A megnövelt tengelytáv lesz az átalakított Mercedes MGP W01 legfontosabb ismérve – árulta el Ross Brawn, a csapat technikai igazgatója. Az átépítésre azért volt szükség, mert a csapat rosszul mérte fel az újfajta gumik hatásait, ezért felborult a kocsi súlyelosztása. Nico Rosberg kétszer is dobogós helyen végzett az első verzióval, Michael Schumacher azonban sokat szenvedett az autó instabil hátsó traktusa miatt.
„A probléma oka nem maga a tengelytáv, hanem a súlyelosztás” – mondta Ross Brawn az Autosport magazinnak. „Rosszul mértük fel a súlyelosztást, de ez csak azután derült ki, hogy elvégeztük az első teszteket az új [keskenyebb] első gumikon, és elértük a kocsi teljesítményének felső határát. A gumik elég sokat változtak [az első kerekek 2,5 cm-rel keskenyebbek, a gumik általában lágyabb keverékűek], és nem volt elég lehetőségünk hogy kipróbáljuk ezeket, illetve nem becsültük meg olyan sikeresen a várható hatásokat, mint más csapatok.”
Brawn azt is elmondta, hogy folytatják a kísérleteket a Kínai GP pénteki szabadedzésein már kipróbált F-csatornával, de a konkrét bevetéséről csak annyit árult el, hogy „valamikor a következő futamokon” várható.
Az átépített MGP W01 május második hétvégéjén, a Spanyol Nagydíjon mutatkozik be.
Utolsó kommentek