HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

A tűzeset következményei a Renault-nál

2011.08.02. 09:12 Real Simon says

Nick Heidfeld szerint azon múlik a Renault idei szezonja, hogy a következő futamra tervezett fejlesztések beváltják-e a reményeket. Az SzC_blog közben úgy értesült, lehetséges, hogy Heidfeld meg sem éri a Belga Nagydíjat a csapatnál.

Fernando Alonso csodálkozva nézi, mennyi törmelék maradt a pályán Heidfeld Renault-jának kigyulladása és a robbanás után. Safety carra nem volt szükség (Fotó (c) Dppi)

„Ez megfőtt.” – szokta mondani kiváló kollégám, a Formula magazin tudósítója, Mészáros Sándor. Megfőtt (vagy inkább megsült), akárcsak Nick Heidfeld Renault Lotusa a Hungaroringen, amikor a német kerékcseréje után lángra kapott és megállt a boxutca kijáratánál. A 34 éves német úgy pattant ki a füstölő-lángoló kocsiból, mint akit puskából lőttek ki.

Három magyar sportbíró azonnal odasietett, hogy eloltsák a lángokat (ami sikerült is), de egy kisebb robbanás során (valószínűleg a KERS akkumulátora) egyikük lábszára könnyebben megsérült, enyhén megégett.

„Már a kerékcserénél éreztem, hogy valami nincs rendben. Szokatlanul hosszú ideig tartott a csere, a kipufogó valószínűleg túlmelegedett, ez okozhatta a tüzet” – mondta Heidfeld az eset után. A Renault sajtófelelőse, Andy Stobart az SzC_blognak megerősítette, hogy túlmelegedés okozta a bajt (ami kissé furcsán hangzott a 18 fokos mogyoródi „őszben”), de csak a karosszéria sérült, a robbanás nem okozott komolyabb kárt.

Heidfeld úgy menekült az égő Renault-ból, mint akit puskából lőttek ki, még a sisakrádió zsinórját kis kiszakította (Fotó (c) Dppi)

Ma már csak homályos emlék, de a Renault-Lotus két remek dobogós helyezéssel nyitotta a szezont (Vitalij Petrov Melbourne-ben, Heidfeld Malajziában). Akkor azt gondoltuk, hogy az R31 elöl, a hűtődoboz alatt kivezetett kipufogója forradalmat indít el az F1-ben. Ma már tudjuk, hogy nem így lett, a Renault tévedett. A csapat már Silverstone-ra elkészült a hagyományos, hátul kivezetett kipufogóval, amelyet a Nürburgringen be is vetett, Petrov egy pontot szerzett az átalakított autóval. A franciák a Hungaroringen visszatértek az eredeti (elöl kivezetett) megoldáshoz, de így sem voltak sehol. Heidfeld a tűzeset miatt kiesett, az orosz csak 12. lett, de a kvalifikáción sem hozték az elvárható teljesítményt.

Heidfeld most azt mondja, a csapat sorsa, jövőre múlik azon, hogy az augusztus végi Belga Nagydíjra betervezett új fejlesztések beváltják-e a hozzájuk fűzött reményeket. „Reméljük, hogy működni fognak az újdonságok, különben nagy bajban leszünk” – jelentette ki a mönchengladbachi. Az új első és hátsó szárnytól, új karosszériaelemektől és alvázvégződéstől remélik, hogy vissza tudnak térni az élmezőnybe.

A Renault Silverstone-ban vesztette el a konstruktőr-vb negyedik helyét a Mercedesszel szemben, és ugyan a 6. helyen tanyázó Sauberral szemben jelentős, 31 pontos előnnyel rendelkeznek, ezt is elveszíthetik, ha az újdonságok nem válnak be.

De az is lehet, hogy Heidfeld már nem éri meg a Renault újjászületését. Fent említett kollégám ugyanis úgy értesült a Hungaroringen, hogy Bruno Senna (Eric Boullier csapatfőnök támogatásával) aktívan keresi a szponzorokat, amelyek visszasegíthetik a brazilt az F1-es pilótaülésbe. „Minden azon múlik, hogy Brunónak sikerül-e megszerezni a szükséges pénzforrásokat” – jelentette ki Boullier a Hungaroringen. 

Heidfeld lába alatt ég a talaj, nem csak a Hungaroringen... (Fotó (c) Dppi)

Még egy érdekes adalék Heidfeld tüzes közjátékához. Az SzC_blog feltette a költői kérdést a három dobogós versenyzőnek a verseny utáni sajtótájékoztatón: vajon nem volt-e túl veszélyes, hogy a sportbírók a pálya szélén dolgoznak, miközben a többiek nagy sebességgel jönnek ki a boxutcából? Nem kellett volna esetleg beküldeni a biztonsági autót?

A győztes Jenson Button ezt válaszolta: "Ez nem a pályán történt. Nem tudom, pontosan mekkora volt a tűz, láttuk, hogy valami füstöl, de messze volt a pályától. Ő (Heidfeld) kihúzódott a pályáról, a kocsi ott gyulladt ki, ezért nem hiszem, hogy szükséges lett volna beküldeni a safety cart."

Azért akárhányszor nézem vissza a Heidfeld-tűzeset ismétlését, a boxutcából kifelé tartó Webber, Massa vagy Vettel reakcóit, nekem még mindig veszélyesnek tűnik a helyzet. De nem én viszem vásárra a bőrömet...

2 komment

Címkék: baleset; biztonsági autó heidfeld; nick; button; renault; lotus; safety car; magyar nagydíj; f1;tűz;

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr173119361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

instant vízpor 2011.08.02. 20:38:09

Ami a safety car kérdését illeti, teljesen egyetértek. Az egy dolog, hogy lehúzódott Heidfeld, de a törmeléket a boxutca kijáratától el kellett valakinek takarítani. Mióta hülye fejjel megnéztem Tom Pryce balesetét, mindig frászt kapok, ha verseny közben a pályán rohangálnak a sportbírók. Pl. legutóbb Montrealban is volt egy necces pillanat.

Real Simon says 2011.08.03. 10:51:59

@instant vízpor: Egyetértünk! Veszélyes volt, Vettel úgy meglepődött amikor jött kifelé a 2. kerékcseréje után, hogy majdnem a külső falnak rántotta a kormányt. A pálya széle tele volt törmelékkel, szerintem ez veszélyes volt. Ahogy Jenson is utalt rá: "Nem láttuk pontosan, mi történt". Hát éppen ez a baj! Na, megúsztuk, ez a lényeg.
Száguldó cirkusz