HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Szerződést bontott a Lotus és a Cosworth

2010.09.13. 10:15 Real Simon says

 A Cosworth nem gördít akadályt a Lotus elé, ha a maláj-brit istálló másik motorszállítóval kíván szerződni. Ezt a brit motorgyártó rövid sajtóközleményben erősítette meg hétfő reggel.

„A Cosworth alapvetően megegyezett a Lotusszal arról, hogy a csapat motorszállítói szerződése a jelenlegi Formula-1-es szezon végén véget ér. Ez a megállapodás egy szerződés [felbontásának] függvénye, amelynek aláírásáig egyik fél sem ad ki további nyilatkozatot” – olvasható a Cosworth kommünikéjében.
 
Már a nyár eleje óta pusmognak arról, hogy a Lotus keresi a megegyezést a Renault-val, amely a 2010-es évad egyik legmegbízhatóbb motorjának bizonyult. Mike Gascoyne technikai igazgató pontosan tudja azt is, hogy ha az FIA jövőre kötelezővé teszi a KERS használatát, a Lotusnak szüksége lesz egy megfizethető és hatékony energia-visszavezető szerkezetre is. Ez két nyomós érv a franciákkal való együttműködés mellett.
 
Miután a maláj tulajdonosok megvásárolták a Lotus név reklámcélú használati jogát is, a megállapodás harmadik oka az lehet, hogy a Lotus-Renault csapatnév nosztalgikus érzéseket keltene a régi F1-rajongókban, akiket ez a Senna és Mansell nevével fémjelzett „aranykorra” emlékeztetné (1984-86).
 
A Lotus-Cosworth szerződést eredetileg 3 évre kötötték, így annak felbontása csak anyagi kompenzáció fejében lehetséges. Ez azonban a Formula-1-ben sosem jelentett akadályt...

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr492292839

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sünmami 2010.09.13. 15:47:46

Trulli is és Kovalainen is megélt már szebb napokat más csapatoknál, ez a Lotus meg nagyon ott van az idén a "futottak még" kategóriában a kemény 0 pontjukkal. Stabilan de megosztva utolsók:) Nagyon kíváncsi vagyok hogy mit tudnak majd kihozni ebből egy Renault motorral. Ha pénz van, akkor....... bármi.....

dp27 2010.09.13. 15:48:52

Ez tényleg jó hír - persze nem a Cosworth szempontjából. Kíváncsi leszek, hogy a kb. 4 - 4,5 mp-es lemaradást mennyire fogják tudni csökkenteni. Olyan mintha új csapat állna majd rajthoz. :) Szerintem nem rossz a Renault motor, de a jó kasztni és KERS elengedhetetlen hozzá. Előbbi a Rottweiller feladata, utóbbi a Renault-é. Mindkettő tett már le vmit az asztalra... Külölnben nem értem, h miért van most az új csapat ellenesség az F1-ben? Szerintem jó, h újoncok is jöttek és kaptak lehetőséget. Ahhoz képest, h év közben nincs rendes teszt még sikerült is fejlődniük. De ez már egy másik téma. Lényeg, h Lotus-Renault 2011-től ismét lesz! :) Vajon a pedzegetett 2013-as turbós korszakban is marad a felállás? Az is ismerős lenne. Bruno nem megy hozzájuk? :)

Putz Patrik · http://ppf1.blog.hu 2010.09.13. 16:28:32

Van egy negyedik ok is, a Lotusnak kell egy megbízható váltó, ami az idei kocsi leggyengébb pontja és a legtöbb kiesést okozta. A Renault teljes hajtásláncot tud adni, amiben nem csak a KERS, de a váltó is benne lenne, amit a Cosworth nem tud adni. Amúgy az idei Lotus nagyon jó kis kocsi lett azt figyelembe véve, hogy alig több, mint fél év alatt rakták össze. Jövőre már nem lesz egy másodperc lemaradásuk a középmezőny végéhez képest.

Real Simon says 2010.09.13. 16:51:24

@dp27: az a lemaradás egyébként mostanra elég sokat csökkent: a Hungaroringen 3,7 mp volt a Q1-ben; Monzában 3,1-3,2 mp volt (alig van kanyar). (Spa nem számít, mert esett az edzésen). Hogy a Renault-motor "nem rossz"? Megbízhatóságra és tempóra is az egyik legjobb a mezőnyben - nézd meg a motorcsere-statisztikákat!

Real Simon says 2010.09.13. 16:56:12

@Putz Patrik: így igaz. A Lotus gyenge pontja idén pont a váltó volt, szegény Trulli erről sokat tudna mesélni. A kieséseinek durván 70%-át váltóhibák okozták! A Lotus-kasztni ránézésre még kissé sarkos (mintha baltával faragták volna), nem az aerodinamikai kifinomultság csúcsa. De ha megnézed Gascoyne első két Renault-ját (2001/02), az is ilyen volt, aztán szépen átengedte a terepet az aerós srácoknak, és a RENA gyönyörű, lekerekített autó lett 2004-re. Tudja ő, hogy mit csinál, a Renault meg boldog, hogy visszahozza a KERS fejlesztési költségeit.

dp27 2010.09.13. 17:02:05

@Real Simon says: A "nem rossz"-at arra értettem, h a Red Bull hajlamos sokat kritizálni a Renault motorokat rossz reklámot teremtve ezzel a márkának. Ha ők mondják az fajsúlyosabb mivel az elejében mennek.
Száguldó cirkusz