HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

A legnagyobb túlélő – exkluzív interjú Frank Williamsszel

2010.08.05. 08:00 Real Simon says

Sir Frank Williams az egyetlen csapatfőnök, aki 1986 óta mind a huszonöt Magyar Nagydíjon részt vett. Az élet nehézségeire a tolószékből is rákacsintó, humoros, halkszavú csapatfőnök véleményére ma is mindenki ad - pedig ma már csak formálisan vezetője a nevét viselő csapatnak. Naná, hiszen kilencszeres konstruktőr-világbajnok!

(Részlet az Autó Magazin számára készített interjúból)

Mr. Williams, az ön autói hagyományosan jól szerepelnek a Hungaroringen. Milyen emlékei vannak a legelső Magyar Nagydíjról?
-
Az 1986-os Magyar Nagydíj volt a második versenyem azután, hogy egy autóbalesetben kitörtem a nyakamat. Emlékszem, rettentő meleg volt, és a pálya környékén mindenütt felriadt darazsak köröztek. De semmi sem tántoríthatott el attól, hogy eljöjjek Budapestre!


Akkoriban az ön két pilótája, Nigel Mansell és Nelson Piquet csatázott a vb-címért, és elhangzottak olyan vádak, hogy a brazil jobb motort kapott a Hondától a Hungaroringre, mint Mansell. Igaz ez?
-
Már nem emlékszem a részletekre, de meg lennék lepve, ha ez igaz volna. Nelson kiváló adottságokkal rendelkező, taktikus, ügyes versenyző volt, aki mindig úgy bánt a gumijaival, hogy egy kétórás versenyt is végigbírjanak. Nigelt akkoriban gyakran a szíve hajtotta előre, ezért nem tudta úgy beosztani a kocsija erejét, mint Nelson. Az ő nevéhez fűződik a verseny „arany pillanata” is, amikor az első kanyarban keresztbe csúszva vette át a vezetést Sennától. Imádtam azt az előzést!

Annak idején Cosworth motorokkal törtek be az élvonalba, a mostani már a harmadik partnerkapcsolat a motorgyártóval. Ez egy love story?
-
Inkább gyakorlatiasságnak nevezném. A Cosworth központja néhány kilométerre van a Williams főhadiszállásától, és való igaz, hogy az első két vb-címünket is az ő motorjukkal nyertük. A kölcsönös bizalom tehát adott. Már utaltam rá, hogy egy nagy motorgyártó „hozománya” megkönnyítené a csapat életét is, de ha versenymotorokról van szó, a Cosworth tapasztalatait nem lehet felülmúlni.

Technikai szempontból a központi vitatéma a Ferrari és a Red Bull első szárnya, amely nagy sebességnél lehajlik. Mit szól ehhez?
-
Nagyon elégedetlenek vagyunk ezzel a helyzettel. A mi mérnökeink is tudják, hogyan kell „flexi-szárnyat” csinálni, ismerik annak minden előnyét, de miután tiltják a szabályok, mi nem használunk ilyeneket. Úgy tűnik, az FIA képtelen rászánni magát a határozott állásfoglalásra ez ügyben, amit nagyon sajnálok.

Melyik csapat nyeri a konstruktőr-világbajnoki címet?
-
A szimpátiám a Red Bullé. Az autójuk eddig mindenféle pályán nagyon erős volt, ráadásul jól ismerem Adrian Newey-t, aki az RB6-ot tervezte, és korábban számunkra is sok nyerő versenyautót épített. De a Ferrari és a McLaren is nagyon erős lesz a hajrában, ebben biztos vagyok.


A teljes interjú az Autó Magazin augusztus közepén megjelenő számában (AM 2010/09 - szeptember) lesz olvasható

3 komment

Címkék: interjú williams csapatvezető sir frank williams f1 háttér

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr362211950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gardendesigner 2010.08.05. 08:28:05

Jó, hogy még vannak a Forma-1-ben ilyen élő legendák. Nem régen egy filmet néztem meg Frank Williamsről, hasonlóan lekötött mint a cikk. (interjú :-) ) Egy példány már biztos, az újságból :-)

Ismeretlen_148360 2010.08.05. 09:38:12

Örülök - köszi! (És igen, interjú!:))

zevilaga 2010.08.16. 19:59:58

Az öreg Frankie igazi régi vágású csapatfőnök: Minden lében két kanál. Inkább lett első számú Cosworthos, mint második-harmadik számú akármilyen motorgyártó partnere. És nézd meg: Ott van a középmezőny elején... Király!
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása