HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Börtönbüntetésre ítélték a kémbotrányt kirobbantó volt Ferrari-mérnököt

2010.09.29. 19:58 Real Simon says

Három évvel a McLaren-Ferrari kémbotrány után az olasz államügyészség 20 hónapos börtönbüntetésre ítélte a botrány kirobbantóját, Nigel Stepneyt.

Stepney akkoriban a Ferrari vezető mérnöke volt, és azzal vádolták, hogy ő juttatta a McLaren kezére a Ferrari F2007 technikai dokumentációját. Az egykori főmérnök ügyvédei egyezséget kötöttek a bírósággal, így védencük 600 euró (kb. 166 ezer Ft) óvadék ellenében szabadlábon maradhat.

Stepney 2007 áprilisában egy Barcelona melletti üdülőhelyen találkozott barátjával, Mike Coughlannel (aki az ősi rivális, a McLaren főtervezője volt), neki adta át az F2007 teljes, 870 oldalas technikai dokumentációját. Később a Scuderia vezetése már figyeltette Stepneyt, aki Monte-Carlóban lebukott, amikor ismeretlen eredetű fehér port próbált az egyik Ferrari tankjába juttatni, vagyis megpróbálta szabotálni az istálló sikerét. 
 
A Nemzetközi Autós Szövetség 2007 szeptemberében tárgyalta az adatlopási botrányt, melynek végén a McLarent kizárta a konstruktőr-vb-ről, eltörölte a pontjaikat, továbbá 100 millió dolláros pénzbüntetést szabott ki a wokingi alakulatra. Az FIA eleinte elvárta a Formula-1-es csapatoktól, hogy többé ne adjanak munkát Stepney-nek és Coughlannak, később azonban Max Mosley elnök „megkegyelmezett” a két főkolomposnak. Stepney azzal fenyegetőzött, hogy egy könyvet fog kiadni, amelyben leleplezi az adatcsere-botrány valódi részleteit, de az angliai kiadók sorra hátráltak ki mögüle (valószínűleg nem véletlenül). Végül az FIA-GT sorozatban szereplő Gigawave csapatnál kapott állást, majd a Sumo Powerhez szerződött.
 
Stepney Ross Brawn technikai igazgatóval együtt, a második hullámban érkezett a Ferrari csapatához 1997-ben a Benettontól. Az ő feladata volt biztosítani, hogy a csapat minden egyes szerelője időben elvégezze a rá bízott feladatokat, így elévülhetetlen érdemeket szerzett Michael Schumacher 2000 és 2004 között tartó világbajnoki sikersorozatában.
 
Tette valószínűleg azzal magyarázható, hogy Ross Brawn távozása után ő szeretett volna régi kollégája helyére kerülni technikai igazgatónak, a Ferrari azonban egy saját nevelésű mérnököt, Mario Almondót nevezte ki erre a posztra.

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr172333470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Simon Péter EPI 2010.09.29. 23:13:35

erről a fehér poros témáról nem is tudtam...minden napra egy újdonság :D

Real Simon says 2010.09.29. 23:42:41

@Simon Péter EPI: Olvasd gyakrabban a Száguldó cirkusz könyveket! (Habár, a 2007-est ne keresd, azt már nem kapsz:-))

Real Simon says 2010.09.30. 00:04:38

@Simon Péter EPI: El biza. Räikkönen lett a vbajnok, ő volt a borítón...

cr500 2010.09.30. 12:07:53

Hogy a görcs kapkodta volna össze a nyakát a rohadéknak

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.09.30. 12:21:29

eppen ontotte bele a feher port? :D alruhaban, ejjel, urgeborbe varrt feher port?? :D:D:D

tulajdonkeppen ipari kem a srac, megerdemelte.

a 100milliot sokkkkallom viszont...

ommm 2010.09.30. 12:43:22

A fehér port nem hittem már akkor sem, most sem.

Rigghead 2010.09.30. 13:39:04

Stepney ment a pit sarkába kokózni...

2010.09.30. 13:48:07

csak a hátsó szárnyról akart 1-2 csíkot szippantani, azt ilyen szabotálással vádolják. nonszensz :)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.30. 14:04:40

A fehér por az hülyeség. Ha rajtakapták volna, azt is kiderítették volna, pontosan milyen por.

Stock 2010.09.30. 14:06:11

@ommm: egyértelműen kifelé szedte a fehér poros csomagokat..
több 100 millió dolláros éves költségvetés, vámmentes utazgatás a világban, há mibű?! :))

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.30. 14:14:25

@ommm:
Persze, de a fehér por olyan jól hangzik. Olyan bűnügyifilmes jellege van.

nikó 78 2010.09.30. 22:07:48

Jó lett volna, ha megírja a könyvet.Tutira bestseller lenne.Legalább választ kaphatna a világ arra,miért is lett egy nagy rakás szar az F1.Miért nézhetetlen,és ingerszegény?

Simon Péter EPI 2010.09.30. 23:07:48

az instant benzinpor volt :D
am milyen könyvről van szó?

stuccer (törölt) 2010.09.30. 23:38:23

a fehér port nem a Ferrari tankjába, hanem a saját orrába próbálta bejuttatni...

Hkacsa · http://hkacsa.blog.hu 2010.09.30. 23:52:30

20 hónap börtön helyett 600 euró óvadék? Ez komoly?
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása