HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Már teszteli a Polo WRC-t a Volkswagen

2011.11.03. 17:46 Real Simon says

A kétszeres ralivilágbajnok, Dakar-győztes Carlos Sainz vezetésével a Volkswagen megkezdte a Polo-R WRC tesztelését. A wolfsburgiak első WRC-versenygépe 2013-ban mutatkozik be a világbajnokságon.

Carlos Sainz és Ulrich Hackenberg teljesítette a Polo R WRC első tesztkilométereit (Fotó: VW)

November 3-a jeles napként vonul be a wolfsburgi évkönyvbe: a Volkswagen megkezdte vadonatúj raliautója, a Polo-R WRC tesztelését. Az első menetpróbán a kétszeres ralivilágbajnok és Dakar-rali-győztes Carlos Sainz ült a volánnál, mellette a konszern elnökségi tagja, dr. Ulrich Hackenberg ült a jobb egyben. 
 
A tesztre a Deutschland Rally helyszínén, Trier közelében, konkrétan a veldenzi szőlőhegyeken került sor. A Polo-R WRC jól vizsgázott: a teszt száraz időben, aszfalton, problémamentesen zajlott.
 
"Az első Polo (WRC) az ebből származó raliautó előfutára. Az előttünk álló hónapokban különféle alkatrészeket fogunk kipróbálni, úgy mint motorokat, váltókat és futóműveket. A tesztelés során megszerzett tapasztalatainkat aztán beépítjük az első hús-vér Polo-R WRC-be is" - nyilatkozta Kris Nissen, a Volkswagen motorsport-igazgatója.
 
Nissen azt is elárulta: jövőre az aszfalton kívül murván, sáros talajon, sőt, hóban is ki fogják próbálni az új versenygépet, amely 2013-ban indul majd a rali-vébén, várhatóan a Citroen, a Ford és a Mini ellenfeleként.
 
A VW idén már három ralin kóstolgatta saját WRC-je alkotóelemeit fiatal, tehetséges pilótákkal, két Skoda Fabia S2000-esbe rejtve.
 

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr533351100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyurcats 2011.11.04. 18:36:12

Üdv!
Érdekes tendencia (számomra), hogy egyre kisebb autókból csinálnak WRC kocsikat. Régebben a nagy autók voltak többségben (lancer, subaru ), most meg polo, c3, fiesta. Mi ennek az oka? Olcsóbb a fejlesztés, vagy a pályán gyorsabb a kis kasznis autó?
Kíváncsi vagyok a többi hozzászóló véleményére!

Real Simon says 2011.11.05. 14:17:13

@Gyurcats: Szia. Ezt a tendenciát idegen szóval "downsizing"-nak (= kb. leskálázás, méretcsökkentés) hívják, és a gazdasági világválság gyorsította fel az alkalmazását. Nemcsak az autóversenyzésben, hanem az utcai autók terén is megfigyelhető. Kisebb autók = kevesebb anyag = olcsóbb gyártás (fajlagosan). A raliban több oka is van a downsizingnak, nem csak a költségek csökkentése. Egyszerű fizika, hogy egy kisebb, rövidebb tengelytávú autó könnyebben fordul kanyarokban, ezért gyorsabb. A régi sikerautók, a Mitsubishi Lancerek, Subaru Imprezák, Skoda Octavia WRC-k a nagy túlnyúlásaikkal, lomhább fordulásukkal ma már nem tudnak versenyre kelni a fürge kis WRC-kkel, a Citroen DS-sel, Ford Fiestával, Minivel, hiába erősebb a motorjuk.
A fejlesztésük egyébként nem olcsóbb, de mivel ezekből a kisautókból sokat adnak el, közelebb vannak az utcai verzióhoz, ezért a WRC-ben résztvevő gyártóknak is jobban megéri ezeket fejleszteni, futtatni a versenyeken.
Dióhéjban ennyi, remélem, most már tisztábban látsz. :)

Gyurcats 2011.11.06. 07:12:25

@Real Simon says: Köszönöm a választ!
Kár, ez a tendencia, nekem jobban tetszettek a régi "nagyok". Sajnos "csak" a magyar bajnokságban láttam WRC-t élőben, de itthon sem a 206-os peugeot volt a favorit:)
Bár az élvezeti értéke nekem az N csoportnak volt a legnagyobb. A WRC autó jön befordul elmegy:)), igaz piszkosul gyorsan!!
Száguldó cirkusz