HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Massa a McLaren sebességi fölényétől tart Sanghajban

2010.04.14. 21:14 Real Simon says

A McLaren újfajta légelvezetési megoldása, az ún. „F-csatorna” miatt várhatóan sebességi fölényt élvez majd a hétvégi Kínai Nagydíjon. A sanghaji pályán két egyenes is van, amelynek hossza megközelíti az egy kilométert, így azok a kocsik lesznek előnyben, amelyek nagyobb végsebességre képesek.

Eddig mind a három megrendezett futamon a McLaren-Mercedesek érték el a legnagyobb sebességet, nem utolsó sorban a kasztni alatt húzódó légcsatornának köszönhetően. Az MP4-25-ösökön a bahreini idénynyitótól kezdve használják ezt a megoldást.

„Jó érzés a sanghaji pályán vezetni, de a hosszú egyeneseket lezáró szűk kanyarok miatt elég nehéz előzni rajta” – mondta Felipe Massa. „Most különösen elővigyázatosnak kell lennünk a két hosszú egyenesben, mert – ahogy a korábbiakban láthattuk – a McLarennek különösen nagy a végsebessége, így ha közelharcra kerülne sor, rájuk nagyon oda kell figyelni” – véli a Ferrari brazilja.

A Sauber már az Ausztrál Nagydíjon kipróbálta a saját „F-csatornáját” (de csak a pénteki szabadedzésen), így elvileg nincs akadálya, hogy Kínában be is vessék az újdonságot. Úgy hírlik, hogy a május elején megrendezésre kerülő Spanyol GP-n a Williams is előáll a saját, hasonló megoldásával.

„Természetesen mi is teljes gőzzel dolgozunk a rendszerünkön, ugyanis tisztán látszik, hogy a hátsó szárnya gyakorolt hatása révén hatalmas előnyöket kínál a hosszú egyenesekben” – bocsátotta előre Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke. „Amint minden megbízhatóan működik, bevezetjük a saját megoldásunkat, de csak akkor, ha 1tényleg 100 százalékosan működik.”

A McLaren megoldását az FIA technikai megbízottja is jóváhagyta, ellentétben a Red Bull – több csapat által kifogásolt – állítólagos változtatható magasságú futóművével. Ezzel kapcsolatban a szövetség hivatalos állásfoglalást adott ki a Maláj GP után, melyben kifejezetten megtiltja a csapatoknak a versenyautók hasmagasságának állítását a kvalifikáció és a verseny között.

5 komment

Címkék: technika williams aerodinamika massa mclaren mercedes sauber domenicali f csatorna végsebesség

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr52211763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_152981 2010.04.15. 13:48:44

Míg Domenicali a nyilatkozott a srácok annyira gőzerővel dolgoztak hogy már itt kipróbálják az F csatornát a Ferrarinál :)

Ismeretlen_148360 2010.04.15. 15:41:34

Na, ez örömteli hír (főleg nektek, ferrarisoknak:)). Szerintem itt már a Sauber is beveti a sajátját, a Spanyol GP-n pedig jön a Williams megoldása. Nem tudom, észrevetted/tétek-e, hogy megjelent az első hirdetés is a blogon? Hála Nektek, FEJLŐDÜNK! :))

Ismeretlen_152981 2010.04.15. 18:06:00

Épp most találtam twitteren egy bejegyzést hogy kik használják :) Bár kérdéses mert címben :D Szépen sorolják: Mercedes, Sauber, Ferrari, BMW to use F-duct in Chinese Grand Prix Bmw pár percre visszatért :D de aztán williams lett belőle :D Ferrari, Williams, BMW, and Mercedes are all tipped to be running a McLaren-style 'F-duct' system throughout Friday practice in Chinese GP.

gardendesigner 2010.04.15. 18:42:10

Én azt olvastam talán az F1 fanatic-on (nem biztos), hogy a Merci is már Barcelona előtt kipróbálja a saját f csatornát Kínában. Arra nagyon kiváncsi vagyok, meg arra pláne, hogy mit tud majd a vadi új autó Spanyolországban. A hirdetés gondolom az olvasottság fügvénye, ne csodálkozz, hogy sokan olvasnak....Szerintem Button, vagy Vettel (ez még az előzőhöz) Holnap reggel már szabadedzés, kezdődik a hétvége :-)

viktria 2010.04.15. 20:12:41

A Sauber már Malajziában is kipróbálta ha jól tudom, ők voltak az elsők az McLaren után. A Williams és a Ferrari egyenlőre pénteken teszteli aztán majd kiderül.... "holnap reggel szabadedzés" Regeeeel?!?!? Egy horror négy órai kelés következik már megin' :D Éppen ideje már hogy európai, (emberbaráti) időpontok jöjjenek :D
Száguldó cirkusz