HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Fellebbezett a Mercedes az FIA ítélete ellen

2010.05.16. 21:49 Real Simon says

Fellebbezett a Mercedes GP a monacói versenyigazgatóság ítélete ellen, amely 20 másodperces büntetéssel sújtotta Michael Schumachert. A német a versenybíróság meglátása szerint tiltás hatálya (safety car) alatt előzte meg Alonso Ferrariját a Monacói GP utolsó körében.

Ross Brawnék is tisztában vannak azzal, hogy a fellebbezés pozitív elbírálásának igen kicsi az esélye. Schumacher ugyanis hivatalosan nem időbüntetést, hanem boxutcán áthajtásos büntetést kapott, amit azért váltottak át mégis időbüntetésre, mert a verseny véget ért. A szabályok szerint, ha a verseny utolsó öt körében történik hasonló szabálytalanság, akkor az időbüntetést kell alkalmazni. Ennek viszont – a büntetést elszenvedő csapat szempontjából – az a hátulütője, hogy nem lehet ellene fellebbezni.

Ezt a 2008-as Belga Nagydíj óta tudjuk, amikor Lewis Hamiltont 25 mp-es időbüntetésre ítélték állítólagos szabálytalan előzésért, mert nem maradt idő arra, hogy a McLaren pilótája a versenyen letöltse a boxutcán áthajtásos büntetést. Amikor a wokingi gárda hivatalosan fellebbezett az ítélet ellen az FIA-nál, azt a kiábrándító választ kapták, hogy a fellebbezés „befogadhatatlan”. Ez kábé megegyezik az ökölvívásból ismert „No contest” fogalmával, amikor valamely vitás ügyben nem tudnak dönteni a hivatalos szervek.

A Mercedes GP vezetői aligha ábrándoznak arról, hogy az FIA megváltoztatja Schumacher büntetését, de a saját igazuk védelme érdekében kötelességüknek érezték, hogy legalább formálisan hangot adjanak elégedetlenségüknek.

7 komment

Címkék: ferrari botrány schumacher büntetés alonso monte carlo fellebbezés ross brawn mercedes gp monacói gp

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr622211820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gardendesigner 2010.05.17. 05:09:22

A versenybíróság az idei évben nincs a helyzet magaslatán. Az alapvető hibákat szerintem ők követték el, 1. miért hívták ki a biztonsági autót, miért nem kísérte be a mezőnyt. 2. Ki adott utasítást a zöld zászlós embernek, aki nyilván nem magától, csupán eufórikus hangulatában kezdte el lengetni a nála lévő zászlót. Ráadásul Alonso nyilatkozata is sántít, hogy ő tudta, hogy a németet megbüntetik, mert akkor simán elengedte volna, de miután felébredt, azért próbálta védeni a pozicióját. Teljesen egyet értek Ross Brawnal, ezt elvi kérdésként kell kezelni.Ez ismét egy tipikus Alonso hiszti, és ebben megfelelő partner Domenicali is, mert hát valljuk be, ő sincs a helyzet magaslatán már évek óta

gardendesigner 2010.05.17. 05:55:27

Még annyit, hogy kiváncsi lennék, miért nem hozza a FIA nyilvánosségra az ilyen vizsgálatok jegyzőkönyvét. Ha korrekt (márpedig elvileg az!)., akkor nem kell semmit titkolni. Esetleg kiderülhetne, hogy Damon Hill nem tudott objektív véleménnyel szolgálni? Az egykori versenyzők (ráadásul valamikori vetélytárs) nem bírók, így az ilyen esetekben, ahol alapvetően a szabályok értelmezéséről van szó, nem hiszem hogy be kell vonni őket, hiszen amikor versenyeztek egészen más szabályok voltak, mint most.

Ismeretlen_148360 2010.05.17. 09:43:45

Egyetértek abban, hogy ez mindenek előtt a versenyirányítás (C Whiting) hibája. Ahogy annak idején Spa 2008 után az is, hogy a FIA befogadta a McLaren fellebbezését, majd egy napi tanácskozás után "befogadhatatlannak" minősítették azt. Nyilvánvaló, hogy a sportbírók csak versenyigazgatói utasításra lengethetik a szabad pályát jelző zöld zászlót. Ahogy az is,hogy Brawnék kizárólag Whitingtől kaphattak "Track clear" üzenetet a belső e-mail rendszeren keresztül. Itt jön a dolog politikai oldala. Monte-Carlóban vagyunk, ezen a versenyen tényleg ott a világ szeme. Hogy nézne már ki,hogy pont itt derül ki,hogy az F1 irányítói nem ismerik pontosan a procedúrát, a vonatkozó szabályokat? Ezt nem enghedhetik meg maguknak! Viszont felelős kell,ezért elverték a port az érintett pilótákon (és a Mercedes csapaton). Ideje lenne elgondolkozni, hogy az a 3-4 "jóllakott napközis", akik az F1-es futamokat levezénylik, 25-30-35 év után is képes-e ellátni ezt a nagy felkészültséget és felelősséget igénylő feladatot?

Ismeretlen_148360 2010.05.17. 09:48:22

Ami Damon Hill szerepét illeti: szerintem a sajtó eltúlozza. Hill és Schumi már régen békét kötött egymással, Damon 1999-ben csinált egy nagyinterjút Schu-val az F1 Racingnek,amiben minden szennyest kiteregettek, megbeszéltek. A mostani szerepkörében (mint ex-pilóta delegált) javaslatokat tehet a többi stewardnak,hogy hogy néz ki egy vitatott dolog a versenyzők szemszögéből,de ő csak az egyik döntéshozó a 4-ből. Nem hiszem, hogy ez bármilyen mértékig Hill személyes bosszúja, vagy felkészületlensége lett volna.

gardendesigner 2010.05.17. 10:42:53

Teljesen egyet értek, és azt hiszem ebben az évben már bizonyították, hogy ezek a "jóllakott napközisek" nem tudják megfelelően ellátni a feladatukat. Annyit hozzá tennék, hogy Schumacher azt nyilatkozta, reméli, hogy a Damon Hillel való kapcsolata nem befolyásolta a volt pilótát döntésében, ami számomra azt jelenti, hogy azért a kapcsolatuk az általad leírtak ellenére sem felhőtlen. Én csak remélem, hogy ha az ítélet nem is változhat (hiszen ez tulajdonképpen egy áthajtásos büntetés) a döntést a FIA felülbírálja majd, ezzel is jelezve a versenybírák és a szurkolók felé, hogy senki sem tévedhetetlen.

Roland kis:Ma... 2010.05.17. 21:20:41

Álonzó az 1-kutyafejő köc....ög. Csak sirni tud.MInek lengették a zöld lászlót? Sumi a király!! Sosem szabad leírni. Kutyafejű álonzó az 1 nagyképü.

Ismeretlen_148360 2010.05.18. 13:03:56

Roland kis: határeset. Ha ennél egy lépéssel tovább mész a fikázásban, töröljük a hozzászólásodat. Ez nem az a blog!
Száguldó cirkusz