HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Vettel győzelmével konstruktőr-világbajnok a Red Bull

2010.11.07. 19:45 Real Simon says

Sebastian Vettel győzelme és Mark Webber második helye révén a Red Bull Racing megnyerte a konstruktőrök világbajnokságát a Brazil Nagydíjon. Alonso harmadik lett, ezzel vb-éllovasként fordulhat a szezonzáró futamra, míg Hamilton gyakorlatilag kiesett az esélyesek köréből.

Fernando Alonso végig a biztos harmadik helyet tartotta szem előtt – amit meg is szerzett –, így továbbra is a világbajnokság éllovasaként készülhet az utolsó versenyre Abu Dzabiban. A spanyol elég visszafogottan rajtolt, nehogy egy óvatlan mozdulattól megsérüljön a Ferrari, inkább besorolt Hamilton McLarenje mögé. Az F10 azonban gyorsabb volt, mint az MP4-25, így Fernando a második körben, a Senna s-kanyarban megelőzte a wokingi masinát, majd nem sokkal ezután a pólusról indult Nico Hülkenberg Williamsét is maga mögé utasította.

A McLaren-Mercedes elmaradt a tőle elvárható tempótól, Lewis Hamilton csak a negyedik helyre volt jó Interlagosban. ezzel az angol pilóta szinte elvesztette világbajnoki esélyeit. Hamilton csak abban az esetben lehet bajnok, ha nyerne Abu Dzabiban, Alonso  nem szerezne pontot, a Red Bull-pilóták pedig a vert mezőnyben végeznének, amire a mai futam alapján vajmi kevés esély látszik.

Vettel egy kör kivételével – amikor kiállt kereket cserélni – végig vezette a Brazil Nagydíjat, 71 körön keresztül kontrollálta a tempót. Amikor Webber rákapcsolt és néhány tizeddel gyorsabb kört ment, a német azonnal válaszolt, és egyszer sem engedte másfél másodpercnél közelebb magához csapattárs-riválisát. Webber a Tonio Liuzzi gumifalnak csapódása miatt pályára küldött safety car kiállása után nem tudott támadási pozícióba kerülni a vezetésért, ezért spórolósra vette a figurát. Alonso – akit versenymérnöke, Andrea Stella folyamatosan tájékoztatott a Red Bullok köridőiről – az utolsó 15 körben felzárkózott Webberre, gyorsabb is volt de végül nem tudta támadni az ausztrált.

Nem is kellett, számára ugyanis a harmadik hely ideális eredménynek számított a bikás kocsik mögött. A spanyol a mindent eldöntő futam előtt 246 ponttal rendelkezik, nyolccal többel, mint Webber és 15-tel többel, mint Vettel. Egy biztos: Abu Dzabiban a Ferrari ászának lesz a legkevesebb vesztenivalója.

Jenson Button volt az első, akit csapata berendelt kerékcserére (szuperlágyról középkemény gumikra váltott a 11. körben), ami remek stratégiai húzásnak tűnt. Az angol úgy előzött, lépkedett egyre feljebb, mint akinek a homlokához puskacsövet tartottak előző éjszaka. De a futam közepére elfogyott a McLarenből a szufla, és miután utolérte a negyedik helyet őrző Hamiltont, a csapat a jobb helyen autózó csapattársa védelmére rendelte a távozó világbajnokot. Button lemaradása immár 47 pontra nőtt a vezető Alonsóhoz képest, így ő már biztosan nem védheti meg világbajnoki címét.

A kevés előzést hozó, inkább a világbajnoki pozíciók miatt érdekes versenynek üde színfoltja volt a két Mercedes szereplése. Michael Schumacher öt hellyel rajtolt Nico Rosberg előtt, a futam végén mégis a fiatalabbik német örülhetett jobban. Nico annak ellenére hatodik lett, hogy háromszor járt a depóban (ebből kétszer a safety car idején), Nick Heidfeld pedig feltartotta, amikor lekörözni készült őt. Kész csoda, hogy mindezek ellenére Schumacher előtt ért célba.

Heidfeld elmondta: egy öt kocsiból álló boly követte, így nem tudta pontosan, ki miatt lengették neki a kék zászlót, ezért csatázott Rosberggel. A Sauber németje a futam után rögtön odament és bocsánatot kért mercedeses honfitársától.

Az idényzáró Bahreini Nagydíjon Sebastian Vettel legbiztosabban akkor lehet világbajnok, ha megnyeri a versenyt, miközben Alonso nem végezhet negyedik helynél előrébb. Amennyiben Webber nyer, úgy Alonso legfeljebb ötödikként érhet célba. A Red Bull már bejelentette, hogy továbbra sem szab meg csapatsorrendet, ami azt jelenti, hogy a Ferrari pilótájának van a legkevesebb izgulnivalója.

A Brazil Nagydíj végeredménye:
71 kör = 305,909 km

1. VETTEL (D) Red Bull-Renault 1:33:11,803 óra (196,944 km/h)
2. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault + 4,243”
3. ALONSO (SPA) Ferrari             + 6,807”
4. HAMILTON (GB) McLaren-Mercedes + 14,634”
5. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes + 15,593”
6. ROSBERG (D) Mercedes           + 35,320"
7. SCHUMACHER (D) Mercedes    + 43,456"
8. HÜLKENBERG (D) Williams-Cosworth + 1 kör h.
9. KUBICA (PL) Renault               + 1 kör h.
10. KOBAJASI (JAP) Sauber-Ferrari + 1 kör h.
11. ALGUERSUARI (SPA) Toro Rosso-Ferrari + 1 kör h.
12. SUTIL (D) Force India-Mercedes + 1 kör h.
13. BUEMI (CH) Toro Rosso-Ferrari + 1 kör h.
14. BARRICHELLO (BRA) Williams-Cosworth + 1 kör h.
15. MASSA (BRA) Ferrari             + 1 kör h.
16. PETROV (RUS) Renault          + 1 kör h.
17. HEIDFELD (D) Sauber-Ferrari  + 1 kör h.
18. KOVALAINEN (FIN) Lotus-Cosworth + 2 kör h.
19. TRULLI (ITA) Lotus-Cosworth  + 2 kör h.
20. GLOCK (D) Virgin-Cosworth     + 2 kör h.
21. SENNA (BRA) Hispania-Cosworth + 2 kör h.
22. KLIEN (AUT) Hispania-Cosworth + 6 kör h.

Leggyorsabb kör: 1:13,851 - Hamilton, McLaren-Mercedes (a 66. körben)

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr622431941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szende Szandi(nista) · http://szendeszandinista.blogspot.com/ 2010.11.07. 20:13:39

A lehető legjobban alakult a végére. A Red Bull szerintem Alonso helyzetétől teszi függővé a csapatutasítás kérdését Abu Dhabiban. Nem hiszem, hogy veszni hagynák az egyéni bajnoki címet, ha úgy alakul a helyzet. Nagyon jó lesz a jövő hét, bár sajnos vége a szezonnak....

Sünmami 2010.11.07. 20:36:41

Izgalmasabban alakul mint amire számítottam:)

Sferrari 2010.11.07. 20:44:12

Red Bullnak hatalmas gratuláció idén megérdemelték a konstruktőri Vb-t :)
A szezonzáró meg izgalmas lesz :) Egy biztos ha Alonso győzni akar le kell győznie Webbert, vagy hibára kényszeríteni :)
Remélem a szezonzáróra a kis csapatok kapnak egy kis fejmosást mert a lekörözéseknél nem éppen voltak toppon ma, aztán abba már ne is menjünk bele hogy a Torro Rossonál ez mennyire volt tudatos :)

simon weber 2010.11.07. 21:00:35

És Button fejéhez tényleg majdnem puskacsövet tartottak, amikor megtámadták őket a fegyveresek útban a szálloda felé a pályáról:-)

Sferrari 2010.11.07. 21:05:36

@simon weber: Én futam közben hittem azt :) hogy valaki puskával üldözi mert nagyon meglódult :)

Real Simon says 2010.11.08. 09:49:33

Minden Vettel-fannak: Gratulálok Sebnek, gyorsan ÉS ésszel vezetett. Végig kontrollálta a versenyt. Így kellett volna csinálni korábban is...

==T== 2010.11.08. 20:47:09

"A kevés előzést hozó, inkább a világbajnoki pozíciók miatt érdekes versenynek üde színfoltja volt a két Mercedes szereplése. Michael Schumacher öt hellyel rajtolt Nico Rosberg előtt, a futam végén mégis a fiatalabbik német örülhetett jobban"

Na ismét előjött a szerző régről ismert Schumi utálata.

Még jó, hogy MS Rosberg mögött végzett, mikor előbb Kubica tette ki a fűre Schumit, majd a csapat oldotta meg, hogy Nico ill. Sutil mögé jöjjön ki MS az első kerékcseréknél, slusszpoénként a végén MS maga engedte előre Rosberget.

A 3 csertétől meg nem értem miért kell odáig lenni, mivel az SC-nél olyan helyzet alakult ki, hogy pozícióvesztés nélkül tudta megejteni Rosberg az extra kiállást.

Kérdés az is, hogy a csapat miért nem akarta, hogy Schumi is friss gumikat kapjon, miközben ő régebbóta viselte a sajátjait. Talán azért, amiért suzukában is pont úgy hívták ki Schumit, hogy Rosberg mögé jöjjön ki, és végig mögötte kellett maradnia, annak ellenére, hogysokkal gyorsabb volt. Persze vehetjük úgy, hogy Nico is félrehúzódott előle...

Real Simon says 2010.11.09. 23:18:32

==T==, te mit keresel még itt?

==T== 2010.11.13. 20:11:02

@Real Simon says: mondjuk kijavítom a ferdítéseid egyikét.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása