HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Frank Williams szerint vissza kell hozni a KERS-t (Simon egyetért)

2010.04.07. 14:06 Real Simon says

Sir Frank Williams ismét kiállt a KERS visszaállítása mellett. A Williams F1 Team vezetője szerint ez a legjobb módja, hogy a száguldó cirkusz elszakadjon a környezetszennyező imázsától. Olyan eszköz, amely lecsendesítené a zöldszervezetek és a sajtó kirohanásait, ráadásul a versenyzés minőségét is javítaná.

A FOTA ugyan meghagyta a kinetikus energia-visszanyerő rendszereket a 2010-es technikai szabályzatban, ám a csapatvezetők megegyeztek, hogy ebben az évben nem vetik be a KERS-t. Tavaly a McLaren és a Ferrari már eredményesen használta a fékenergia-visszatápláló rendszert, különösen a szezon második felében. A Renault és a BMW Sauber viszont a bizonytalan jövőkép miatt felhagyott a költséges kísérletezéssel.

„Úgy gondolom, hogy a Formula-1-nek szüksége van egy ’áldozati bárányra’, amellyel el lehet kerülni a sportággal csak felületesen foglalkozó, kevésbé együttműködő újságírók figyelmét” – jelentette ki Frank Williams. „Szándékosan az ’áldozati bárány’ kifejezést használtam, pedig ez nem jó kifejezés, a KERS ugyanis rendkívül fontos eszköz a károsanyag-kibocsátás kordában tartása, valamint az energia-megtakarítás szempontjából.”

„A KERS költséges, technikailag bonyolult eszköz és nagy terhet jelent, de előbb-utóbb a Formula-1-nek is be kell szereznie valamelyik irányító testület jóváhagyását” – vázolta jövőképét Sir Frank Williams.

Tavaly a Brawn és a Red Bull KERS nélkül küzdött meg a világbajnoki címekért, de Williams szerint a rendszer mára olyan sokat fejlődött, hogy esetleges visszaállítása után elvesztené a versenyképtelenségét az a csapat, amelyik nem használná.

„Ha három istálló használja a KERS-t, hét viszont nem, az utóbbiak jelentős hátrányba kerülnének, annyira fejlett ez a megoldás. Úgy vélem, kötelezővé kellene tenni, vagy végleg betiltani” – mondja Frank Williams. (Egyetértek: ha egyszer már (szinte) minden csapat súlyos pénzeket fektetett be a KERS kifejlesztésébe, óriási hiba lenne végleg betiltani, pláne az után a látványos fejlődés után, amit tavaly a McLaren produkált.)

A Williams megoldása annyiban különleges, hogy a fékezéskor keletkező energiát lendkerekes (mechanikus) megoldással tárolja, majd továbbítja a motor felé. A McLaren, Ferrari, Renault és BMW megoldása ezzel szemben akkumulátorokat használt az energia tárolására. A grove-i alakulat szerint a tankolás betiltása (a triplájára növekedett benzintank) miatt immár nem lenne praktikus a lendkerekes KERS-t bevetni. Ez pedig arra utalhat, hogy a Williams is áttérne az akkumulátoros megoldásra.

A magam részéről teljesen egyetértek a rendszer visszaállításával. A Formula-1 az elmúlt években veszélyesen eltávolodott anyaiparágától; nagyon kevés F1-es fejlesztésnek veszik gyakorlati hasznát a személyautók tervezésekor. Az energiatároló és visszatápláló rendszerekből a személygépkocsi-vezetők és a környezet is sokat profitálna. 
KERS-t minden versenyautóba!

8 komment

Címkék: ferrari technika williams renault mclaren kers sir frank williams

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr332211751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_149536 2010.04.07. 21:23:21

Nem tudom, én nem hiányolom a Kerst. Ha belegondolsz, tavaly két Force India győzelemről maradtunk le miatta, szinte csak akkor láttuk a Kers hatását, ha amiatt nem tudta a gyorsabb autó megelőzni a lassúbbat. Sokat fejlődött, ez tény, de újat már nem mutat a személyautóknak sem, hiszen már lassan 10 éve az utakon van a Toyota Prius, ami mára már felsőfokon műveli az energiavisszatáplálást. Nem Kers kell, hanem az elektronika kidobása, és az üzemanyagmennyiség limitálása. Az vezetne hatékonysági versenyhez, és talán nem ölné meg a veresenyeket mint a félig használt, félig mellőzött Kers.

Ismeretlen_148360 2010.04.07. 23:33:12

Igen, van Toyota Prius, meg Honda Insight, meg Civic hibrid, de az nem KERS. Az lenne a lényeg (szerintem), hogy az autósport végre mutasson valami új irányt a személyautó-fejlesztésben. Hogy az F1 megint kísérleti labor legyen, ahol új ötletek születnek, amiket aztán át lehet ültetni az utcai kocsikba. Nekem tavaly nagyon szimpatikus volt, ahogy a McLaren leszegett fejjel nekiment a szezon 2. felének, és olyat odab**ott mindenkinek a KERS-szel, hogy csak na. És amikor Hamilton megnyomta a piros gombot, az a kocsi repült a Hungaroring felett, én mondom (ott voltam, láttam! ;)) Csak azért mondom, hogy a látványnak is jót tesz.

Ismeretlen_152981 2010.04.08. 11:35:20

Na igen jó dolog ez a Kers csak nem úgy mint tavaly,hogy tulajdonképpen az jött ki jól aki nem használta hisz az lett világbajnok. Annyi mindenre kötelezik csapatokat ha lesz Kers legyen mindenkinek. Egyébként ezt se értem egyik évben van másik évben nincs egyik évben van dupla diffúzor jövőre nem lesz Így nagyon nehéz fejleszteni jó lenne ha végre eldöntenék mit akarnak

Ismeretlen_149536 2010.04.08. 21:12:05

Hát az F1 erről szól. Egyik évben tilos kereket cserélni, a következőben kötelező. Az egyikben tilos tankolni, a másikban kötelező, aztán nem sokkal később megint tilos. Variálnak, és sajnos nem a verseny élesedik, csak a vita.

Ismeretlen_152981 2010.04.09. 09:57:20

ez baj hogy erről szól, túl van szabályozva de nem egyértelműen

robi 2010.04.09. 10:03:35

szerintem a kers jó dolog én abban változtatnák rajta, hogy ne 1 körre legyen megmondva, hogy hány másopercig lehet használni, hanem pl az egész verseny alatt összesen max 10 percig, így be kellene osztani, aki rosszúl osztotta be az megy a levesbe akár előz, akár előzik ez még egy olyan dolog lenne ami a pilótán múlik tavaly azért volt egy kicsit furcsa mert egyeseknek volt, másoknak meg nem arra felvetésre meg, hogy a priusban már 10 éve van az igaz, de ki tudja mennyit lehetne még rajta fejleszteni és pl egy forma1es kisérleteséz jó lehet erre, pl találnak hatákonyabb/könyebb akkukat stb stb stb aztán egy vad ötlet a költségek ellen ággálóknak: legyen bárkinek bármilyen kers-e, de a technikai dokumentációját közzé kell tennie, így a kiscsapat is le tudja másolni, ha passzól a kocsijába és nem kerül pénzbe a fejlesztés (tudom ez igazán vad ötlet)

Ismeretlen_149536 2010.04.15. 22:11:04

Ez tényleg vad. Gondolom a nagy fejlesztők mind oda lennének érte. De inkább miatta. :)

zevilaga 2010.08.16. 20:37:07

Az a két Force India (nem) győzelem nekem is nagyon fáj... De képzeljétek csak el, ha a Force Indiában is lett volna Kers. És megelőzte volna Kimit Spa-ban... Appáááááááám!

Simon jól mondja: Kers-t minden versenyautóba!!!!
Száguldó cirkusz