Ahogy azt az SZC_blog már három héttel ezelőtt jelezte, a Pirelli veszi át a Formula-1 hivatalos gumiszállítójának szerepét a Bridgestone kivonulása után (2011-től). Erről ma döntött az FIA Motorsport Világtanácsa Párizsban. Ez azt jelenti, hogy a másik két jelentkező, a Michelin és az Avon/Cooper alulmaradt a licitálásban, illetve, hogy a Bridgestone marasztalásáról szóló hírek csak kacsák voltak.
A Szövetség döntött a 107%-os szabály visszaállításáról is. Ez azt jelenti, hogy az az autó, amelynek pilótája nem végez 7 százalékon belül a Q1-ben legjobb időt elérő kocsi köridejéhez képest, nem állhat rajthoz a versenyen. Egy kiskaput azért hagytak a döntéshozók: a három versenybíró és a pilóta-tanácsadó "rendkívül indokolt esetben" engedélyt adhat az indulásra a lassú kocsi(k) sofőrjének.
A Motorsport Világtanács a jövő évtől elvetette az F-csatorna (és a hozzá hasonló aerodinamikai megoldások) használatát, továbbá döntött a versenyautók rajtkész tömegének 640 kg-ra növeléséről (a jelenlegi 620 kg helyett). Jóváhagyták viszont az állítható hátsó szárnyat, melynek segítségével azonban nem szabad 15 km/óránál nagyobb sebességtöbbletet elérni, a verseny első két körében pedig tilos használni.
A részletekről később!
Utolsó kommentek