HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Nem gumihiba okozta Vettel kiesését Abu Dzabiban

2011.11.16. 11:57 Real Simon says

A Pirelli kizárta a gumidefekt, illetve az abroncs sezerkezeti hibájának lehetőségét, nem az okozta Sebastian Vettelnek a vasárnapi Abu-dzabi Nagydíjon történt balesetét. A világbajnok Red Bullja a rajt utáni második kanyarban csúszott ki a pályáról, amikor az abroncs levált a felniről. 

Két napig vizsgálták a Pirelli szakemberei Milánóban azt a lágy (sárga jelölésű) abroncsot, amely Sebastian Vettel Red Bullján ment tönkre vasárnap, közvetlenül az Abu-dzabi Nagydíj rajtja után. Vettel – a szabályoknak megfelelve – ugyanazzal a garnitúra gumival vágott neki a versenynek, amelyeken a pole pozícióra kvalifikálta magát szombaton. 

Kicsúszását követően, melyet a német csak igen erős fékezéssel tudott megfogni, Vettel megtett egy teljes kört a sérült felnin, de az össze-vissza csapkodó gumicafatok megsértették az RB7 alvázát és futművét, ami a kétszeres bajnok idei első kiállásához vezetett. 

A Pirelli szerda délelőtt sajtóközleményben adta hírül, hogy „ugyan nem sok maradt a sérült gumiabroncsból, ez elegendő volt a Pirelli mérnökei számára, hogy a Red Bull Racinggel együttműködve teljes körűen megvizsgálják azt”. A vizsgálatok alapján az olasz gyártó leszögezi, hogy a gumi, illetve a szelep strukturális hibája teljesen kizárható a baleset okai közül. A Pirelli szerint a pályán lévő törmelék, vagy „külső körülmények” okozhatták a balesetet.  

Hogy utóbbi alatt pontosan mit értenek az olaszok, azt csak sejteni lehet. Az elmúlt két szezonban a Red Bull többször kísérletezett az első futóművel, a fékek és a kerekek szélsőséges beállításával. A 2010-es Ausztrál Nagydíjon Vettel fékhibát szenvedett, ám a Brembo (a Red Bull féktechnikai partnere) vizsgálata megállapította, hogy a fékrendszernek eredetileg semmiféle szerkezeti vagy egyéb hibája nem volt. Idén Belgiumban a Red Bull mérnökei 4,25 fokra állították be az első futómű összetartását, a Pirelli által javasolt (maximum) 4,0 fok helyett. Előbbinek kiesés és korlátnak ütközés, utóbbinak kettős Red Bull-győzelem lett a vége. Vélhetően Abu Dzabiban is hasonló „kalózkodás” vezetett Vettel kieséséhez.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr863386921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz