HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

A nap képe - Lauda és Haug, 1982

2010.09.18. 10:00 Real Simon says

 A nap képe 1982-ből

Niki Lauda (Marlboro McLaren) interjút ad Norbert Haugnak, a német Auto, Motor und Sport magazin riporterének (NSZK Nagydíj, Hockenheim, 1982.08.06.)

Fotó (c) HochZwei

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr432304982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

simon weber 2010.09.18. 12:03:42

Egyébként Haug pilótának se lett volna utolsó. 1987-ben a zakspeed engedte tesztelni, egy évvel korábban pedig a Williams_hondát próbálhatta ki. Persze csak érdeklődés szintjén, de ha egy F1-es csapat rá mer bízni egy autót, akkor azért tudhat valami. Állítólag (ezt erre nem tudok semmilyen megerősítést) haug 1969-ben a Honda akkor F1-esével is körötött.

Mondjuk szerintem a legjobb 1993-ben Adrian Newey volt, aki az által tervezett Williams FW13-assal körözött.

Real Simon says 2010.09.18. 12:24:08

@simon weber: Nem ritkaság, hogy Németországban, Franciaországban vagy Angliában megengedik egy-egy top autós magazin újságírójának, hogy menjen pár kört egy F1-es autóval. Ilyen idén nálunk is megtörtént, amikor Lamara kolléga (az AutóMagazin főszerk-je) mehetett a Hungaroringen a Renault F1-essel. De ahogy hallom, Haugnak már akkor sem volt egyszerű bepréselődnie a Zakspeed, meg a Williams pilótaülésébe... :)

simon weber 2010.09.18. 12:44:16

2007-ben a német RTL-en láttam, mikor Christian Danner a Super Agurival ment. Oké, az ő helyzete más, hiszen csak a versenyzői karrierje után lett riporter. Mondjuk szerintem sikeresebb, mint a Forma-1-ben. ha jól emlékszem csak a Riallal szerzett nagy véletlenül pontot az egyik utcai pályán, jó nagy mázlival. Bár az is igaz, hogy soha nem adtak alá jó autót.

A Super Aguri Martin Brundlt is beengedte a kocsijába. Egyébként is izgalmas dolog lehet F1-es autóval menni. Még egy volt versenyzőnek is, aki adott esetben 15-20 éve nem ült F1-es gépben. Így kívülről is sokat változott a sportág, de nyílván ők is sok újdonságot találnak.

Tavaly mondta Fisichella, hogy amikor átült a Ferrariba semmit nem talált a kormányon, annyira más volt a Force India. Mi lehet akkor 20 év távlatából?

Mondjuk számomra Rudolf Uhlenhaut volt a csúcs. A Merci mérnöke azért ült versenyautóba, hogy legyen visszajelzése az autóról. Állítólag néha gyorsabban ment a tesztek során mint Fangió!!! 1954-ben pl ő tartotta az adott évi körrekordot a Nürburgringen:-)

Real Simon says 2010.09.18. 13:02:51

@simon weber: Én is láttam azt a Danner-tesztet az RTL-en :) A Super Aguri nagyon profin csinálta: beültették a legnézettebb német és angol tévériportert, aztán hadd menjen! A legjobb PR-húzás. Mondjuk a Renault is kapott egy csomó ingyenreklámot az Autó Magazinnál, amiért beültették Lamara kollégát idén júliusban az F1-esbe.
Uhlenhautról tudtam, hogy félelmetesen jó mérnök volt, ehhez kiválóan beszélt angolul, ami sokat segített a II. világháború után a Mercedes elfogadtatásában (UK). De azt nem tudtam, hogy ilyen remek tesztpilóta is volt - köszi!

simon weber 2010.09.18. 14:27:32

Most kicsit utána néztem meglepő dolgok:

1978 McLaren Eddie Jordan
1983 RAM Nelson Piquet (élő szerződése volt a Brabhammal)
2000 Sauber Kimi Räikkönen (hasonló helyzet mint az előbbinél)
1993 Lotus Christian Horner
1977 Ligier Niki Lauda
1974 Hesketh Harwey Poslethwait
1990 Benetton Mika Häkkinen
1984 Spirit Emerson Fittipaldi

két híres újságíró:
1983 McLaren Murray Walker
2004 Toyota Peter Windsor

Benetton:
1990 II. Konsztantinus görök király
1990 Hussein Jordánia királya

Jackie Stewart meg szinte az összes brit csapat autóját tesztelhette Tyrell (kétszer hívták vissza, hogy versenyezzen újra), Wolf, march, Brabham, jordan stb.)

simon weber 2010.09.18. 15:41:07

Uhlenhaut édesanyja konkrétan angol volt! Uhlenhaut Londonban született, édesapja akkoriban a német nemzeti bank londoni fiókjának volt az igazgatója. Később a család hazaköltözött németországba. Azért Münchenbe tanult gépészmérnöknek, mert imádott síelni és hogy közel legyen a hegyekhez.

==T== 2010.09.21. 16:57:04

Haug versenyzett is, a Nürburgringi 24 óráson volt egy ezüstje és asszem a Porsche kupában is indult.
Száguldó cirkusz