdekes hogy eddig defektes meg el használódott gumik miatt mindenki a Bridgestone-ra mutatott most meg csinált egy tökéletes gumit és azt kérik tőlük hogy kopjon jobban? Szerintem ez azért hülyeség mert akkor is a végletekig mennének és akár még defektet is kockáztatnák a csapatok. Szóval ha változtatni akarnak kötelezzék a két kerék cserére őket

Ismeretlen_148360 2010.03.15. 20:11:48

Ha olvastátok a Nemzeti Sport "F1 2010" előzetes kiadványát, abban volt egy körkérdés néhány hazai F1-es szakíróhoz. Az egyik kérdés az volt: "Izgalmasabbá teszi-e a futamokat a tankolás betiltása?" Erre én azt válaszoltam, hogy önmagában egyetlen szabálymódosítás sem tesi izgalmasabbá vagy kevésbé izgalmassá a versenyeket. Most is azt mondom, hogy a kevés számú és gyors kerékcsere csak részben okolható az unalmas versenyekért: az előzéseknek a pályán kellene történniük. Aerodinamika, aerodinamika, aerodinamika...

viktria 2010.03.16. 07:44:57

Igen olvastam, és például Czollner azt mondta, h jobban egybe lesz a mezőny....ezzel szemben nagyobbak voltak az időkülönbségek a futamon (nem beszélve a kvlairól) Én azt nem értem, hogy a 2009-es teljesen új aerodinamikai csomagok éppen a több előzés reményében születtek meg (előzési munkacsoport által kidolgozott szélcsatornás tesztek, miegymás alapján) Biztos, h sokkal összetetteb, holmi egyetlen egy kerékcserénél, hogy ez most 1-el több vagy kevesebb. De az idén szerintem már max. ennyit tudnak variálni. Na de legvégső esetben majd max. ráfogjuk a mai pályákra....:)

Ismeretlen_149244 2010.03.16. 09:37:36

Az a baj h a szabályok terén egyre inkább az látszik, h nem kell sokat agyalni a taktikán. Nincs az üzemanyaggal variálási lehetőség, a gumikkal is korlátozottabban lehet játszani, a motorok is hasonlóak. Mégis mit várunk? Szinte minden adott egy 1,5 órás "vonatozáshoz"...

Ismeretlen_152981 2010.03.16. 16:41:05

Meg több helyen olvastam azt véleményt amibe belegondolva igazuk is van. Bahreinbe tavaly se láttunk izgalmas futamot kicsit hozzászoktunk ausztrál évadnyitokhoz :D De továbbra is azt mondom ez a spórolós f1 nem jó, spórolunk pénzzel ok rendeben, de spórolni kell a motorral váltóva gumival lassan az is meg lesz szabva mennyit ihat egy pilóta :D Hol vannak azok jó kis Schumi-Hakkinen caták ahol körönként előzgették egymást

Ismeretlen_149244 2010.03.16. 19:42:56

Azért nem volt anno sem olyan oda-vissza előzés Schu és Hakkinen között.Talán a '79-es francia nagydíj volt ebben a kategóriában a legemlékezetesebb - de ott is csak 2 ember volt a főszereplő. Szerintem nembaj ha kisebb lesz a költségvetés. De a szabályokra nem ártana odafigyelni. Vagy több kétértelmű pontot hozni :)

Ismeretlen_149536 2010.03.16. 22:44:44

Lenne két javaslatom a versenyek izgalmasabbá tételére: 1. Bernie egy kalapáccsal, egy késsel meg egy csípőfogóval menjen végig a futam előtt a rajtrácson, és minden autón alkalmazza valamelyiket. Aztán futam közben majd kiderül, hogy ki járt jobban. 2. A pálya lassabb, kanyargósabb részein minden 5. körben Tusken Raiderek lőjenek az autókra.

Ismeretlen_148360 2010.03.17. 10:53:15

AMD950: király javaslatok! :D Nem akarod elküldeni őket az FIA-nak? Adok e-mail címet...
Száguldó cirkusz