HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Silverstone-i napló (1. nap, péntek)

2011.07.09. 00:30 Real Simon says

Tegnap ott hagytam abba, hogy vendéglátóim megígérték: pénteken birkabégetésre és madárcsicsergésre fogok ébredni, nap közben meg két szabadedzéssel kényeztethetem magam. Félig bejött mind a kettő.


Christian Horner (Red Bull Racing) és Bernie Ecclestone

Hajnal fél négy tájban arra ébredtem, hogy kint, a Milton Keynes-i mezőkön csicseregnek a madarak, a torkom viszont úgy kapar, hogy alig bírok nyelni. Kicsit sok volt a klíma a kocsiban, és az esti sörömet sem úgy kértem Lacitól, hogy dobja be kicsit a mikróba… Na, mindegy, kicsire nem adunk! Reggel fél nyolckor kelés (sokadjára), zuhany, kávé, kalács és irány a belváros, ahol – csodák csodája – tényleg vannak tízemeletes panelházak! Nem szépek, vagy inkább csak nem illenek ebbe a tengernyi zöldbe. Cél a Jury’s Inn (azoknak, akik oroszból gyengébbek voltak, angolból meg felmentettek: Jury, vagyis Jurij, az Angliában letelepedő orosz milliomos típusneve), ahol Kiss Pál Tamásék szálltak meg.

Tomit még csütörtök este megkérdeztem, kivinnének-e péntek reggel a pályára, amíg magyar kollégám – londoni ügyeinek elintézése után – meg nem érkezik a bérautóval. Azt mondta, semmi gond, beférek, csak ne késsek. Ez az autóversenyzés alapvetése, vagyis Tomi máris remekül megtanulta az F1-es pilótaság első szabályát. De én is: nem késtem, 8:55-kor ott álltam a Jury’s Inn előtt, és Tomi frissen vasalt ábrázattal meg is jelent. Mivel megyünk? – kérdeztem. - Mindjárt itt vannak Stefanóék – felelte, és szinte abban a pillanatban be is csikordult a Vauxhall bérautó, benne Tomi édesapjával (ő vezetett), meg Stefano Favaróval.



Hogy milyen témákról beszélgettünk út közben, azt inkább nem írom le (férfiak közt marad), de jókat nevettünk. Tamás persze ismert egy rövidebb utat, az A5-ösön, majd le Silverstone felé - könnyű annak, aki két évig versenyzett a brit Formula Renault-ban! Kiss Laci bácsi nem egyszer megmutatta, hogy raliversenyzőnek készült, de Tomi nem állta meg, hogy egyik falucskán áthajtva, ahol apa a 30 mérföld/órás speed limitet betartva igyekezett elkerülni egy drága fotót, benyögje: „Na, ilyen lassan se mentem még errefelé!”

Azért is jó volt a Kiss-brigáddal menni, mert egészen a pálya közepén lévő sajtóparkolóig mentek. A kocsiból kikászálódva könnyedénbementem velük a GP2-es és GP3-as paddockba, ami a pálya teljesen más szakaszán található, mint az F1-es paddock. Bekukkantottam a Tech-1 Racing kamionjába, ahol Tomi és erőnléti edzője, Zsolt elkezdte a bemelegítést a délelőtti időmérő edzésre, majd a Porsche Szuperkupás autókat végigbámulva kijutottam a GP3-as paddock hátsó kapuján át a Copse-kanyarhoz.

Hangulatfelvétel a Copse-kanyar mellől. Hideg, szeles, esős - Silverstone júliusban

Tavalyig a Copse volt a pálya legelső kanyarja, most viszont sem a vizes aszfalton bóklászó F1-es kocsik sebessége, sem a látványa, az egész hangulata nem volt olyan kellemes, szívmelengető, mint akkor. Kellemetlen, apró szemű, angliai eső szitált, a domboldalon megállva az erős szél majd’ lefújta a fejemről a baseballsapkát. „Na igen, ez is Silverstone” – gondoltam magamban, megpróbálva elhessegetni az otthon tomboló 30 fokos kánikula, meg a Balaton Soundon aszalódó barátaim gondolatát.

Elhatároztam, hogy gyalog teszem meg az egymérföldes (1,6 km) utat a Formula-1-es paddockig, hogy magamba szívjam Silverstone lüktetését. Még akkor is, ha csak 16 fok van és esik, meg fúj a szél kegyetlenül. Ami busszal 5 perc lett volna a sajtóparkolóból, az gyalog 16 percig tartott. Út közben olyan vízszintesen szitáló, majd szakadó eső kapott el, hogy azt se tudtam, melyik oldalon meneküljek. Közben a pályán – amely a Maggotts-Becketts-Chapel kanyarkomplexumnál, illetve az új Aintree-kanyarnál szinte összeér – tovább folyt az első szabadedzés. Button, Trulli, Heidfeld meg a többiek mintha a nyakukat is behúzták volna az eső elől – de ez is Silverstone, az angliai júliusban.



Maga a szabadedzés egyébként talán a legfelejthetőbb, legjelentéktelenebb volt, amire az elmúlt 15 évből emlékszem. A szinte folyamatos esőzés miatt semmit sem tudtunk meg a lényegről, hogy mennyit lassult a Red Bull (ha egyáltalán) a kipufogógáz-rávezetéses diffúzor betiltása miatt. Mark Webber délelőtti legjobb ideje 3,3 másodperccel gyorsabb volt, mint Felipe Massa délutáni első ideje, pedig normális esetben ez fordítva szokott lenni. A három legszorgalmasabb, Sébastien Buemi, Jaime Alguersuari, valamint Nico Rosberg összesen 39 kört tett meg a két tréningen – máskor egy edzésen mennek ennyit Silverstone-ban. Az első edzést a McLaren motorhome-jából néztem végig, ahol elfogyasztottam a hétvége első (de nem utolsó) cappuccinóját, amit a Hungaroringen Lénárt Attila kollégámmal (barátommal) szoktam megtenni, szertartásosan, már vagy tíz éve. A cipőmből, kabátomból csorgott a víz (ami nem tett jót a torokfájásomnak), az edzés állt Kobajasi balesete miatt – úgy éreztem, itt vagyok a legjobb helyen.

Sir Jackie Stewart ünneplő skótkockás sapkában és nadrágban vonult fel pénteken

Később belefutottam Sir Jackie Stewartba (aki a Brit Nagydíjon megszokott, skótkockás ünneplő nadrágját és sapkáját viselte, és készségesen áldozott két percet az idejéből, hogy elmondja: szerinte fantasztikus az új silverstone-i depókomplexum, és hogy ezzel ők, a britek (mert ilyenkor a függetlenségükre oly büszke skótok egyszerre britek lesznek) új standardot állítottak fel, legalábbis az európai pályák között. Később belefutottam Derek Warwickba is, aki a BRDC új elnöke lesz Damon Hill helyett idén augusztusban, ha megválasztják. (Meg fogják, mivel ő az egyedüli jelölt.) Az ilyen kőkemény versenyzők mellett válik a gondtalanul nevetve adomázó John Button, a barátnőjével a McLaren-motorhome-ban kártyázó Jessica Michibata, vagy Nicolas Hamilton (Lewis öccse) érdektelen mellékszereplővé.

Derek Warwick és a Red Bull újságíróból lett sajtófelelőse, Eric Silbermann társalog

Este felé Damon Hill is feltűnt a sajtóközpontban, kijött megnézni az ő „nyáját”. Hihetetlen, hogy az egykori ijedtbarna szemű, „muszáj-vébét-nyerned-a-Williamsszel” Damon mostanra, túl az 50-en, deres hajjal mennyire komoly üzletember lett, milyen kisugárzással töltötték fel a BRDC-elnökként eltöltött, sikeres évek. Végtére is az ő érdeme, hogy Silverstone-nak, amelyet Bernie Ecclestone éveken át ott és addig szapult, ahol és ameddig érte, most 17 éves szerződéssel rendelkezik, és ha valami rendkívüli balszerencse nem történik, 2027-ig a Brit Nagydíj házigazdája marad. (A Hungaroring örülhet, ha kap még öt évet Ecclestone-tól.) Az előadás teltházzal futott már tavaly is, idén is, so everybody is happy.

Öszességében én is elégedett voltam a mai nappal, bár még jobban örül, ha a pályán több akciót láthattam, volna. Na de majd holnap! Szombatra már kevesebb esőt és sokkal több napsütést ígérnek, és őszintén szólva nem bánnám, ha a várhatóan száraz vasárnapi verseny előtt egy jól időzített zápor megbolygatná a szokásos erősorrendet a kvalifikáción.

Come on, Saint Peter!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr253051956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása