HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Ifjabb Tóthék bajnoki címre törnek a Peugeot-val

2011.03.23. 14:30 Real Simon says

Tizenegyedik szezonját kezdi meg a Peugeot Total Hungária Rally Team színeiben ifjabb Tóth János és navigátora, Tagai Róbert. A hétszeres magyar ralibajnok csapata a Kakucsringen mutatkozott be. Idén csak a magyar bajnokságban indulnak.

Jövő hétvégén a START Autó Eger Rallye-val indul a hat futamból álló magyar ralibajnokság. Az ifjabb Tóth János, Tagai Róbert páros egy Peugeot 207 S2000 ’Evolution’ versenyautóval áll rajthoz, amely annyira friss, hogy a 300 lóerős motor még csak a napokban fog megérkezni a Vélizy gyárból.

 „A Peugeot számára a rali fontos imázsépítő eszköz, amit szeretnénk kihasználni a Peugeot márka népszerűsítésére. A Peugeot Total Hungária több, mint egy ralicsapat: olyan régóta vagyunk együtt, hogy inkább egy családra hasonlítunk” – mondta a kakucsringi eseményen Bálint Zsófia, a Peugeot Hungária PR-igazgatója.



Tavaly ifjabb Tóthék voltak az elsők, akik Szuper-2000-es kocsival magyar bajnoki futamot tudtak nyerni Veszprémben. Idén egyértelműen a bajnoki címért száll ringbe a hétszeres magyar bajnok és navigátora.

„Az idei már a tizenegyedik évadom lesz a Peugeot színeiben. Remélem, idén több ünnepelnivalónk lesz, mint tavaly volt” – jelentette ki „Janika”, jelezve, hogy a 2010-es bajnoki második hely nem adott okot a túláradó örömködésre.

„A pályák jellegzetességeiből, a hosszú egyenesekből eredően számításaim szerint az első három futamon nem lesz elég gyors a 207 S2000 ahhoz, hogy a győzelemért versenyezzünk” – értékelte az esélyeket Janika. Tagai Róbert hozzátette: "A szezon második felében kell megismételnünk a tavaly év végén nyújtott teljesítményünket ahhoz, hogy versenyben lehessünk a bajnoki címért."

Az új kocsi külsőre erősen hasonlít a 2010-esre, de a karosszéria alatt jelentős változások történtek. A 207-est felkészítő Tagai Racing Technology vezetője, Tagai Tamás elmondta: a kocsi nevébe immár az 'Evolution' is bekerült, ami a Vélizy gyárban végrehajtott, először a tavalyi San Remo-rali IRC-futamon bemutatkozott változtatásokra utal.

Az új motor mintegy 15-20 lóerővel erősebb (kb. 300 lóerős), teljesen új az első futómű, a lengéscsillapítók, a váltómű és a vízszivattyú megoldása is. A 207 S2000 ajtói immár megfelelnek az FIA 2011-es biztonsági előírásainak is. Kicsi, de a navigátor szempontjából fontos változtatás, hogy a lehúzható oldalablakok helyett immár kihajtható kisablak került felszerelésre, amin keresztül egyszerűbb kiadni a menetlevelet a beírópontokon.



„A Peugeot legfőbb erőssége az úttartása, kanyarsebessége és fékjei. Ezeket kell tudnunk jól kihasználni, ha sikeresek akarunk lenni” – jelentette a versenyző.

Ifjabb Tóth János 2000 óta versenyzett már Peugeot 206 WRC-vel, majd a 307 WRC következett. A hazai importőr és a francia gyár kiváló kapcsolatának, és persze ifjabb Tóth sikereinek köszönhetően 2007-től egy Szuper-2000-es Peugeot 207-essel indult az Interkontinentális Rally Challenge (IRC) sorozatban, emellett a magyar bajnokság egyes futamain is részt vett. 2010 óta kizárólag a magyar bajnokságra koncentrál.

Fotók: (c) Simon István

Szólj hozzá!

Címkék: magyar rali janika peugeot; rali ob ifj. tóth; tagai; trt; s2000;

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr452764960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz