HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Alonso sorsfordító győzelme és kettős Red Bull-bukta Koreában

2010.10.24. 11:20 Real Simon says

Fernando Alonso nyerte az eső és a safety car-periódusok miatt példátlanul hosszúra nyúlt Koreai Nagydíjat. A Ferrari spanyolja a verseny nagy részét Sebastian Vettel mögött, a második helyen töltötte, de amikor 9 körrel a befutó előtt a vezető Red Bull-Renault motorja elfüstölt, a spanyol átvette a vezetést.

Másodikként Lewis Hamiltont intették le, aki a kerékcseréje után nem sokkal elvétett egy féktávot, utat engedve maga elé Alonsónak. A McLaren angolja volt az egyedüli, aki elejétől fogva versenyezni akart, a szakadó eső és a többi versenyző biztonsági okokkal magyarázott időhúzása ellenére. De a végére elfogytak az intermediate gumik, emellett Hamiltonnak az MP4-25 fékjeivel is voltak gondjai, így az angol hiába zárkózott fel 1,2 másodpercre, nem tudta megtámadni a vezető Ferrarit.

Jenson Button meglepetésre csak 12. lett, nem találta a helyét a lassan felszáradó pályán - olyan nehéz körülmények között, amelyekben ő rendszerint brillírozni szokott (lásd: Melbourne, Sanghaj). De a jeongami verseny legnagyobb vezéráldozata Mark Webber volt, aki a safety car kiállása után a vizes szegélykőre hajtott, elvesztette a kontrollt a Red Bull fölött és a falnak ütközött. A pályára visszasodródó kék-sárga autó telibe találta az épp arra elhaladó Nico Rosberg Mercedesét, aki a rajt után megelőzte Hamiltont, és egy erős versenynek nézett elébe. Ezzel mindketten kiestek.

Alonsónak ez volt a harmadik győzelme az elmúlt négy futamból, Szuzukában pedig 3. lett. Koreában megszerzett 25 pontjának köszönhetően a Ferrari spanyol ásza átvette a vezetést a világbajnoki pontversenyben, megelőzve a Magyar GP óta vezető Webbert, valamint Vettelt. Szinte hihetetlen, de Fernandónak pályafutása során most először sikerült esőversenyen diadalmaskodnia - a bajnokság szempontjából a legjobbkor.

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a verseny után elmondta: "Teljesen meglepett bennünket Sebastian motorhibája. Ezeknek a motoroknak körülbelül kétezer kilométert kell kibírniuk versenykörülmények között, Vettel erőforrása pedig csak kicsivel több, mint 1600 kilométert tett meg. Természetesen szomorúak vagyunk, de az élet megy tovább!"

Ez volt a Red Bull Racing ez évi második kettős kiesése (az Ausztrál Nagydíj után), és az első, amelyet motorhiba okozott (Vettel esetében).

A Koreai Nagydíj végeredménye:
Jeongam, 55 kör = km

1. ALONSO (SPA) Ferrari 2:48:20,810 óra
2. HAMILTON (GB) McLaren-Mercedes +14,9”
3. MASSA (BRA) Ferrari + 30,8”
4. SCHUMACHER (D) Mercedes +39,6”
5. KUBICA (PL) Renault + 47,7”
6. LIUZZI (ITA) Force India-Mercedes
7. BARRICHELLO (BRA) Williams-Cosworth
8. KOBAJASI (JAP) Sauber-Ferrari
9. HEIDFELD (D) Sauber-Ferrari
10. HÜLKENBERG (D) Williams-Cosworth
11. Alguersuari (SPA) Toro Rosso-Ferrari
12. Button (GB) McLaren-Mercedes
13. Kovalainen (FIN) Lotus-Cosworth +1 kör h.
14. Senna (BRA) Hispania-Cosworth +2 kör h.
15. Jamamoto (JAP) Hispania-Cosworth +2 kör h.

 

 

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr282394813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sünmami 2010.10.24. 11:52:28

Tényleg ő lett az első, úgy hogy előle kiesett a két legjobb. Hatalmas dicsőség.

szeja 2010.10.24. 15:42:46

Szerintem kicsit sok az a 20 ezer kilométer. Ha ennyit bírnának a motorok, akkor elég lenne egy is egész szezonra.

Szende Szandi(nista) · http://szendeszandinista.blogspot.com/ 2010.10.24. 16:15:31

Az egész szezon alatt nem futnak 16 ezer kilométert szerintem. Motoronként 2000 km-t kell kibírni, így számoltak a szezonra 8 motort. Webber pedig Ausztráliában 9. lett :), így ez csak az első Red Bull kettős kiesés. Alakul a hajrá, bár Buttont már sajnos csak Hamilton hátvédjeként vehetjük figyelembe (ezt nyilatkozta is) de a többiek között még bár mi is lehet a végső sorrend.

simon weber 2010.10.24. 17:10:22

Néhány gondolat az F1-es motorokról a Mercedes kapcsán.

f1grandprix.blog.hu/

Real Simon says 2010.10.25. 09:14:39

@Szende Szandi(nista): Na, ezt szépen benéztem! 'Kicsit' korán volt még, és nem sokat aludtam... Hát persze, hogy 2000 km-t illene kibírniuk az F1-es motoroknak, nem húszezret! Javítottam, köszönöm a jelzést! SI

Sferrari 2010.10.25. 16:42:13

@Sünmami: A legjobb az aki megnyeri versenyt! az aki befejezi bármilyenek a körülmények. Igenis nagy dicsőség!
Száguldó cirkusz