HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Webber és Hamilton indulhat az első sorból Spában

2010.08.28. 15:27 Real Simon says

Mark Webber a legjobbkor volt kint a pályán (még mielőtt az eső elkezdett szemetelni a kvalifikáció végén), így ő indulhat az első rajtkockából a vasárnapi Belga Nagydíjon.

A 34. születésnapját tegnap ünneplő ausztrál Red Bull-pilóta idén ötödször szerezte meg a pole pozíciót, de ez az első pole-ja a május végi Török GP óta.

Webber mellől Lewis Hamilton kezdheti meg a 44 körös futamot - az angol az edzés után azt mondta, kis szerencsével akár a pole pozíciót is megszerezhette volna. Hamilton már a szombat délelőtti szabadedzésen elért 2. helyével (szintén Webber mögött) aláhúzta, hogy a McLaren-Mercedes újra erős lesz a hosszú, gyors ardenneki pályán. A McLaren formajavulását mutatja Jenson Button 5. helye is, valamint az, hogy az angol egy ideig vezette is a Q3-at. Hamilton a kvalifikáció végén, az utolsó gyorskörére készülődve rádión megkérdezte a versenymérnökét, hogy száraz-e a pálya a La Source környékén, amire 'igen' volt a válasz. "De nem volt az, és akmikor ráléptem a fékre, a kocsi egyenesen kifutott a pályáról. Ott hagytam három és fél tizedet, ezen úszott el a pólusom" - kesergett a végén Lewis.

Robert Kubica abban a tudatban szállt ki a kocsijából, hogy az első sorból rajtolhat a holnapi versenyen. A lengyel Renault-jának üzemanyag-felvételi gondjai adódtak az első gyorskörét követő levezető körben, sőt, a Buszmegálló-sikánnál le is állt alatta a motor! Robert esőért fohászkozott, hogy ne tudják leszorítani a 2. helyről, de Hamilton az utolsó körében még az elfékezéssel együtt is be tudott férkőzni a lengyel elé. A Renault-nak így is ez az idei 2. legjobb edzéseredménye Monaco után, ahol Kubica a kettes rajtkockát szerezte meg.

Nem járt ilyen szerencsével Vitalij Petrov, aki a kvalifikáció első áldozata lett. A Hungaroringen kitűnően szereplő orosz a jobb hátsó kerekével a Pouhon-kanyar szegélykövére hajtott, az R30 kipördült és farral a korlátnak csapódott, leütve a kocsi első szárnyát. Petrov így kénytelen az utolsó helyről nekivágni a futamnak.

A bíztató pénteki forma után nagy csalódást keltett a Ferrari teljesítménye az időmérőn. Felipe Massa a Q2-ben és a Q3-ban is kiszaladt a pályáról (a brazil egyedül annak köszönhette, hogy nem ragadt benn a kavicságyban, hogy azt a szórványos eső feláztatta), végül a 6. rajthelyet szerezte meg. Fernando Alonso a Q1-ben még gyorsnak tűnt, de az utolsó harmadban képtelen volt javítani 1:47,441 perces idején, ezzel maradt a 10. helyen.

A Mercedestől senki sem várt igazán csodát. Schumacher és Rosberg tizedmásodpercre egyforma időt autózott a Q2-ben, ami arra enged következtetni, hogy ez volt a maximum, amit a W01-esből ki lehetett hozni Spában. A hétszeres világbajnok papíron 11 ezreddel megelőzte ugyan fiatalabb csapattársát, a hungaroringi manőveréért kapott 10 rajthelyes büntetése miatt azonban csak az utolsó rajtsorból várhatja a verseny rajtját. Nico sem úszta meg büntetés nélkül: őt 5 rajthellyel sorolták vissza, mert a kvalifikáció előtt váltót cseréltek a kocsijában. 

Senki sem imádkozik jobban esőért holnapra, mint az Ezüstnyíl-pilóták...

Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
A kvalifikáció végeredménye:

1. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault     1:45,778 (238,371 km/h átlag)
2. HAMILTON (GB) McLaren-Mercedes 1:45,863
3. KUBICA (PL) Renault              1:46,100
4. VETTEL (D) Red Bull-Renault   1:46,127
5. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes   1:46,206
6. MASSA (BRA) Ferrari                    1:46,314
7. BARRICHELLO (BRA) Williams-Cosworth 1:46,602
8. SUTIL (D) Force India-Mercedes       1:46,659
9. HÜLKENBERG (D) Williams-Cosworth  1:47,053
10. ALONSO (SPA) Ferrari                  1:47,441
11.(21.) SCHUMACHER* (D) Mercedes GP 1:47,874
12.(16.) ROSBERG** (D) Mercedes GP     1:47,885
13.(11.) ALGUERSUARI (SPA) Toro Rosso-Ferrari 1:48,267
14.(12.) LIUZZI (ITA) Force India-Mercedes   1:28,680
15.(13.) BUEMI (CH) Toro Rosso-Ferrari       1:49,209
16.(14.)  KOVALAINEN (FIN) Lotus-Cosworth 1:50,980
17. GLOCK (D) Virgin-Cosworth     1:52,049
18. TRULLI (ITA) Lotus-Cosworth  2:01,491
19. KOBAJASI (JAP) Sauber-Ferrari    2:02,284
20. SENNA (BRA) Hispania-Cosworth  2:03,612
21. JAMAMOTO (JAP) Hispania-Cosworth 2:03,941
22. DE LA ROSA (SPA) Sauber-Ferrari     2:05,294
23. DI GRASSI (BRA) Virgin-Cosworth 2:18,754
24. PETROV (RUS) Renault               idő nélkül
* 10 rajthelyes büntetése miatt (veszélyes vezetés, Hungaroring) csak a 21. rajtkockából indulhat
** Váltócsere miatt 5 rajthelyes büntetést kapott, a 16. rajtkockából indulhat

 

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr472254466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dp27 2010.08.29. 10:21:48

Van valami hír a tegnapi szárnytesztekről? Bukott meg vki? Kubica 3. helye nagyon erős. Lehet látni, h van fejlesztési irány a Renault-nál és hogy az jó is. A McLaren egyértelműen közelebb lépett. Eső esssssssss! :)

Real Simon says 2010.08.29. 12:07:34

@dp27: Senki sem "bukott meg" az új teszten. A Red Bull egy korábbi specifikációjú első szárnyat vet be, a Ferrari pedig felemelte az egész szárnyat. Ez éppen ide vág, most olvastam:
"Both McLaren and Mercedes GP reckon that Red Bull Racing and Ferrari - the two teams at the centre of controversy - are already running with their front wings higher than at previous races, so the situation appears to have calmed."

dp27 2010.08.29. 12:36:21

@Real Simon says: Köszi szépen az infót. Kíváncsi leszek, hogy a versenytempók hogy fognak alakulni. A szezon elején abban nagyon jó volt a McLaren. RB meglepetés eredmény? Tipp?
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása