HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Az ördög négy próbája sem tudta megakadályozni Webber győzelmét

2010.05.16. 17:01 Real Simon says

Kevés győzelem született több verejtékkel a Formula-1 világbajnokság 60 esztendőt átölelő története során, mint Mark Webber diadala a 68. Monacói Nagydíjon.

A Red Bull Racing ausztrál pilótája úgy szerzett újabb rajt-cél győzelmet, hogy közben négyszer (!) nullázta le az addig kiépített előnyét a biztonsági autó. Utoljára a futam vége előtt négy körrel érkezett az AMG Mercedes, amikor Trulli (Lotus) és Chandhok (Hispania) kocsija mászott egymásra a Rascasse-nál. Az ördög azonban nem tudott olyan akadályt gördíteni a 33 esztendős ausztrál elé, hogy ne szerezze meg Barcelona után (nyolc napon belül) a második diadalát. Csapattársa, Sebastian Vettel futott be másodikként, ám ezúttal a német csodagyerek minden erőfeszítése kevésnek bizonyult az élete formájában versenyző ausztrállal szemben.

Robert Kubica ért célba harmadikként – a lengyel immár sokadszor villantott nagyobbat, mint amire a Renault R30 valós képességeiből telne. A képességei határán autózó Kubica a futam utolsó harmadában nagy nyomás alatt tartotta Vettelt, de nem tudta hibázásra kényszeríteni a németet. Csendes, már-már eseménytelen versenye után Felipe Massa futott be negyedikként, megelőzve a kopott fékjeivel bajlódó Lewis Hamiltont és Michael Schumachert – vagy Fernando Alonsót.

A hatodik hely sorsa fölött ugyanis még tanakodnak a stewardok. Schumacher ugyanis közvetlenül az SC kiállása után, az utolsó kör utolsó előtti kanyarjában (Rascasse) kínálkozó lehetőséget kihasználva elviharzott Alonso Ferrarija mellett, és hatodikként szelte át a célvonalat. A vita azon folyik, hogy vajon minek minősül az olyan befutó, ahol az utolsó kört még a safety car mögött kezdte meg a mezőny, ám a Mercedes a kör végén kihajtott a boxutcába, és a versenyirányítás kiküldte a „track clear” („szabad a pálya”) üzenetet a csapatvezetők monitorjára. Schumacher - a tévéfelvételeken is jól láthatóan zöld zászlójelzés mellett - meglepte az elbambult Alonsót, de a biztonsági autós befutáskor alkalmazandó procedúra helytelen használata miatt előfordulhat, hogy utólag szabálytalannak minősítik a hétszeres világbajnok szemfüles manőverét.

A pontversenyt eddig vezető Jenson Button versenye már a második körben véget ért, mert a McLaren figyelmetlen szerelői bent felejtettek egy takarólapot az MP4-25 bal oldali hűtőnyílásában, emiatt a safety car miatt lassan haladó angol motorja „megfőtt”. (A McLaren hasonló hibát vétett 2005-ben a Hungaroringen is - akkor Montoya kocsiján felejtettek rajta egy nem oda való segédeszközt...)

Az első biztonsági autós periódusról egyébként a Williams újonca, Nico Hülkenberg gondoskodott, amikor az első körben letért a versenyívről, és az alagút korlátjához csapta kocsija hátulját. A második safety cart csapattársa, Rubens Barrichello idézte elő: a Massenet felé tartva, a domb tetején eldurrant a Williams bal hátsó kereke, és a brazil nagy erővel vágódott neki a korlátnak. Barrichello mérgében kitépte a kormányt a helyéről és kihajította – pechjére a pályára, amelyen az egyik Hispania kocsi át is hajtott. Barrichello valószínűleg pénzbüntetésre számíthat meggondolatlanságáért.

Nem sokkal ezután harmadjára is pályára küldték a biztonsági autót – ezúttal a Barrichello balesete során elmozdult csatornafedél miatt, majd a futam végén ismét megjelent az AMG Mercedes, Trulli és Chandhok ijesztő, ám szerencsés kimenetelű találkozója miatt.

Mindez azonban nem tudta megakadályozni Webbert abban, hogy újra meg újra megnyugtató előnyt építsen ki a csapattársával szemben, s végül nagy küzdelem árán megszerezze élete negyedik GP-győzelmét. A queanbeyani pilóta győzelme az első ausztrál diadal volt a Nagyhercegségben Sir Jack Brabham 1959-es sikere óta.

Webber ezzel életében először a vb-pontverseny élére ugrott, holtversenyben a szintén 78 pontos Vettellel. Ha nem változik az eredmény, Alonso áll a 3. helyen 73 ponttal, megelőzve a 70 pontos Buttont, a 61 pontos Massát, valamint az egyaránt 59 pontos Hamiltont és Kubicát.

A konstruktőrök pontversenyében a Red Bull Racing (156 pont) tovább növelte előnyét a Ferrari (134 p.) és a McLaren-Mercedes (129 p.) előtt, negyedik helyen továbbra is a Mercedes GP áll (84 pont).

A 68. Monacói Nagydíj végeredménye:
78 kör = 260,520 km

1. M. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault 1:50:13,355 óra (141,815 km/h)
2. S. VETTEL (D) Red Bull-Renault  + 0,448 mp.h.
3. R. KUBICA (PL) Renault             + 1,675"
4. F. MASSA (BRA) Ferrari             + 2,666"
5. L. HAMILTON (GB) McLaren-Mercedes + 4,363"
6. F. ALONSO* (SPA) Ferrari             + 6,651"
7. N. ROSBERG* (D) Mercedes          + 6,651"
8. A. SUTIL* (D) Force India-Mercedes + 6,970"
9. V. LIUZZI* (ITA) Force India-Mercedes + 7,305"
10. S. BUEMI* (CH) Toro Rosso-Ferrari   + 8,199"
11. J. ALGUERSUARI* (SPA) Toro Rosso-Ferrari + 9,135"
12.
M. SCHUMACHER* (D) Mercedes  + 25,712"

Leggyorsabb kör: 1:15,192 (159,910 km/h) Vettel, Red Bull-Renault
* Michael Schumacher (6.) utólag 20 mp büntetést kapott tiltott előzésért. Ezzel Alonso és a mögötte célba érők előrébb léptek 1-1 pozíciót.

2 komment

Címkék: győzelem kubica renault monte carlo vettel red bull mark webber monacói gp

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr802211818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_149536 2010.05.16. 20:21:02

Szokásos monacoi futam volt, látványos balesetek, unalmas verseny. Azért Glock felidegesítette Alonsót. A Ferrari nagyon okosan lépett az elős SC alatt. A Williams nagyon peches volt, a Redbull meg végre hozta a formáját. Azért Hülkenberg balesetével kapcs. halkan megkérdezem: irreális elvárás részemről, hogy a betétfutamok között egy utcaseprő kocsi végigmenjen a nyomorult 3,5 km-en? Láttátok micsoda porvihar volt az alagutban? Én szégyellném ha a Hungaroringen ilyen porfelhő lenne az aszfalt nem használt részén. Nem tereprally ez!

Ismeretlen_148360 2010.05.16. 21:54:28

Ezzel nem értek egyet. Nem volt sok előzés (Alonso azért kitett magáért), ez igaz, de végig feszült voltam (kellemesen). Volt 3 látványos baleset, szerencsére sérülés nem, a végén meg ez az előzés... Nekem nagyon bejött, soha rosszabbat!
Száguldó cirkusz