HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Hivatalos: Michelisz és a WTCC a Hungaroringen!

2011.04.13. 09:53 Real Simon says

Az FIA túraautó-világbajnokságot szervező KSO bejelentette, hogy a Hungaroringen rendezik meg a WTCC 2011-es idényének negyedik fordulóját. Michelisz Norbert, a Zengő Dension Team versenyzője hazai közönség előtt versenyezhet június 3-5. között.

Michelisz Norbert 2006-os bemutatkozása óta nem múlik el szezon hazai verseny nélkül. Tavaly augusztusban a Le Mans-sorozat keretében megrendezett Lamborghini Super Trofeo bajnokságban indult, és 3. helyet szerzett. Idén eddigi pályafutása legrangosabb hazai viadalán, az FIA túraautó-világbajnokság mezőnyében állhat rajthoz a Zengő Dension Team 26 esztendős versenyzője.

Tíz év kihagyás után tér vissza egy nemzetközi túraautós bajnokság a Hungaroringre; utoljára 2001-ben, még Európa-bajnokságként (ETCC) léptek pályára a túraautós versenyzők. Michelisz Norbert az autósport történetének első magyar világbajnoki futamgyőztese lett tavaly Makaóban.

Michelisz pályafutása során a júniusi futam lesz az első alkalom, hogy Európa- vagy világbajnoki versenyhétvége keretein belül hazai pályán, a Hungaroringen léphet pályára BMW 320 TC versenyautójával. A magyar versenyző korábban a Suzuki Swift Kupa, a Renault Clio Kupa, a SEAT Leon Szuperkupa, a Le Mans Series "12 Hours of Hungaroring" és a Lamborghini Super Trofeo mezőnyében összesen 25 futamon állt rajthoz, emellett számos teszten ült autóba.

„Hatalmas lehetőség hazai közönség előtt versenyezni, a magyarországi futam tudata abszolút motiváló hatással van rám" - mondta Michelisz a hivatalos bejelentést követően.

"Most először fogok olyan helyzetbe kerülni, hogy pályaismeret szempontjából előnyben leszek az ellenfelekhez képest. A pálya jellegéből adódóan nem számítok arra, hogy bármelyik autó is előnyben lehet, de a sok kanyar miatt fajlagosan nagyobb a gumikopás, ez talán a BMW felé billentheti a mérleg nyelvét. Előzési pontok ugyan akadnak a célegyenes végén vagy a 12-es kanyar féktávjánál, de hiba nélkül nehéz lesz előzni. Fontos lesz a szombat délutáni időmérő” - tette hozzá a magyar versenyző.

A WTCC főszervezője, Marcello Lotti így nyilatkozott: „Nagyon örülünk a lehetőségnek, hogy a kieső marokkói versenyt pótolni tudjuk Magyarországon. Budapest tökéletes választás. A Hungaroring modern és igényes pálya, lenyűgöző létesítményekkel. Ráadásul Michelisz Norbertnek köszönhetően sok kilátogató szurkolóra számítunk. Nagy megtakarítást is jelent logisztikai téren, hogy az utána következő futam helyszíne Brno csupán 350 km-re van Budapesttől.”

10 komment

Címkék: verseny hungaroring zengő norbert wtcc michelisz

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr922822383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GARFIELD13 2011.04.13. 12:20:06

Ez nagyon jó hír, esetleg valami info jegyügyben, mert a hungaroring honlapján még semmi :-(
Vagy ennyire friss ez a hír?
Csak ezt találtam:
www.fiawtcc.com/Read_News.asp?idnews=846

outlaw12 2011.04.13. 13:16:31

Hajrá!
Legallább már itt kész van apálya nem ugy mint a motogp-nek..............

Tigrisszív 2011.04.13. 13:42:40

Nnna, ezt már szeretem. Hajrá! Csak a Mogyoródiak be ne zárassák addigra a pályát... :D

@GARFIELD13: Eléggé friss a hír, gondolom hamarosan lesz info a Hring oldalán is.

Te 2011.04.13. 14:41:06

"Előzési pontok ugyan akadnak a célegyenes végén vagy a 12-es kanyar féktávjánál, de hiba nélkül nehéz lesz előzni." Ennyit az agyonimádott Hungaroringről.

Real Simon says 2011.04.14. 10:23:06

@Te: Miért, melyik pályán lehet minden gond és megfelelő előkészület nélkül előzni?

Hang Loose 2011.04.14. 11:32:27

Előzés szempontjából vacak pálya.
A ring elavult, mind a pálya, mind a környéke.

Te 2011.04.14. 12:59:47

@Real Simon says:

no egy pillanatra álljunk meg. A "minden gond és megfelelő előkészület" összemossa a feltételeket, lehetőségeket, szándékokat.

Beszéljünk inkább csak arról, hogy egy pályán egy vagy több bizonyos típusú járműnek mennyi potenciális előzési pontja van, figyelembe véve mind az adott jármű tulajdonságait, mind az adott versenyre vonatkozó szabályozásokat és a pilóta/pilóták képességeit.

Mert előzésből bármikor lehet gond, de megfelelő előkészület nélküli jármű melletti elhaladást nem nevezem előzésnek (pl. A jármű a pitstop-ban, míg B jármű a pályán elhalad mellette).

Szóval, mit szólnál például Talladega-hoz, Laguna Seca-hoz, vagy a régi (értem ez alatt pl. a 90-es évek közepét) IndyCar sorozat melbourne-i pályájához?

Real Simon says 2011.04.15. 17:43:37

@Te: Nem biztos, hogy ennyire szakmaian közelíteném meg ezt a problémát.

Szerintem a Hungaroringen nincs se több, se kevesebb előzés, mint mondjuk Hockenheimben, vagy Silverstone-ban. A futamonkénti előzések száma ráadásul ettől az évtől növekedni fog, köszönhetően a DRS-nek és a KERS-nek.

Talladega oválpálya, így nem lehet összehasonlítani a Hungaroringgel. Laguna Seca majd' 1 km-rel rövidebb, csak a MotoGp-ben előznek ott sokat. Az Indycar versenyeit pedig annak idején Surfers paradise-ban (Queensland) rendezték, nem Melbourne-ben.

Te 2011.04.16. 09:35:20

Nem gondolom, hogy emelkedett szakmai színvonalon közelítettem volna meg a témát, abszolút laikus vagyok az életnagyságú autóversenyeket tekintve.

Azért fogalmaztam nagy általánosságban a járművekről és a pályákról, mert hálistennek más és más járművel más és más előzési, versenyzési lehetőségek vannak egy-egy pályán, mint ahogy te is írod.

Ebből a szempontból igenis összevethető egy oválpálya egy "hagyományos" pályával, hiszen mindegyiknek vannak kanyarjaik, nem drag race-ről diskurálunk.

Én bevallom őszintén, nem nézem a forma1-et ezer éve, mert ma tök felesleges időtöltésnek tartom - pedig én is a fekete-arany JPS autókkal, aztán Prost-tal, Senna-val, Mansell-el nőttem fel. (Ma is emlékszem arra a napra, amikor Senna meghalt, pedig nem ő volt a kedvenc pilótám.) Nabumm, nem Melbourne volt a helyszín, látod, erre is azért nem emlékszem pontosan, mert a régi jó indy-t is szétverték anno.

Száz szónak is egy a vége: a Hungaroring _túl sok_ verseny és jármű szempontjából _szerintem_ nem jó pálya, sokkal jobbak vannak nála Európában is, az oválpályát pedig kifejezetten azért hoztam szóba, mert jó lenne pár ilyet ezen a kontinensen is bevezetni a különböző sorozatokba - rögtön más lenne sok leányzó fekvése. Jobban kitűnne egyes szabályokról, elvekről, technikákról, pilótákról, mit tudnak még és hol van szükség sürgős átalakításokra.

Ja és még egy utolsó hozzávetés úgy általában: börnímonnyonle!

Danny Bug 2011.04.16. 19:28:14

@GARFIELD13: Az Üllő helyek ingyenesek! egyedül a VIP és a Paddock helyekért kell fizetni!
Száguldó cirkusz