Fernando Alonso jóvoltából - 2004 óta először - egy Ferrari indulhat a pole pozícióból vasárnap Monzában. Idén először nincs Red Bull-kocsi az első rajtrsorban.
Egyedül Alonso volt képes 1 perc 22 másodperc alá leszorítani a köridejét a Q3-ban (1:21,962), ennek köszönhette idei első, összesen 19. edzéselsőségét. Alonso legutóbb tavaly, a Hungaroringen kezdhetett az élről egy versenyt (az időmérő rendszer megbolondulása után), a Ferrari pedig 2008-ban, Interlagosban.
Jenson Button szerezte meg a 2. rajtkockát, ami azt jelenti, hogy idén először nem lesz Red Bull-Renault az első rajtsorban. Button a nagyobb leszorítóerővel rendelkező McLaren-kasztnival vágott neki a kvalifikációnak (szemben Hamiltonnal, aki F-csatorna nélkül, kisebb hátsó szárnnyal állt ki), és mérnöki precizitással összerakott utolsó körének köszönhette, hogy hosszú idő után visszatérhet az első sorba.
Felipe Massa 3. helyével alátámasztotta a Ferrari várt formajavulását (a brazil egész hétvégén csak a Q1-ben tudott a csapattársa előtt végezni); Hamilton 5. rajtpozíciója viszont meglehetősen nagy csalódás a McLaren-Mercedes eddigi formáját látva. Persze, megfelelő stratégiával még innen is lehet győzni vasárnap.
Fernando Alonso (Ferrari F10) útban a pole pozíció felé Monzában (Fotó (c) Ferrari)
Aligha reménykedik győzelemben a Red Bull csapata. Világbajnoki címért hajtó pilótáiknak csak a 4. (Webber) és a 6. (Vettel) rajtpozíció jutott Monzában, és míg a német még valószínűleg nem lőtte el minden puskaporát, addig Webbert több műszaki hiba is gyötörte a hétvége során. Pénteken a motorjában ment fel a vízhőfok, a szombat délelőtti tréningen pedig kisebb tűz keletkezett az RB6 váltóházában, ezért kellett idő előtt a garázsba vonulnia. Christian Horner előre jelezte, hogy az Olasz Nagydíjon nem számítanak kiugró eredményre, innen nézve a 4. és 6. hely nem számít meglepetésnek.
Nico Rosberg ismét bejuttatta a legjobb 10 köré a Mercedest - nem úgy, mint csapattársa, Michael Schumacher, aki ezúttal is csalódást keltett teljesítményével. Az ötszörös monzai győztes már a Q2-ben elvérzett, csupán a 12. rajtkocka jutott neki.
Pénteki remeklése után csalódást okozott Robert Kubica is, aki csak a 9. helyre voilt jó a Renault-val, de a legnagyobb csalódást a Force India okozta, amely meglepetésre egyik autójával sem jutott be a legjobb tíz közé! Sutil 11 helye a kocsi instabilitásának volt betudható, míg Liuzzi edzésének motorhiba vetett véget a Q1 közepén.
Olasz Nagydíj, Monza. A kvalifikáció végeredménye:
1. ALONSO (SPA) Ferrari 1:21,962
2. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes 1:22,084
3. MASSA (BRA) Ferrari 1:22,293
4. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault 1:22,433
5. HAMILTON (GB) McLaren-Mercedes 1:22,623
6. VETTEL (D) Red Bull-Renault 1:22,675
7. ROSBERG (D) Mercedes GP 1:23,027
8. HÜLKENBERG (D) Williams-Cosworth 1:23,037
9. KUBICA (PL) Renault 1:23,039
10. BARRICHELLO (BRA) Williams-Cosworth 1:23,328
11. SUTIL (D) Force India-Mercedes 1:23,199
12. SCHUMACHER (D) Mercedes GP 1:23,388
13. KOBAJASI (JAP) Sauber-Ferrari 1:23,659
14. BUEMI (CH) Toro Rosso-Ferrari 1:23,681
15. ALGUERSUARI (SPA) Toro Rosso-Ferrari 1:23,919
16. DE LA ROSA (SPA) 1:24,044
17. TRULLI (ITA) Virgin-Cosworth 1:25,540
18. KOVALAINEN (FIN) Virgin-Cosworth 1:25,742
19. LIUZZI (ITA) Force India-Mercedes 1:25,774
20. PETROV* (RUS) Renault 1:23,819
21. DI GRASSI (BRA) Virgin-Cosworth 1:25,974
22. SENNA (BRA) Hispania-Cosworth 1:26,847
23. JAMAMOTO (JAP) Hispania-Cosworth 1:27,020
24. GLOCK** (D) Virgin-Cosworth 1:25,934
* 5 rajthely büntetés Glock akadályozásáért (Q1)
** 5 rajthely büntetés váltócsere miatt
Utolsó kommentek