HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Szégyenteljes Ferrari-mérleg: három motorhiba egy versenyen!

2010.04.04. 14:58 Real Simon says

Fernando Alonso motorhiba miatt búcsúzott a Maláj GP utolsó előtti körében, ami önmagában elég nagy (és látványos) pofon az olaszoknak. Még aggasztóbb azonban a helyzet, ha számításba vesszük, hogy a spanyolon kívül mindkét Sauber-Ferrari is motorhiba miatt kényszerült a verseny feladására. Sőt, Pedro de la Rosa el sem kezdhette a futamot…

A spanyol épphogy kihajtott a depóból a pályára, hogy a kör végén felálljon a C29-essel a rajtrácsra, a harmadik kanyarban megállt a Sauber-Ferrari. Csapattársa, az ígéretes pozícióból rajtoló Kobajasi Kamui verseny sem tartott sokáig: a motor (illetve, az ahhoz kapcsolódó pneumatikus rendszer) már a kilencedik körben felmondta a szolgálatot.

Alonso a verseny után a spanyol azt mondta, hogy élete legnehezebb versenyén van túl.
„A rajttól kezdve rosszul mentek a dolgok” – nyilatkozta a Ferrari pilótája
a La Sexta televízió riporterének
. „A felvezető körben tönkrement a váltóm, nem tudtam használni a kuplungot az egész versenyen, ezért bizarr módon kellett fékeznem a kanyarok előtt. Leváltottam egyesbe, aztán erős gázfröccsöket adtam, hogy [a váltóelektronika] a megfelelő fokozatba kapcsoljon. Vezetés szempontjából talán életem legkeményebb versenye volt, minden kanyarban improvizálnom kellett. Még így is képesek lettünk volna elcsípni néhány pontot, amit azonban a végén a motor hibája megakadályozott” – elemezte sanyarú helyzetét a kétszeres világbajnok.

Alonso idei első kiesése miatt elvesztette a vb-pontverseny vezetését. Jelenleg a második helyen áll, két ponttal lemaradva Felipe Massától, és holtversenyben a sepangi győztes Sebastian Vettellel.

A Sauber helyzete egyébként emlékeztet a 2002-es szituációra. Peter Sauber akkor is Maranellóból lízingelte az erőforrásokat, és miközben a Schumacher halomra nyerte magát a gyári Ferrarival, a Sauber az első szezonfélben nyolc motorhibát regisztrált.

8 komment

Címkék: ferrari alonso motorhiba sauber sepang kobajasi de la rosa maláj gp

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr162211747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_149536 2010.04.04. 16:06:58

Nem a kedvencem Alonso, de amit a mai futamon teljesített az előtt le a kalappal! Jól hallatszott hogy kanyarban lábbal adagolta a gázt, hogy ne fulladjon le a motort. És mindezt kb 50 körön keresztül ezen a rohadt nehéz kanyarokat tartalmazó pályán. És nemcsak hogy pontszerző helyen volt, hanem Button nyakát szorongatta a végén. Félelmetes. Mi lett volna ha nincs ez a váltógond? A Ferrari pedig még mindig nem az igazi - mondjuk ezt én annyira nem bánom.

Ismeretlen_149536 2010.04.04. 16:07:41

Ja, mit szóltok hogy milyen halovány Sch és milyen kemény a renó? a top4-ből 3 autó az övék volt.

koeman 2010.04.06. 09:55:59

A posztolónak: a motorhoz semmiféle pneumatikus rendszer nem csatlakozik, az a váltó rendszer része, így Kobayasi esetében nem beszélhetünk motor meghibásodásról! AMD950: ezt "a motor le ne fulladjon" dolgot egyedül Palik László találta ki, de nem kell mindnet szentírásnak venniu, amit mond! Azért kell gázfröccsöt adni visszaváltáskor, hogy a fogaskerekek forgási sebességét össze hangoljuk, különben egy rosszul sikerült kuplung nélküli manőver után darabokra hullott volna a váltómű

gardendesigner 2010.04.06. 15:36:15

Koeman, javaslom némiképp nézz utána amiről írtál, vagy próbálj úgy fékezni, váltani, kormányozni az autóddal, hogy nem jár a motorja. Utána biztosan nem írsz ilyeneket

Ismeretlen_148360 2010.04.07. 08:52:15

Koeman: köszi a pontosítást!

Ismeretlen_152981 2010.04.07. 10:49:37

Picit olyan pánik szerű a védekezés szerintem, pedig azt kijelenthetjük hogy sajnos a Ferrari motorokkal valami nincs rendben idén legalább is. De remélem idén ez volt az utolsó motorhibánk :) "A Scuderia Ferrari alakulata szerda délelőtt hivatalos weboldalán megerősítette, hogy Fernando Alonso múlt hétvégi motorhibája nem hozható kapcsolatba a Sauber istállónál jelentkezett problémákkal, miután a svájci kiscsapat erőforrásainak meghibásodását az elektronikus vezérlőrendszer okozta."

Ismeretlen_149536 2010.04.07. 21:30:38

Koeman - én még Gyurcsánynak is több mindent elhiszek mint paliknak, megy butagyulának összesen. És még neki se sokat! Szerintem nem volt alapjárata a Ferrarinak, és a lefulladást megelőzendő pumpálta a gázt Alonso. Ronda hangja volt az biztos. És így is keményen szorongatta a tavalyi világbajnokot, ez egyszerűen képtelenség.

szeja 2010.04.11. 14:11:28

koeman: A mai F1-es motoroknál pneumatikus szelepvezérlést alkalmaznak, tehát létezik a motorhoz kapcsolódó pneumatikus rendszer. Nem véletlenül nézték át a Ferraris szakemberek a futam előtt többek között ezt is az eddig észlelt problémák után.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása