HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Hornernak fogalma sincs, mitől füstölt Webber kocsija - interjú

2010.03.18. 15:10 Real Simon says

Sebastian Vettelnek kellett volna megnyernie az idénynyitót Bahreinben, de egy besült gyújtógyertya megakadályozta a németet ebben. A Red Bull Racing csapatvezetője, Christian Horner erről is beszél az alábbi interjúban – meg arról, hogy fogalma sincs, mi okozta Webber kocsijának füstölését a futam elején…

Christian, nevezhetjük a Bahreini Nagydíjat ajándéknak, amit a Red Bull adott a Ferrarinak?
C.H.: Tudtommal nem. Fantasztikusan jó tempót mentünk a kvalifikáción, majd a versenyen is, egészen a 34. körig, amikor hirtelen erőt vesztett a motor. De ezzel a balszerencsével együtt is megmutattuk, hogy az autónk gyors, és a negyedik hely is igen értékes a bajnokság szempontjából. Végeredményben nagyon bosszantó, ami történt, de legalább megbizonyosodtunk afelől, hogy a sebességünkkel nincs gond. Erre építhetünk.

Mennyire vagy csalódott?
C.H.: Mindig bosszantó dolog, ha a pilótád kontroll alatt tartja a versenyt, kényelmesen őrzi a vezetést, aztán váratlanul egy problémával találja szemben magát. Mi lehet bosszantóbb ennél?

Sebastian [Vettel] a rajttól fogva könnyedén vezetet Alonso előtt, és a gyújtógyertya meghibásodása után is sikerült a negyedik helyre behoznia a kocsit. Mondhatjuk, hogy ő volt a mezőny legjobbja?
C.H.: Véleményem szerint igen. Hihetetlen dolgokat csinált. Olyan kanyarsebességeket ért el, amelyek meghazudtolják a gravitációt. Makulátlanul vezetett, a legkisebb hiba nélkül. Sebastian irányította a versenyt, olyannyira, hogy a harmadik kör után nem kellett többé az üzemanyagszinttel foglalkozni. Alonso három kört meghajtott, hogy utolérjen bennünket, de utána ismét visszaesett a gumik miatt. Ha lehetőség lett volna arra, hogy a 33. körben leintsék a versenyt, most ő [Vettel] lenne a győztes.

Ha nekem azt mondta volna a főnököm, hogy idén kizárólag a vb-cím elfogadható eredmény, most valószínűleg a körmömet rágnám. Te hogy vagy ezzel?
C.H.: Ó, még nagyon hosszú út áll előttünk Abu Dzabiig, és a negyedik helyért járó pontok így is igen értékesek. Szerencsére nem kiesésről beszélünk. Való igaz, hogy a győzelem nélkül távoztunk Bahreinből,  de megtudtuk, hogy az autónk nagyon gyors, mindkét pilótánk pontszerzőként végzett, épp ezért sok okunk van arra, hogy optimisták legyünk.

Mi történt Markkal [Webber] az első körben? Az a sok füst netán a taktikai fegyvertár része volt?
C.H.: Ha-ha, erre még nem gondoltunk! Őszintén szólva, fogalmam sincs. Kérdezzék meg a Renault-t!

Szerintem mindenki visszatartott lélegzettel figyelt, mert azt gondoltuk, hogy a motorja robbant fel…
C.H.: Na igen, én is. Egy kicsit aggódtam azokban a percekben.

A tesztelések alatt minden csapat azt hangoztatta: várjunk Bahreinig, ottt majd kristályosodik az erősorrend. Ennek fényében történt valami Szahírban, ami meglepett? Helmut Marko úgy véli, hogy a Red Bull és a Ferrari képezi az élbolyt…
C.H.:
Még mindig nagyon korai lenne konklúziókat levonni a helyzetből, és a következő hetek arról fognak szólni, hogy melyik csapat mennyire tudja előretolni az új fejlesztéseit. A mi kocsink gyors volt az elmúlt hétvégén – annyira, hogy képes lett volna megnyerni a futamot, de ez sajnos nem sikerült. Először ezt kell megemésztenünk.

A győzelem elmulasztásán túl tanultatok valamit a versenyből a stratégiára, illetve a gumikra vonatkozóan?
C.H.: Nagyon elégedettek voltunk az opcionális [szuperlágy – a szerk.] gumikkal. Sebastian az első körökben képes volt négy-öt másodperces előnyt kiautózni úgy, hogy közben szemmel tartotta az abroncsokat, csinált egy jó boxkiállást és könnyedén maga mögött tartotta Fernandót. Harminchárom körön keresztül minden tökéletesnek tűnt a győzelemhez.

Amikor a probléma jelentkezett, tudott tenni valamit a csapat, hogy segítsen Sebastiannak?
C.H.:
Megpróbáltunk különféle [benzin-levegő] keverékekkel és [motor] beállításokkal segíteni neki, de egy ilyen jellegű hibánál ez nagyon nehéz feladat.

Négy világbajnok a rajtrácson, négy topcsapat és egy erős középmezőny – mindezektől az ember izgalmas versenyt várt volna. Mi hiányzott mégis a szabályváltoztatások után?
C.H.: Attól félek, hogy sok egykiállásos versenyünk lesz idén. Én erősen lobbiztam a két kiállásért [hogy kötelezővé tegyék a szabályalkotók – a szerk.], mert a versenyautók és az üzemanyag-szabályok jelenlegi állása mellett úgy vélem, még számos ilyen versenyt láthatunk.

Forrás: formula1.com

4 komment

Címkék: interjú red bull christian horner bahreini gp

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr272211713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gardendesigner 2010.03.18. 17:30:13

A Red Bull világbajnoki esélyeit jelentősen csökkenti az a tény, hogy a Renault tulajdonképpen már összepakolt, és kivonult az F1-ből, csupán a névjegykártyája maradt még ott. Nem hiszem hogy túl nagy energiát fordítanának a motor fejlesztésekre, a kötelező vállalt feladatokat még elvégzik, és kész. A Red Bullnak 2009 őszén gondolni kellett volna erre, mert már akkor bizonytalan volt a Renault jövője az F1-ben. C.Horner hiába mutogat a motor szállítóra, legfeljebb megvonják a vállukat.

Ismeretlen_148360 2010.03.18. 18:16:53

Kicsit másképp látom a Renault helyzetét. Átalakítoták az egész struktúrát, de szerintem éppen ez a low-cost F1 a Renault igazi területe. Oké, Webbernek füstölt a motorja Bahreinben, de Vettel egy ugyanolyan motorral majdnem megnyerte a versenyt, és nem a motor romlott el, hanem a gyertya. Nincs baj a Renault-val.

Ismeretlen_148360 2010.03.18. 18:19:07

Még annyit, hogy tavaly ősszel el Horner konkrét lépéseket tett a Mercedes felé motorügyben, de a németek el voltak foglalva a saját csapatuk talpra állításával, plusz ott volt már nekik a McLaren és a Force India, így nem tudták vállalni a Red Bull ellátását is. Ráadásul miért adnák oda a legjobb F1-es erőforrást az egyik legkeményebb konkurensnek?

Ismeretlen_152981 2010.03.18. 18:34:36

Na igen tudtak volna adni de azért nem hülyék :) Red Bull egy Merci motorral + Vettellel nagyon erős ellenfél lenne.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása