Sebastian Vettel és Mark Webber révén megérdemelt kettős Red Bull-győzelem született a ragyogó napsütésben megtartott Japán Nagydíjon. Harmadikként Fernando Alonsót intette le a kockás zászló - a spanyol immár három futam óta rendszeres vendég a dobogón.
A rajt után még Kubica tűnt Vettel legveszélyesebb ellenfelének, de a Renault-ról leesett a jobb hátsó kerék a safety car kiállásakor. Hátul Petrov Renault-ja sárgállik a "betonfal csókja" után (Fotó (c) Red Bull)
Vettel - aki megszerezte a pole pozíciót a ma délelőtt (magyar idő szerint kora hajnalban) megtartott kvalifikáción - hiba nélkül versenyzett, és maradéktalanul elégedett volt kocsija teljesítményével. "Az autó remek volt, nagyszerűen lehetet vezetni, különösen a verseny vége felé, amikor fogyott a benzin. Az első szektorban, az s-kanyarokban nagyon jól éreztem benne magam" - nyilatkozta a német RTL-nek a futam után. Sebastiannak ez volt a harmadik győzelme idén (Sepang és Valencia után) és ráduplázott 2009-es szuzukai diadalára.
A vártnál gyengébben szerepelt a McLaren-Mercedes: a kemény gumikon rajtoló Jenson Button egy ideig vezette a versenyt, de a kerékcseréje után visszaesett a hatodik helyre, ahonnan felküzdötte magát negyediknek. Ehhez az is kellett, hogy csapattársa, Lewis Hamilton lényegében harc nélkül átadja neki a pozícióját, amikor az angol MP4-25-ösének váltója rakoncátlankodni kezdett. Hamilton harmadik fokozat nélkül futott be az 5. helyre, közel 40 másodperces hátránnyal a győztes Vettel mögött.
Fernando Alonso Szuzukában is erős versenyt futott a Ferrarival, de a Red Bullok ellen nem volt esélye (Fotó (c) Ferrari)
A dobogósokon kívül még két kiugró teljesítményt láthattunk Szuzukában. Michael Schumacher visszatérése óta magasan a legjobb versenyét futotta, a táv nagy részében nyomás alatt tartva csapattársát, Nico Rosberget. A fiatalabbik német kocsijának háétsó felfüggesztése hat körrel a leintés előtt megbicsaklott, a Mercedes csúnyán összetört.
"Nico balesete után egy másodperccel gyorsabb köröket tudtam menni, mint addig. Ha nem a csapattársam lett volna előttem, egész biztosan más eszközöket is bevetettem volna, hogy előre jussak" - nyilatkozta Michael a német RTL-nek.
A másik remekő Kobajasi Kamui volt: a Sauber japán pilótája négy-öt alkalommal is rendkívül látványosan előzött - még olyan tapasztalt pilótákat is "megetetett", mint Rubens Barrichello - bebiuzonyítva, hogy igenis lehet előzni a modern F1-ben, illetve a szűk szuzukai pályán. Kobajasi jutalma a 7. helyezés és a közönség elismerő ovációja lett.
Sébastien Buemi szintén erős versenyzés után a 10. helyre futott be, gondoskodva a Scuderia Toro Rosso első pontszerzéséről a júniusi Európa Nagydíj óta.
Győzelme révén Vettel felzárkózott a világbajnokság 2. helyére, holtversenyben Alonsóval (206-206 pont). A tabellát továbbra is Mark Webber vezeti. A McLaren versenyzőinek helyzete Szuzuka után nem javult, de nem is rosszabbodott jelentősen. A hátra lévő három versenyen azonban sokkal jobban kell szerepelniük, ha nem akarnak végképp lecsúszni a vb-címről.
A Japán Nagydíj végeredménye
Suzuka Circuit, 53 kör = 307,471 km
1. VETTEL (D) Red Bull-Renault 1:30:27,323 (203,948 km/h)
2. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault + 0,905 mp.h.
3. ALONSO (SPA) Ferrari +2,721”
4. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes +13,522”
5. HAMILTON (GB) McLaren-Mercedes +39,595”
6. SCHUMACHER (D) Mercedes +59,933”
7. KOBAJASI (JAP) Sauber-Ferrari +1:04,038
8. HEIDFELD (D) Sauber-Ferrari +1:09,648
9. BARRICHELLO (BRA) Williams-Cosworth +1:10,846
10. BUEMI (CH) Toro Rosso-Ferrari +1:12,806
11. ALGUERSUARI (SPA) Toro Rosso-Ferrari +1 kör h.
12. KOVALAINEN (FIN) Lotus-Cosworth +1 kör h.
13. TRULLI (ITA) Lotus-Cosworth +2 kör h.
14. GLOCK (D) Virgin-Cosworth +2 kör h.
15. SENNA (BRA) Hispania-Cosworth +2 kör h.
16. JAMAMOTO (JAP) Hispania-Cosworth +3 kör h.
Leggyorsabb kör: 1:33,474 (223,647 km/h), Webber (az 53. körben)
A vb állása 16 futam után. Pilóták:
1. Webber, 220 pont - 2. Alonso és Vettel, 206-206. - 4. Hamilton, 192. - 5. Button, 189. - 6. Massa, 128. - 7. Rosberg, 122. - 8. Kubica, 114. - 9. Schumacher, 54. - 10. Sutil, 47. - 11. Barrichello, 41. - 12. Kobajasi, 27.
Konstruktőrök:
1. Red Bull Racing, 426 pont - 2. McLaren-Mercedes, 381. - 3. Ferrari, 334. - 4. Mercedes GP, 176. - 5. Renault F1 Team, 133. - 6. Force India, 60. - 7. Williams, 58. - 8. Sauber, 37. - 9. Scuderia Toro Rosso, 11.
Utolsó kommentek