A Ferrari a sajtó nyilvánosságát is felhasználta ahhoz, hogy tisztára mossa magát a Fernando Alonsót ért büntetések sorozatában. Az olaszok sportigazgatója, Massimo Rivola ugyanis kitálalt a La Stampának, amivel könnyen magukra haragíthatják a jó hírükre mindig érzékeny FIA illetékeseit.
Valenciában az bántotta a maranellóiakat, hogy pont az ő két pilótájuk, Alonso és Felipe Massa elé küldték be a biztonsági autót, amivel – közvetetten – Alonsóék elveszítették esélyüket a dobogóra. Hasonló eset történt a múlt hétvégén, Silverstone-ban is, amikor Charlie Whiting versenyigazgató közölte, hogy Alonsónak maga elé kellett volna engednie Robert Kubicát, mivel korábban szabálytalanul (a pályáról lesodródva) előzte meg a Renault pilótáját.
Whiting a verseny után így nyilatkozott: „Háromszor is közöltem a Ferrarival, hogy véleményem szerint [Alonsónak] maga elé kellene engednie Kubicát.” A versenyigazgató szerint a vitatott előzés után „azonnal” közölte ezt a csapat vezetőivel a belső e-mail rendszeren keresztül. A Ferrari szerint azonban ez csak az igazság fele.
Massimo Rivola sportigazgató szerint ez az „azonnal” 1 perc 55 másodpercig tartott, és addigra Alonso megelőzte Alguersuarit, Barrichello pedig Kubicát, vagyis a spanyol nem egy, hanem három pozíciót veszített volna, ha maga elé akarja engedni a lengyelt.
Whiting azt is mondta, hogy a versenyigazgatóság a futam után fogja kivizsgálni az esetet, majd tíz perccel később megjelent az információs monitoron, hogy Alonsót boxutcán áthajtásos büntetésre ítélték. Ennek letöltése szintén 3-4 pozíció elvesztésébe került volna, de az időközben pályára küldött safety car még tovább rontotta a Ferrari-pilóta helyzetét – kishíján lekörözték. (Valenciában is a biztonsági autót okolták a visszaesés miatt.)
A Ferrari szerint a csapat nem kíván ujjat húzni az FIA-val azáltal, hogy egyik vezetőjük elmesélte az ügy részleteit a La Stampának. Mindössze az volt a céljuk, „hogy mindenki megértse: nem vagyunk hülyék” – fogalmazott Rivola.
Utolsó kommentek