HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Akárhogy is fáj, Norbi a király! - Michelisz szenzációs győzelme Makaóban

2010.11.21. 11:21 Real Simon says

Történelmi tettet vitt véghez a túrakocsi-világbajnoki sorozat (WTCC) idei utolsó versenyén Michelisz Norbert: a Zengő DENSION Team pilótája az első futamon ötödik lett, a második futamot pedig rajt-cél győzelemmel megnyerte, ezzel a magyar gyorsasági autósport legnagyobb sikerét aratta.

A 26 éves hímesházai (Baranya megye) srác szerényen, már-már megilletődötten ballagott ki a dobogóra, hogy átvegye a serleget élete eddigi legnagyobb győzelme után. A hatalmas babérkoszorú lecsúszott a lábához, mint egy úszógumi, amikor Norbi átvette a győztesnek járó kupát a makaói prefektustól, Mr. Cunhától. A dobogó mögött felvont magyar zászlót fordítva csíptették fel a helyére, a Himnusznak pedig csak a bevezető taktusait játszották le a derék francia versenyrendezők – de kit érdekel?! Zengő Zoltán csapatfőnök már rutinosan megmarkolta a győztes csapat vezetőjének járó babérkoszorút, és elégedetten, dacossággal vegyes magabiztossággal emelte a magasba a kupát. Szabó Ildiben, a Zengő Team sajtófelelősében az egész szezon feszültsége oldódott fel, amikor ezt kiabálta az Eurosport kamerái felé: „Megcsináltuk! Megcsináltuk! Szép volt, Norbi!”

Michelisz már az első futamon megszerzett pontjaival bebiztosította bajnoki címét a WTCC újoncai között, a második versenyen aratott magabiztos rajt-cél diadalával pedig megmutatta országnak-világnak, hogy ott van a helye a világ leggyorsabb túraautó-versenyzői között.

Michelisz idén már két rajtot rontott el (Marrakes, Zolder) a kuplung nem megfelelő felengedése miatt. Ezúttal kevesebb izgulnivalója volt, mivel a Chevrolet nagyágyúja, Alain Menu indult előle, a dán Kristian Poulsen pedig mellőle. De amikor Menu alatt lefulladt a Chevy, Michelisz valami ördögi reflexszel kerülte ki az álló Cruze-t, és a vezető Poulsen nyomába eredt. Nem telt bele egy fél kör, és Michelisz levadászta a dánt, ezzel átvette a vezetést, nyomában Gabriele Tarquinivel (SEAT) és Augusto Farfusszal (BMW). Norbi innentől fogva nem nézett hátra.

Egy hatalmas tömegbaleset miatt a piros zászlók is előkerültek, amikor az orosz Romanov BMW-je keresztbe állt a Police kanyarnál, tizenegy másik kocsit torlaszolva fel maga mögött. Piros zászlóval megállították a versenyt, amely 20 perces várakozás (a törmelék eltakarítása) után a rajtrácsról indulva folytatódott.
 
Michelisz leggyorsabb körökkel és szektoridőkkel kontrollálta a versenyt az élről. Mögötte Tarquini beállt a második helyre (ez a biztos világbajnoki ezüstöt jelentette az olasz számára, így nem sok értelme volt, hogy támadja Micheliszt), a SEAT rangidősét a visszaeső Farfus után Rob Huff támadta a Chevrolet-val.  Farfus megütötte a BMW 320si hátulját az egyik gumibálánál, ezért a verseny második felét lógó lökhárítóval töltötte – csoda, hogy nem intették ki a pályáról technikai veszélyeztetés miatt!

Huff a végén mindent beleadott, hogy Tarquini elé kerüljön, azonban így sem jelentettek veszélyt az élen hibátlanul autózó magyar fiúra. Világbajnoki futamgyőzelmével Michelisz a magyar gyorsasági autósport legnagyobb sikerét érte el. Korábban Cserkúti „Öcsi” szerzett két dobogós helyezést 1987-ben, de azok Európa-bajnoki versenyek voltak. A szerény, szimpatikus, de mindenek felett gyors hímesházai fiatalember 104 pontot gyűjtött a szezon során, ezzel a világbajnoki pontverseny 9. helyén végzett. Hét ponttal előzte meg a BMW gyári támogatásával induló BTCC-menőt, Colin Turkingtont, és 38 pontot vert a második legjobb újoncra, a dán Michael Nykjaerre. Ez jó mulatság, férfimunka volt!

Csak remélni tudjuk, hogy a szponzorok is honorálni fogják a Zengő DENSION Team, illetve a kitűnő magyar autós  erőfeszítéseit, és 2011-ben is lesz magyar csapat a WTCC mezőnyében. (2010. november 21. Fotó (c) Zengő Dension Team)

4 komment

Címkék: dension wtcc; zengő; michelisz; norbert; makaó; norbi; győzelem; újonc; bajnok;

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr742462937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sferrari 2010.11.21. 13:54:18

Ennél szebb befejezése nem is lehetett volna az évnek :)

Real Simon says 2010.11.21. 14:41:43

Egyetértek! A csúcson kell abbahagyni... De csak ezt a szezont! :) A világ egyik legnehezebb pályáján rajt-cél győzelmet aratni, hát, ehhez kell tökösnek lenni!

Sünmami 2010.11.21. 16:19:33

Jesssssss! Visszakaptam a tüskéshátúmat:) (nemtom mé' kellett újra belépnem, biztos nem ismernek:)

Én nem bánom ha jövőre minden futamon után három másodpercig tart a magyar himnusz, csak szóljon:) De még a csenevészen felrakott zászló sem. Azt viszont szeretném ha ilyen alkalmakkor kicsit többet mutatnának Norbiból, igenis ismerjék meg az arcát!!!

Sferrari 2010.11.21. 20:16:03

Jövőre hasonló lendülettel kell kezdeni had tanulják meg szépen a magyar himnuszt és a zászló helyes állását :D
Száguldó cirkusz