HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Baumgartner Zsolt újra versenyautóban! Jön a Hungaroringi 1000 km-es futam

2010.08.18. 16:17 Real Simon says

Nagy meglepetést okoztak a hétvégi Hungaroringi 1000 km-es verseny (Le Mans-sorozat) szervezői, amikor a szerda délutáni sajtótájékoztatón bejelentették: újra versenyautóba száll Baumgartner Zsolt!

Az első magyar F1-es pontszerző (Amerikai GP, 2004) sajnos nem a hétvégi hungaroringi viadalon tér vissza hosszú "hallgatás" után, hanem a szeptember 10-12. között megrendezendő Silverstone-i 1000 km-es futamon, ami egyben az idei LMS-sorozat utolsó versenye lesz. Hogy a "mi Zsoltink" visszatérése mennyire meglepett mindenkit, arra jellemző, hogy még a Hungaroringi 1000 km-es viadal magyar főszervezője, Dancsó Pál számára is új információ volt Norbert Walchhofer bejelentése.

A kellemes meglepetést Baumgartner leendő csapatfőnöke, Walchhofer úr jelentette be a Hungaroringen, akinek csapata, az Atlas eFX Team FullSpeed részt vett az idei Le Mans-i 24 óráson is. Baumgartner új versenygépét, egy Saleen S7R-t egyébként az újságírók már ma megcsodálhatták a sajtótájékoztató egyik "díszleteként", egy LMP2 kategóriás Ginetta-Zytek társaságában.

Utóbbi típussal (Ginetta) vág neki a vasárnap délután kezdődő (és bőven az éjszakába hajló) viadalnak például a Beechdean Team Mansell, melynek pilótái Nigel Mansell két fia, Greg és Leo lesznek.

Rajtuk kívül több más, F1-ből és más autós kategóriából ismert híresség is visszatér a Hungaroringre. Közülük kiemelkedik Olivier Panis és Stéphane Sarrazin (Team Oreca Matmut - Peugeot 908 HDi FAP), Giancarlo Fisichella és Jean Alesi (AF Corse - Ferrari F430 GT), a Porsche Szuperkupa korábbi bajnokai, Marco Holzer és Richard Westbrook (Prospeed Competition - Porsche 997 GT3 RSR), valamint Nicolas Prost (a négyszeres F1-es világbajnok, Alain Prost fia), Jean-Christophe Boullion (11 GP a Sauberral 1995-ben) és a korábban a GP2-ben és az IndyCar-sorozatban is megfordult Darren Manning (DAMS-Oreca).

Mint azt pár nappal ezelőtt az SzC_blog már megírta, a magyar színeket Walter Csaba és Michelisz Norbert képviseli a hétvégén - ők a Lamborghini Supertrofeo betétfutamain indulnak egy 570 lóerős, összkerékhajtásos Lamborghini Gallardóval. 

 

 

 

37 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr272230917

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sz.s. 2010.08.18. 18:07:50

Ha a sokszoros világbajnok Schumacher 3 év kihagyás után nem villog nagyon a jelenlegi mezőnyben, akkor a mi Zsoltink, aki akkor is harmatgyenge volt, nem tudom mire számít. Igaz, utolsó most is lehet, tehát hozhatja az akkori eredményeit : )

TCrown 2010.08.18. 18:33:11

Majd szerez itt is egy pontot - ha mindenki kiesik előle.

2010.08.18. 18:42:25

Ugyanmár, nem szabad ilyen negatívan hozzáállni, én még láttam Zsoltit a parádfürdői hegyi versenyen, mindenkit odavert, de nem csak időben, látványban is. Csak azért mert a világ legjobbjai között nem ő volt a legjobb még nem kell leírni őt, sok olyan versenyzőt láttunk már aki mondjuk formula autózásban nem volt profi, de más típusú versenyeken nagyot alkotott. Na jó, persze nem kell ezt várni a mi Zsoltinktól, de még akármi lehet belőle. Inkább szurkolljunk neki mint sem hogy előre leírjuk, elvégre az az 1 pont a Formula1-ben is 1 pont, sok olyan (környező) ország van akinek még ennyi sincs.

sfdrake 2010.08.18. 18:54:50

Miért kell mindig fikázni Zsoltit? Bent volt a 20 legjobb között az F1ben. odáig is nehéz eljutni, nem hogy bekerülni. Alonso mit villantott a 2001 es Minardival? Semmit. Zsolti 2004 ben pontot szerzett Minardival. persze lehet mondani kiestek előle. DE ő nem esett ki végig ment, a többiek pedig nem. Persze nem akora tehetség szerintem se, mint Alonso, Raikkonen, Hamilton Vettel, Button, Schumacher, Massa, vagy kubica és Webber, de eljutni az F1 ig nehéz és keveseknek sikerül, ő pedig bejutott, az már másik téma hogy 2005 ben a saját hülyesége miatt nem lett ülése.

sfdrake 2010.08.18. 19:07:52

Csak azért fikázzátok mert ez a divat, pedih nem olyan könnyű az F1 be bekerülni, hiába van pénze valakinek ha nem tud vezetni. Alonso pl nem szerzett pontot Minardival, Zsolti meg igen, kiestek előle igaz, DE végig ment a többieknek meg ez nem sikerült.

sfdrake 2010.08.18. 19:12:44

Előbb nem ment át az első hszem, most el küldtem a másodikat erre megjelent az első is, érdekes.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.08.18. 19:56:41

Ez már 6 éve volt.. aztaqrva, hogy rohan az idő...

Johnny336 2010.08.18. 20:44:43

Ne hasonlítsunk már egy F1-et egy LeMans-hoz.
Egyik sprint, másik endurance.
Egyiken a cél, hogy az autó kibírja a másfél órás, 300 km körüli távot, és jónapot.
Míg 1000 km-et versenytempóban bírnia egy autónak kicsit más.

Ahogy más tipusú versenyzőt is igényel.

A Minardi mindig szétesett Zsolti alatt, úgy nem nehéz elverni valakit.

Pl. egy hengerfejes Zsigulival kiállsz egy null kilométeres Astra Classic ellen. Alapvetően teljesítményre nincs különbség (75-80 ló), mégis vannak egyéb tényezők.

Miért hagyta állva a Ferrari akkoriban az egész mezőnyt, hogy a harmadik helyezett is simán kapott 1-1,5 kört...

zevilaga 2010.08.18. 20:45:27

Drakulálok az első Totalcar címlaphoz! :)
Zsolti nagyon stabil, de nem virtuóz versenyző. Az Endurance stílusú (12-24 órás) versenyeken pont a stabilitás a fp erény, nem az egy körön mutatott jó teljesítmény. Még jó is lehet a vége, persze nyilván kategórián belüli dobogóra gondolok.

Az F1 kiemelkedően leggyengébb kocsijával akármilyen körülmények között pontot szerezni kiemelkedő teljesítmény, amihez hasonlót előtte csak Webber tudott felmutatni (rögtön az első futamán Ausztráliában).
A valós teljesítmény méréséhez azt kell nézni, hogy a csapattársát a szezonban ha jól emlékszem 10:6-ra verte edzésen is, meg a leggyorsabb köröket tekintve is. És ez nem semmi. De szerintem Simon majd megmondja a tutit erről is. :)

!!!MegaStorm (törölt) · http://www.pbcomputer.hu/ 2010.08.18. 21:17:00

Sok lúzer fikagép, ennyit tudtok (tisztelet a kivételnek).
Ha nektek így jobb, csak szidjátok. A sok hülye magyar úgyis csak ehhez ért.
Szidjátok inkább az Avatart! :P

Repatarurgyán 2010.08.18. 21:58:18

@!MegaStorm: Fúúú, öcsééém, te viszont nagyon nagy király vagy! Meg 990 nálatok az USB hub. Zsoltit meg az fikázza, aki legalább fele annyira jól tud vezetni mármilyen négykerekűt, és eljut legalább a GP2-ig.

Simon Péter EPI 2010.08.18. 22:07:34

Osztom az előttem szólók véleményét. Ahelyett, hogy előre leírjuk Zsoltit, inkább szurkoljunk neki!

Rot 2010.08.18. 22:10:07

Hát ez tök jó! Mansellt nagyon bírtam anno...

victor vacendak 2010.08.18. 22:20:38

@sz.s.: De Suhamer azért nem villog, mert szar az autója. Zsolti villanthat, mert az autó abban a mezőnyben elég jó erőt képvisel.

Alexease 2010.08.18. 22:56:21

Walter Csaba helyett miert nem Kiss Norbi megy?!?!

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2010.08.18. 23:00:08

Na ettől tartottam amikor átjött a bloghura a Száguldó Cirkusz, eddig kizárólag tartalmas kommentek voltak.

GiRo 2010.08.19. 00:24:15

Nem kell. Red Bull Air Race sem kell. Nekünk semmi sem kell. Rohadjunk meg. Mindenki hülye. Mé nem?

anyádbogár · http://www.apadhuzzonafaszara.com 2010.08.19. 06:11:02

@Alexease: pssszt... inkább örülj neki, hogy nem a palik-czollner páros...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.08.19. 08:39:10

@Simon Péter EPI: Jaja. Az eddigi eredményei bizakodásra adnak okot, mi? :-D
Hát igen, a sport már csak ilyen. Az eredmény számít, az összes többi melléduma. És lássuk be, BZS nem szerepelt valami fényesen...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.08.19. 08:57:55

@Erdei Olivér - Pécs: Azért kicsi fiam, mert egy légi parádét nem rendezünk az óváros lakónegyede fölött, mivel jobb helyeken tiltják a légi mutatványok közönség feletti bemutatását. És nem azért, mert hülyék, hanem mert sok bácsi meg néni meghalt, mire meghozták ezt a szabályt. Azt, hogy meg kirakják egy lakatlan helyre nem támogatják a szponzorok, mert ők a várfalról akarják lógatni a vörös bika reklámot, és nem a pusztán egy bokorra kirakni.
Mert tudod, van ám a Dunának olyan szakasza is, ami nem lakott, sőt vannak más vizek is Magyarországon. Olyan helyeken is, ami nyaralásra, szórakozásra van berendezkedve, sőt, ha víz sem kell hozzá, akkor még szélesebb a skála. Miért csak Pest legsűrűbb része jó? Hm?

kiccsákó 2010.08.19. 10:58:32

@newtehen: te ijen egy okos bácsi vagy? tucc mást is, v csak felbüfögni a maszlagot?
Gondolom te vagy a legjobb vezető a városban és Zsótit is lenyomtad má kéccer a kanyarba, azé ekkora az arcod. És láttad is a hullahegyeket amik az elmúlt években termelődtek ki a duna feletti repkedéstől... Gondolom a H1N1-et is elhited annak idején. Meg az azonnali, radikális adócsökkentést. Meg a rendet, tisztességet is. hüjegyerek.

2010.08.19. 11:05:41

@newtehen: Hogyhogy nem szerepelt valami fényesen? De hisz ő a mi országunk eggyetlen F1-es pontszerzője, nem? És a kissebb szériákban amikben indult (Formula Renault, Formula 3, stb.) is rengetegszer tudott nyerni, dobogóra állni, pontot szerezni, és most itt egy újabb lehetőség előtte amivel öregbítheti Magyarország autós hírnevét. Vannak más jó pilótái is az országnak, ez kétségtelen, sőt talán nem is Zsolti a legjobb magyar autóversenyző (bár a mai szakosodott világban ez már nehéz is lenne), de nem ügyetlen gyerek akiben ne bízhatnánk hogy képes lesz jó eredményeket hozni. Olyan nagy autósportoló országokban mint Nagy-Britannia, Olaszország, Franciaország vagy Németország presztízskérdést csinálnak abból hogy milyen nemzetiségű pilóta hol végez, hát a fenébe is pont mi maradjunk ki ebből akik a világ egyik legnagyobb sportolói múltjával rendelkeznek?

S.Szabi 2010.08.19. 11:13:39

amúgy tegnap Zsolti a pályán volt a sajtótájékoztató ideje alatt is :D
hrc-team.hu/images/DSC01177.jpg

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.08.19. 11:33:24

Nem csípem a Zsoltit, de akkor is szurkolok neki!

Azt csodáltam, hogy eddig csak lógatta a lábát. Egykori csapattársai is versenyeznek, van aki GP2-ben :P :D

Az Indycar kár, hogy nem jött össze neki, pedig ott lett volna lehetősége

De akkor sem értem, egy szponzor/csapatvezető sincs Magyarországon aki legalább egy Seat kupában elindítaná???

S.Szabi 2010.08.19. 12:02:03

faterja nagyon örülne ha renault kereskedésük van és seattal menne :DD

Rahsid 2010.08.19. 12:43:53

Parasztok vagytok, hajrá Zsolti!

borovi 2010.08.19. 13:26:39

@Bermuda: "Csak azért mert a világ legjobbjai között nem ő volt a legjobb..."
Ez egy igen-igen elegáns, nagyon kíméletes megfogalmazás volt...

borovi 2010.08.19. 13:30:04

@zevilaga: "Zsolti nagyon stabil, de nem virtuóz versenyző"
megaLOL!!!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.08.19. 13:41:55

@Bermuda: Hát majd meglátjuk. Minden esetre akit érdekel, itt vannak az eddigi eredményei: hu.wikipedia.org/wiki/Baumgartner_Zsolt#A_Formula.E2.80.931_el.C5.91tt

A jellemzés: Átlagosnak mondható. :-D

2010.08.19. 13:56:22

@borovi: De ott volt a legjobbak között, és oda bekerülni sem kis telljesítmény, hát még pontot szerezni egy Minardival!

Jim Raynor 2010.08.19. 15:20:07

@sfdrake:

"DE ő nem esett ki végig ment"

hát ennyi erővel én is végigmehettem volna egy régi pedálos moszkvics játékautóval, és pontot szereztem volna.

borovi 2010.08.19. 20:44:34

@Feketelaszlo: Nem úgy szerzett pontot, hogy mindenki kiesett előle?

Csirke72 2010.08.19. 21:48:49

Ezt a cikit.

Ki sponzorálja ezt a tehetségtelen gyikot????

Ezt nevezem. Eredménytelen és csak lejáratta anno 2004-ben a magyar autósportot a tehetségtelenségével.

Miért nem rendeznek F1 Megasztárt és a valós tehetség induljon F1-ben....

Simon Péter EPI 2010.08.19. 23:10:46

pff ezek a kommentek...
remélem a többi cikk nem lesz teleszórva ilyen idiótaságokkal...

2010.08.19. 23:27:27

@borovi: Sikerült neked egy kis kosárra való olyan versenyzőt akik mialatt a Minardival versenyeztek nem tudtak pontot szerezni, pedig lett volna rá lehetőségük, de saját hibájuk miatt elszalasztották a lehetőséget: Andrea de Cesaris, Alessandro Nannini, Adrián Campos, Giancarlo Fisichella. Nem kis nevek, de nekik ugyanolyan szituációban nem sikerült végigmenni hiba nélkül mint Zsoltinak vagy Webbernek. Ne hidd hogy én úgy odalennék azért hogy egy ország részben állami pénzből juttat be valakit F1-be, de azért azt nem lehet letagadni hogy ez a Baumgartner gyerek ne értene a versenyzéshez, még azt sem lehet mondani hogy a csapattársával szemben alulmaradt volna (aki egyébként mostanság LMS-ben meg FIA GT-ben versenyez). Szóval ha már mi voltunk az első K-Európai ország aki pontot szerzett a Formula1-ben akkor legalább legyünk büszkék rá és ne vitassuk el ezt az eredményt Zsoltitól és magunktól, mert ez nem csak a Baumgartnerék és a Minardi pontja, ez a miénk is.
Száguldó cirkusz