Michelisz Norbert a győzelemért csatázott a világbajnok ellen Valenciában, de a sors megint úgy akarta, hogy a Zengő Dension Team magyarja lemaradjon. Nemcsak a dobogóról és a dicsőségről, hanem sok vb-pontról is. Egyértelmű, hogy félig üres az a bizonyos pohár.
Michelisz itt még nagy ellenfele, Javier Villa előtt. Mindkét valenciai futamot a spanyol zárta jobban
Michelisz Norbert az első futamon mindent kihozott a BMW 320TC-ből. A magyar fiú az utolsó körben még megelőzte Tiago Monteiro Seatját, az így megszerzett hetedik helye nagyjából a legtöbb volt, amit elvárhattunk. A második futam után sajnos nem mondhattuk el ugyanezt.
Michelisz a 8. helyről vághatott neki a 13 körös viadalnak, és bombarajtot vett, az első kanyarból már harmadikként jött ki! Előtte két másik bmw-s, Tom Coronel és Javier Villa autózott, mögötte az első futamon megszerzett győzelmével a pontverseny vezetését átvevő Yvan Muller a Chevrolet-val. Muller sokáig szorongatta Norbit, de a Zengő DENSION Team pilótája derekasan állta a világbajnok rohamait, sőt, kigyorsításkor, egyenesekben jobb volt a BMW.
A verseny 8. körében Javier Villa megelőzte Coronelt, ám a holland annyira igyekezett, hogy visszavegye a vezetést, hogy a következő fordulóban elfékezte magát és kiforgatta a szerencsétlen spanyolt. Remek hír Michelisz számára! - gondolhattuk, hiszen éppen az a két kollégája ütközött össze, akikkel versenyben van a privát indulók számára kiírt Yokohama Drivers Trophyban.
Csakhogy Muller nem véletlenül vb-címvédő, világbajnoki reflexekkel is rendelkezik. Abban a pillanatban, ahogy a két éllovas összeütközött, meglepte Norbit a belső íven, ezzel a remek mozdulattal Rettegett Yvan átvette a vezetést.
Négy körrel a vége előtt a másik két Chevy-pilóta, Rob Huff és Alain Menu is utolérte a magyar srácot, de az angol nem tudott támadási pozícióba kerülni. Sőt, Michelisz volt az, aki az utolsó kör megkezdésekor teljesen "rámászott" Muller nyakára, és a vezetésért üldözte a gyári Chevyt! Norbi az utolsó kör végéhez közeledve épp fogást keresett a francián, amikor Huff váratlanul beesett mellé, leszorítva a bmw-st az ideális ívről. Norbiban bekapcsoltak a versenyzői reflexek, azonnal megpróbált belső íven visszatámadni, de amikor gázt adott, a BMW a kevésbé tapadó, poros íven megpördült. Mire irányba tudta állítani, a másik két Chevy, valamint Coronel, Gabriele Tarquini és Kristian Poulsen is megelőzte. (Kiegészítés: a versenybíróság szabálytalannak ítélte Tom Coronel megmozdulását Javier Villa ellen. A holland versenyző büntetése miatt Michelisz Norbert hivatalosan a 6. helyen zárta a második futamot.)
Michelisz versenyzését egyformán lehet kritizálni és pozitívan értékelni. Pozitív, hogy végig dobogós helyen autózott, a vb-címvédő ellen csatázott és amikor felvillant a győzelem megszerzésének lehetősége, habozás nélkül támadott. Kritizálni azért lehet, mert miután Huff megelőzte, rossz döntést hozott: túl korán lépett a gázra, ezzel Oschersleben után újabb erős dobogós helyezést (sőt, győzelmet) dobott el.
Ne legyen igazunk, de a Valenciában elvesztett pontok nagyon hiányozhatnak az év végi elszámoláskor Norbinak és a csapatnak.
A valenciai első futamon elért 1. és 2. helynek, valamint a második futamon megszerzett hármas diadalnak (Muller, Huff, Menu) köszönhetően a Chevrolet már most, hat futammal az idény vége előtt bebiztosította a konstruktőrök világbajnoki címét.
Utolsó kommentek