HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Megegyeztek a csapatok, betiltják az F-csatornát

2010.05.10. 09:11 Real Simon says

Az F-csatorna betiltásáról egyeztek meg vasárnap délelőtti megbeszélésükön a Formula-1-es csapatok vezetői. A betiltás 2011-től lép hatályba, vagyis ebben a szezonban még kiaknázhatóak az újfajta aerodinamikai szerkezetben rejlő előnyök.

Elsősorban biztonsági okok vezettek a megoldás betiltásához. A versenyzők ugyanis – mint a belső kamerás felvételeken kiválóan látszott – egyik kezükkel eltakarták a csatorna aktiválására szolgáló lyukat a cockpit oldalán, így csak fél kézzel kormányozhattak, ami nagy sebességnél nagyon veszélyes lehet. (A McLaren pilótái a bal térdüket használták a nyílás eltakarására.)

Az F-csatornát (F-duct) a McLaren titokban fejlesztette ki a télen. Azóta a Ferrari, a Williams és a Sauber is előállt már a saját, hasonló megoldásával. A Red Bull Racing és a Mercedes GP szintén folyamatosan tanulmányozza a rendszert, és a szezon folyamán valamikor ők is be fogják vetni. Barcelonában egyébként – érethetően – csak a McLaren csapata érvelt az F-csatorna megtartása mellett, de a többi FOTA-tag leszavazta őket.

„Ez egy nagyon okos találmány, le a kalappal a mérnökök előtt, akik kifejlesztették. De ha azt nézzük, hogy néhány megoldás a pengeélen táncolva működik, hogy a pilóta csak az ujjbegyeivel kormányoz – ahogy azt ezen a hétvégén is láthattuk – azt gondolom, hogy a dolog biztonsági oldalát is számításba kell vennünk” – jelentette ki Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.

Nick Fry, a Mercedes ügyvezető igazgatója a versenysport és a közúti közlekedés közötti relevancia hiánya miatt tartja indokoltnak a megoldás betiltását. „Személyes véleményem szerint be kell tiltani minden olyan technológiát, ami az F1-en kívül nem releváns. Tudom, hogy ez csalódást okoz azoknak, akik kitalálták, de attól tartok, ehhez hozzá kell szokniuk, ahogy azt a duplafedeles diffúzor esetében is láttuk.”

1 komment

Címkék: barcelona betiltás fota spanyol gp f csatorna

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr612211803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gardendesigner 2010.05.10. 10:54:12

Nem vagyok műszaki zseni, de egy dolog azért lejött számomra. A McLaren kitalált valami jót. A többi csapat (főleg a Ferrari) megcsinálta ennek a jónak egy igen primitív változatát.(amíg a McLaren pilótái a szabad térdükkel kezelik a levegő átfolyásat, addig Alonsóék 300-nál kézzel takarják el, ha jól értettem) ami nem az igazi. Majd kerestek egy olyan magyarázatot(Mercedes), hogy nem alkalmazható csak a Forma1-ben. Én teljesen ezzel sem értek egyet, de ha el is fogadnám, akkor viszont azt mondom, ilyen elven Barum radiálokat az F1-es kocsikra! A Michelin sem véletlenül kötötte ezt feltételül(mármint a méretek kapcsán), de a jelek szerint az sem nagyon tetszik a csapatoknak. Az rendben van, hogy a Forma1 ne legyen teljesen öncélú, sőt....de az ilyen ötleteket a csapatok többségének erejével elvetni szerintem ostobaság, legalább is laikusként így gondolom....
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása