HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

RB6: Meseautó, apró gyári hibákkal

2010.05.11. 11:12 Real Simon says

Öt futamból ötször indulhatott egy Red Bull-Renault a pole pozícióból, ami a milton keynes-i „bikások” kivételesen gyors autójára utal. Ebből azonban csak kétszer tudtak győzelmet kovácsolni Christian Horner fiai. Sebastian Vettel a szahíri gyújtáshiba, illetve a melbourne-i kerékhiba miatt már 41 pontot „dobott el”, jelenleg 10 egységgel marad el a vb-tabellát vezető Jenson Buttontól.

Vajon meddig tolerálható a Red Bull meseautójának gyengélkedése?

Mark Webber álomszerű hétvégét produkált Barcelonában: szombaton megszerezte a pole pozíciót, vasárnap – a rajttól a célig vezetve – a győzelmet. Vettelnek ez alapján legalább másodiknak kellett volna célba érnie, de ha nincs Hamilton drámája az utolsó előtti körben, a német csak negyedik lett volna. Vettel kerékcseréjénél rosszul kapatták rá a menetre a jobb első kerékanyát, majd elkoptak az első féktárcsák, ami miatt Sebastian egyszer a kavicságyba csúszott, a végén pedig szinte már csak motorfékkel tudott lassítani a kanyarok előtt.

Mindez azt mutatja, hogy bármennyire tökéletes (lehetne) Adrian Newey legújabb remekműve, még mindig becsúsznak bosszantó hibák, amelyeket egy világbajnoki címért versenyző csapat nem engedhet meg magának.

Egyértelmű, hogy a kerekek, illetve a fékrendszer számít az RB6 Achilles-sarkának. Vettelnek már Bahreinben meggyűlt a baja a fékekkel, két szabadedzésen is csak limitált programot tudott futni emiatt. Melbourne-ben a biztos győzelmet (és 25 pontot) bukta el a bal első kerék és a fékrendszer kapcsolatában keletkezett gikszer miatt. Barcelonában a mérnökök már körökkel a probléma jelentkezése előtt látták, hogy „Seb” egyre hosszabb fékutakat vesz, hogy kellően le tudjon lassulni a kanyarok előtt. Adja magát a kérdés: miért nem tettek ellene valamit? Végül behívták egy második kerékcserére, de ez egy pozíció elvesztését vonta maga után.

A Spanyol GP-től eltekintve Webber számára sem alakult problémamentesen a szezon. Ausztráliában és Kínában is beragadt a jobb első kerékanya. „Utána kell néznünk, van-e összefüggés Mark korábbi meghibásodásai, illetve Sebastian mostani kerékanya-problémája között” – mormogta Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a barcelonai futam után. Marko szerint Vettel nem igazán működött együtt a csapattal a futam utolsó szakaszában. „Rádión a fülére szóltunk, hogy a fékhibával még el lehet lavírozni a célig, de le kell lassítania. Erre mit csinál a kölyök? Olyan időket fut, mint az előtte és mögötte haladók!”

Kiderült, hogy Vettel kocsiján nem működött az állítható első szárnylapot mozgató mechanizmus. „A szenzorok hibás jeleket adtak, ezért Sebastian egy olyan kompromisszumos megoldás mellett döntött, ami a legjobban passzolt a stílusához” – árulta el Horner csapatvezető. Ez azt jelentette, hogy a vb-3. helyezett német ha forgalomba került, nem tudott védekezni az előtte haladók által keltett turbulencia ellen.

Hornerék számára sovány vigasz, hogy a McLarennek és a Ferrarinak is kijutott a problémákból a szezon kezdeti szakaszában. A wokingiak számára eddig Hamilton defektje (és az így elbukott 18 vb-pont) jelenti a legnagyobb érvágást, míg a Ferrarit (és a tőlük lízingelő Saubert) motorhibák hátráltatták. A vasárnapi győztes, Webber szerint „Idén az lesz a világbajnok, akit a legkevesebb hátráltató körülmény ér”.

Reméljük, azért a versenyeken látott akciók is beszámítanak majd a végeredménybe…

Szólj hozzá!

Címkék: barcelona webber vettel értékelés red bull spanyol gp christian horner rb6 helmut marko

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr382211805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz