HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

A Red Bull a pole-ra, a Ferrari a versenyre gyúrt Monzában

2011.09.10. 16:47 Real Simon says

Sebastian Vettel idén tizedik, összesen 25. alkalommal indulhat az élről a holnapi Olasz Nagydíjon. A Red Bull villámembere mögül a két McLaren-Mercedes rajtolhat, míg a Ferrarinak be kellett érnie a 4., illetve 6. hellyel. A Scuderia azonban valamire készül, már a versenyre gyúrnak...

Fernando Alonso (Scuderia Ferrari), Olasz Nagydíj, Monza, 2011 (Fotó: Active Pictures)

Valaki azt mondta nekem ma reggel, amikor Luca di Montezemolo megjelent a monzai paddockban, hogy a Ferrari elnökének látogatása „legalább héttized másodpercet jelent a csapatnak a pályán”. Ha ennyit nem is, azért Fernando Alonso és Felipe Massa tisztességesen odatette magát a kvalifikáción: a spanyol a 4., a brazil a hatodik rajthelyet szerezte meg.

Sebastian Vettel csak a Q1-ben engedte át az irányítást másnak (az első szegmensben Lewis Hamilton volt a leggyorsabb a McLarennel), de a Q2-ben (1:22,914) és a Q3-ban (1:22,275) már a világbajnok diktált, ahogy idén szinte mindenütt. Vettel mögött a két McLaren-Mercedes végzett, Lewis Hamilton és Jenson Button jóvoltából, de az angol rosszfiú már közel fél másodpercet kapott az edzésen verhetetlen Red Bulltól.

„Nem számítottam ilyen nagy fölényre ezen a pályán, amely az elmúlt években nem igazán feküdt nekünk. A McLaren nagyon gyorsnak tűnt pénteken, nem gondoltam, hogy meg tudom szerezni a pole pozíciót. Az utolsó csepp teljesítményt is kipréseltük az autóból, semmi sem maradt benne” – értékelte idei 10. pólusát Sebastian.  „Nincs ebben semmi titok, a kocsi egész hétvégén jól ’feküdt’ és sikerült mindent kihoznunk belőle.”

Sebastian Vettel ez évi 10. pole pozícióját ünnepelte Monzában (Fotó: Active Pictures)

Hamilton és Button a kvalifikáció utáni sajtótájékoztatón hozta a McLaren-pilótaként kötelező, optimista fordulatokat, de különösen Lewis arcáról fájdalom és csalódottság volt leolvasható. Fél másodperc hátrány a Red Bullhoz képest – erre aztán nem számított(ak)! Mark Webber csak egy gyorskört futott a Q3-ban, ami csak az ötödik helyre volt elég, így legalább csak egy bikás autó miatt kell, hogy főjön a fejük a versenyen.

A Ferrari tavaly Monzában támadt fel a bajnokság hajrájára, és most is mindenki valami hasonlót várt a maranellóiaktól. Ehhez képest Alonso csak a negyedik, Massa a hatodik edzésidőt futotta Monzában. De vajon tényleg ilyen elkeserítő a helyzet? Alonso szerint ez a realitás, amit el kell fogadni: „Monza az egész évad leggyorsabb pályája, és ha az ellenfeleink [a Red Bull és a McLaren – S.I.] itt előttünk tudnak végezni, akkor nincs sok esélyünk. Abban reménykedem, hogy sikerül jól rajtolnom, és ha meg tudok csípni egy-két pozíciót, jók lehetünk a dobogóra” – fejtegette a spanyol.

Az időmérő edzés sebességlistájának átböngészése után érdekes következtetésekre jutottunk. A legnagyobb tempót a mexikói Pérez érte el (egy Ferrari-motorral), a Sauber újoncának 349,2 km/órás végsebességet mértek a célegyenesben. Mögötte a két Renault-Lotus, majd a 4.-5. helyen a két Ferrari végzett, Massa és Alonso szinte hajszálra egyforma sebességre (342,2 ill. 342,3 km/h) volt képes. Ehhez képest a kvalifikáció első három helyezettje közül Hamiltonnak 332,7 km/órát (21. hely), Buttonnak 333,1 km/órát (20.), Vettelnek pedig mindössze 327,7 km/órás végsebességet mértek, amivel a Red Bull pole-menője a 24., tökutolsó helyen végzett!
Jenson Button, McLaren-Mercedes, Olasz Nagydíj, Monza (Fotó: Active Pictures)

Hogy mire lehet ebbõl következtetni? Arra, hogy a Ferrari egyértelműen a versenyre állította be a 150 Italiát, míg a Red Bull és a McLaren a kvalifikációra. Utóbbiak feláldozták a végsebességet a jobb kanyarstabilitás érdekében. Ez edzésen látványosan kifizetődik, a versenyen viszont nem mindig.

Ha tehát Alonsónak holnap sikerül bombarajtot produkálnia, és meg tud csípni legalább egy pozíciót, minden esélye megvan arra, hogy a versenyen ne tudják visszaelőzni, mert a Ferrari veszettül gyors lesz az egyenesekben. Szintén a Ferrari mellett szól, hogy míg az edzéseken a DRS (állítható hátsó szárny) minden egyenesben aktiválható, addig a versenyen csak két helyen, a célegyenesben, illetve a második Lesmo-kanyar és az Ascari-sikán közötti egyenesben lehet használni.

Nico Rosberg, Mercedes, Monza, 2011 (Fotó: Mercedes GP)

A szabadedzések alapján sokan – így a Száguldó cirkusz is – kiugróan jó edzésszereplést várt a Mercedesektől Monzában. Michael Schumacher péntek délután még harmadik volt a listán, Nico Rosberg pedig úgy lett hatodik szombat délelőtt, hogy az első szektorban futott részidejét Vettel és a McLaren-pilóták is csak ugatni tudták, megközelíteni nem. Rosbergnél a kvalifikáción sem volt gyorsabb senki az első szektorban, de a Mercedes (talán taktikai okok miatt) középkemény gumikon küldte ki a németet a Q3 vége felé, amivel nem rúghatott labdába a lágy abroncsokon sorra javító ellenfelekkel szemben. Schumacher végül a 8., Rosberg a 9. rajthelyet szerezte meg, Vitalij Petrov és Bruno Senna Renault-Lotusainak szendvicsében.

62. Olasz Nagydíj, Monza
Az időmérő edzés végeredménye:

1. VETTEL (D) Red Bull-Renault          1:22,275
2. HAMILTON (GB) McLaren-Mercedes 1:22,725
3. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes    1:22,777
4. ALONSO (SPA) Ferrari                   1:22,841
5. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault  1:22,972
6. MASSA (BRA) Ferrari                  1:23,188
7. PETROV (RUS) Renault               1:23,530
8. SCHUMACHER (D) Mercedes       1:23,777
9. ROSBERG (D) Mercedes              1:24,477
10. SENNA (BRA) Renault   idõ nélkül (1:24,157)
11. DI RESTA (GB) Force India-Mercedes 1:24,163
12. SUTIL (D) Force India-Mercedes        1:24,209
13. BARICHELLO (BRA) Williams-Cosworth 1:24,648
14. MALDONADO (VEN) Williams-Cosworth 1:24,726
15. PÉREZ (MEX) Sauber-Ferrari      1:24,845
16. BUEMI (CH) Toro Rosso-Ferrari  1:24,932
17. KOBAJASI (JAP) Sauber-Ferrari  1:25,065
18. ALGUERSUARI (SPA) Toro Rosso-Ferrari 1:25,334
19. TRULLI (ITA) Lotus-Renault          1:26,647
20. KOVALAINEN (FIN) Lotus-Renault 1:27,184
21. GLOCK (D) Virgin-Cosworth          1:27,591
22. D’AMBROSIO (B) Virgin-Cosworth 1:27,609
23. RICCIARDO (AUS) HRT-Cosworth 1:28,054
24. LIUZZI (ITA) HRT-Cosworth         1:28,231

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr43216290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása